Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet valt weg wanneer PC opnieuw opstart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• McCees
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-08-2024
Goedenavond eem!

Ik ben met de pc van mijn schoonpa bezig, want die klaagt dat zijn internet steeds wegvalt.

Nu is zijn beessie ook al aardig oud, maar kan er nog prima mee door voor de handelingen die deze moet verrichten. (Buienradar en zo haha)

Wanneer ik de PC aandoe, geeft deze aan dat er geen internetverbinding is en als ik probleemoplossing doe, komt er niks uitrollen.

Wanneer ik de router herstart, doet internet het zonder uitvallen op de PC. Wanneer ik de PC herstart, doet hij het weer niet.

What to do, what to do?

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
*knip*. Hoewel je helemaal gelijk hebt, kan dit ook op een andere manier. :)

Check vervolgens ook even met ipconfig /all wat de verkregen configuratie is. Ping vervolgens de IP-adressen van de DNS-server en de gateway. En test de DNS-server en test een ping naar het internet (bijvoorbeeld 8.8.8.8).

Daarna kijken we verder :)

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 13-09-2018 11:05 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-11 09:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zou je in ieder geval willen beginnen met je openingspost aanvullen met wat meer informatie? Je post voldoet namelijk niet aan de wensen/eisen die we er aan stellen, zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Zou je dus het volgende in ieder geval toe willen voegen:
- Specificaties PC
- Welk OS
- Specificaties internetapparatuur

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 13-09-2018 11:39 ]