Windows 7 Release Candidate op DVD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 09:37
Bij een kringloopwinkel kwam ik deze verpakking tegen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ax3M6xe.jpg

Eerst dacht ik dat het slechts een cover uit de retail verpakking van Windows 7 was, tot ik las dat er Release Candidate op stond en er daadwerkelijk een DVD in de verpakking zit.

Ik kon het niet laten liggen en nam het maar naar huis, om er wat verder onderzoek naar te doen. Maar na enig zoekwerk kan ik er eigenlijk vrij weinig over vinden. Release Candidates van eerdere Windows-versies komen regelmatig op eBay voorbij, maar de Windows 7 RC eigenlijk niet. ISO-bestanden zat, maar dit ziet er uit als een daadwerkelijk product van Microsoft en niet als een eigen geprinte cover voor een gebrande ISO. (Noot: achterop staat Part No. X15-58537-01)

Vraag: Weet iemand binnen welke kringen (OEM, devs, ops, etc.) deze RC ooit beschikbaar was?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij is elke RC beschikbaar voor (bijna) iedereen en/of Insider-programma's tot ongeveer anderhalve maand voordat RTM uitkomt.

Leuke vondst; eentje voor in je archief / trophy-kast; ik zou niet eens de moeite nemen om het te installeren want aanzienlijke kans dat er zaken missen of in de RTM / Retail vervangen zijn.

Dat het in dit geval in een doosje zit; leuk meegenomen maar de meeste RC's / previews / beta's zijn de laatste tijd vaker als ISO / VHD te downloaden :)

En typisch dat minstens 1 persoon niet kan lezen wat er linksbovenin op het doosje gedrukt staat

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 12-09-2018 20:54 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Deze RC heb ik nog gedraaid in begin/medio 2009. Was inderdaad vrij te downloaden voor iedereen en te gebruiken tot iets van augustus van dat jaar.

Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik in Juli al de RTM via torrent had binnengeharkt ookal was die release pas in oktober. Doei Windhoos Fietstas.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Volgens mij heeft de RC release van Windows 7 zelfs bij computerbladen gezeten ter promotie.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossie7
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 09:37
CAP-Team schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:38:
Volgens mij heeft de RC release van Windows 7 zelfs bij computerbladen gezeten ter promotie.
Weet je toevallig nog welk magazine dat was? De term heeft mij in ieder geval wel naar deze bron geleid, waar staat dat er een aantal zijn weggeven tijdens road show van Microsoft: https://www.unlockwindows...ur-got-windows-7-rc-copy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

MAX3400 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:53:
Volgens mij is elke RC beschikbaar voor (bijna) iedereen en/of Insider-programma's tot ongeveer anderhalve maand voordat RTM uitkomt.

Leuke vondst; eentje voor in je archief / trophy-kast; ik zou niet eens de moeite nemen om het te installeren want aanzienlijke kans dat er zaken missen of in de RTM / Retail vervangen zijn.

Dat het in dit geval in een doosje zit; leuk meegenomen maar de meeste RC's / previews / beta's zijn de laatste tijd vaker als ISO / VHD te downloaden :)

En typisch dat minstens 1 persoon niet kan lezen wat er linksbovenin op het doosje gedrukt staat
Je kunt er in ieder geval wel een paar dagen extra voor uittrekken om alle updates te installeren (als WU er al niet helemaal van over de zeik gaat, zoals bij mij.. dan moet je al snel met wsus offline (of hoe die tool ook heet) aan de slag). :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

ossie7 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:59:
[...]

Weet je toevallig nog welk magazine dat was? De term heeft mij in ieder geval wel naar deze bron geleid, waar staat dat er een aantal zijn weggeven tijdens road show van Microsoft: https://www.unlockwindows...ur-got-windows-7-rc-copy/
Zoveel bladen las ik niet, dus ik neem aan iets in de trent van PCM, Computer!Totaal

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:21

WCA

Ik herinner mij iets dat je je bij MS kon aanmelden om een RC te ontvangen, heb 'm zelf nog gedraaid iig

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Lijkt me ook niet dat ze het zomaar hadden mogen verkopen bij de kringloop? Zie de melding linksboven 'Not for resale'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:27:
Lijkt me ook niet dat ze het zomaar hadden mogen verkopen bij de kringloop? Zie de melding linksboven 'Not for resale'. ;)
Ik denk niet dat die tekst ook maar enige juridische waarde heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mijzelf schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:57:
Ik denk niet dat die tekst ook maar enige juridische waarde heeft.
Als de licentie verbruikt is en uitgegeven is voor promotiedoeleinden en het ook in de licentie staat dat reselling niet toegestaan is, wat is er dan onwettig aan? Zolang het binnen de wet is, is er niemand die ze tegenhoudt.
Pagina: 1