Al heel lang gebruik ik een eigen startpagina met links. Een beetje zo'n windows-8 look. Die ben ik nu opnieuw aan het maken, en we gaan gek doen: het worden hexagons.
Je krijgt dan dus zoiets:

Dus alle kleuren (stellen een categorie voor) grenzen op minimaal één van de zes zijkanten aan een link uit dezelfde categorie
Vraag:
Wat heb ik zelf al gedaan?
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken, maar er zijn twee mogelijkheden: of het bestaat niet, of ik gebruik de verkeerde zoektermen.
- Op de pagina zelf staat een wisselend aantal links (meestal 80 - 120), deze moeten als een zeshoek worden getoond.
- Bij elkaar horende links (qua categorie) moeten bij elkaar blijven: het moet een cluster worden waarbij horizontaal of verticaal aansluiting is.
- De kleinste groep is momenteel 2, de grootste bestaat uit een stuk of 12 links.
- De breedte van de honingraat hangt af van de resolutie van het scherm. (*)
- Het mag niet at random gemaakt worden: ik vind het fijn dat de links -tot ik iets wijzig- bij elke resolutie een vaste plek hebben. (*)
- Het is eigenlijk de bedoeling dat alles aansluit, en dat alle open plekken onderaan zitten
- Ik heb nog nooit groepen van 1 gehad, die kan ik vermijden
Je krijgt dan dus zoiets:

Dus alle kleuren (stellen een categorie voor) grenzen op minimaal één van de zes zijkanten aan een link uit dezelfde categorie
Vraag:
- Hoe noem je zo'n algoritme? Ik kan degene die voor vierkante tegels zou moeten werken namelijk ook nergens vinden, maar die heb ik ooit in werking gezien in een wordpress template. (long time ago, een win-8 look-alike)
Wat heb ik zelf al gedaan?
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken, maar er zijn twee mogelijkheden: of het bestaat niet, of ik gebruik de verkeerde zoektermen.