Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe maak ik een website? en zet ik hem online?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JarnovdBerg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-09 22:42
Beste Tweakers,

Ik wil voor mijzelf graag een simpele site gaan maken met wordpress.

Nu heb ik wordpress al aardig onder de knie, en ga ik me daar wel meer redden.

Waar ik alleen tegen aan zit, is dat ik niet precies begrijp hoe ik hem online krijg.
Zelf heb ik een NAS en heb gelezen dat ik daar al aardig wat aan heb.
( hier heb ik wordpress op geïnstalleerd )

Zelf ben ik er al wel achter dat je een Domeinnaam moet hebben en een plek waarop je het kan hosten, maar dit lijkt dus op mijn NAS te kunnen. Ik zag dat je een domeinnaam moet kopen om je website online te krijgen, maar wat zijn de kosten hiervan?

het word een informatieve site dus voor mij niet de bedoeling om er iets mee te verdienen ( dus het liefst houd ik het domein etc. ook het liefst gratis.

Graag hoor ik van jullie, en als ik onduidelijk ben of wat vergeten te melden ben hoor ik het ook graag!

Gr.

Beste antwoord (via rens-br op 13-09-2018 11:07)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:39

JdM

Humbled

Hallo Jarno, je wens om zelf een website te hosten komt me bekend voor. Ik heb zelf inmiddels nu een paar jaar ook drie websites gehost op mijn synology, alledrie met een eigen domeinnaam. Ik ben ermee gestart op een DS112J haha, dat was megatraag, maar het werkte wel.
Het is alles bij elkaar een flinke klus, maar voor mij de moeite waard geweest en ik heb er enorm veel van geleerd.
Het is dus prima mogelijk, maar je zult er wat moeite voor moeten doen.
Je eerste stap is nu om een domeinnaam te registreren. Bij een registrator kun je dat voor elkaar krijgen. De prijs is afhankelijk van de registrator, maar rond de 10 euro is wat ik ervoor betaal per domein.
Als je dat hebt gedaan dien je de DNS records aan te passen naar je eigen (liefst vaste) ip adres thuis.
Als je geen vast ip-adres hebt, is dat ook wel handig om te kijken of je die kunt krijgen via j internetprovider.
Heb je bovenstaande zaken geregeld, dan kun je weer nieuwe gerichte vragen gaan stellen, want je vraag is teveel omvattend om hier in 1 keer een antwoord op te geven ;)
Succes en hou vol :P

[ Voor 3% gewijzigd door JdM op 12-09-2018 21:25 ]

Alle reacties

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:53
Heb je al eens gegoogled op Wordpress hosting?

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10

Detmer

Professioneel prutser

Google even op 'domeinnaam registreren' en je komt 101 bedrijven tegen waar jij je domein kunt registreren en waarschijnlijk ook 101 verschillende prijzen.

Gezien je post betwijfel ik of het een slim idee is je website thuis op je NAS te gaan draaien. Als je het niet goed beveiligd loop je risico.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 01:37
Als je het wilt leren zou ik de wordpress site die je nu al op je nas hebt staan en waarschijnlijk via je interne netwerk te benaderen is zo houden. Vervolgens ga je op je nas kijken hoe alles werkt (database server, webserver, firewall, etc), logfiles uitlezen etc, voordat je uberhaupt iets open zet voor de buiten wereld.

Als je deze website wilt migreren naar je hostingpartij (zie hieronder) dan zijn er voor wordpress talloze plugins om dit te doen.

2e optie zou ik meer adviseren en dat is bij een hostingpartij een hosting pakketje aanschaffen. Voor een paar euro per maand ben je dan meestal al klaar. Daar zit meestal een domeinnaam,mail en webruimte bij in. Je hebt dan niet zelf de zorgen om je webserver up-to-date te houden en te zorgen dat je netwerk veilig blijft.

Acties:
  • Beste antwoord

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:39

JdM

Humbled

Hallo Jarno, je wens om zelf een website te hosten komt me bekend voor. Ik heb zelf inmiddels nu een paar jaar ook drie websites gehost op mijn synology, alledrie met een eigen domeinnaam. Ik ben ermee gestart op een DS112J haha, dat was megatraag, maar het werkte wel.
Het is alles bij elkaar een flinke klus, maar voor mij de moeite waard geweest en ik heb er enorm veel van geleerd.
Het is dus prima mogelijk, maar je zult er wat moeite voor moeten doen.
Je eerste stap is nu om een domeinnaam te registreren. Bij een registrator kun je dat voor elkaar krijgen. De prijs is afhankelijk van de registrator, maar rond de 10 euro is wat ik ervoor betaal per domein.
Als je dat hebt gedaan dien je de DNS records aan te passen naar je eigen (liefst vaste) ip adres thuis.
Als je geen vast ip-adres hebt, is dat ook wel handig om te kijken of je die kunt krijgen via j internetprovider.
Heb je bovenstaande zaken geregeld, dan kun je weer nieuwe gerichte vragen gaan stellen, want je vraag is teveel omvattend om hier in 1 keer een antwoord op te geven ;)
Succes en hou vol :P

[ Voor 3% gewijzigd door JdM op 12-09-2018 21:25 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:15
Gratis hosting kan via hostinger.nl. Is een redelijke snelheid voor een simpele site.
Domein is een paar euro per jaar vaak en kan via dezelfde toko of een nietszeggende naam via hen. Nahja, het domein is een soort subdomein.

Ben voor mijn vrouw daar begonnen simpelweg omdat er geen reclame op de site zelf wordt gedumpt en een WordPress is een module wat makkelijk geïnstalleerd wordt.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zie niet wat dit topic in Webdesign, Markup & Clientside Scripting doet :?
Waar hoort mijn topic?

WEB >> IH

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• JarnovdBerg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-09 22:42
Goedemorgen allemaal,

Bedankt voor al jullie antwoorden!
Ik ben weer een stuk wijzer geworden, ik ga er zeker wat mee doen.

@RobIII excuses, ik dacht dat hij hier wel tussen kon, maar hij mag gesloten worden.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@JarnovdBerg Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

[ Voor 4% gewijzigd door RobIII op 13-09-2018 10:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@JarnovdBerg je openingspost voldoet niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen, wat die zijn vind je in: Het algemeen beleid #quickstart. Nou is je vraag al opgelost, dus laat het maar zo staan, maar let er wel op bij het aanmaken van een volgend topic.

Overigens wil ik je wel een tipje meegeven. Hoewel zelf hosten prima werkt over het algemeen en erg leerzaam is, is het veel meer werk dan het simpelweg ergens anders hosten. Je hebt daarnaast al hosters voor 0,20 cent per maand, dus ben je voor €2,40 + domein per jaar klaar. Voor het geld hoef je het dus ook niet te laten.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 13-09-2018 15:38 ]

Pagina: 1