Aanschaf nieuwe Macbook Pro: welke versie?

Pagina: 1
Acties:

• Syriam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Beste Tweakers,

Onlangs is mijn Macbook Pro 13' 2017 gestolen (8GB/126GB). Ik was best tevreden over de machine (behalve over de blazende fans bij het afspelen van twitch of youtube videos (100% in Firefox, 50% in Safari)) en wil nu eigenlijk een nieuwe aanschaffen.

Ik zit nu te twijfelen tussen dezelfde.

Een extra €200plus neer te tellen voor de 16GB versie.

Of wat meer geld te betalen en voor een MBP 2018 met touchbar, voor die extra twee ports en de nieuwe T2 chip.

Heb ook nog even zitten kijken naar de 15" versie, maar om daar nu €1000,- extra voor neer te tellen vind ik net een bridge too far.

Uiteindelijk komt het neer op eigen preferentie en gebruik (netflix, excel, word, internet met +10 tabs, twitch, skype, etc), maar ik zou graag willen weten welk model jullie op dit moment zouden aanschaffen. Of komt er binnenkort iets nieuws waarop het wachten waard is?

Wat zien jullie als toekomstbestendig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syriam
Beste tweakers,

Excuus voor de bump.

Ik ben ondertussen erg gecharmeerd van de pricewatch: Apple MacBook Pro 2018 13,3" met Touch Bar, 2,3 GHz, 256GB (Qwert.... Dit wegens de snellere processor, het True Tone display (icm met een recent aangeschafte pricewatch: LG 27UD88-W Wit, Zilver, Zwart) en de nieuwe T2 chip voor beveiliging.

Met onderwijskorting kan ik daar nog iets van de prijs afsnoepen.

Is, gezien mijn gebruik (office, internet (netflix en twitch), skype), 8GB geheugen voldoende, of raden jullie mij aan toch een extra €240,- neer te tellen voor de 16GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu heeft niemand een glazen bol met het basic gebruik wat je doet kan ik mij niet voorstellen dat je op termijn in de problemen gaat komen met 8 GB geheugen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26

nelizmastr

Goed wies kapot

TruTone is alleen voor het interne scherm, vergis je daar dus niet in. Verder, als je alleen die taken op het ding doet zal de komende paar jaar 8GB waarschijnlijk wel voldoende zijn.

Dat harde blazen heeft overigens te maken met hoe slecht sommige software geschreven is voor Mac. Met name Skype is echt desastreus slecht. Tijd om je contacten te overtuigen m.b.t. Discord.

[ Voor 7% gewijzigd door nelizmastr op 14-09-2018 15:24 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:29
nelizmastr schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 15:23:
True Tone is alleen voor het interne scherm
Dat is niet helemaal waar. Er zijn externe schermen waar True Tone op gebruikt kan worden.
https://support.apple.com/nl-nl/HT208909
Apple
True Tone kan ook de volgende externe beeldschermen aanpassen wanneer ze zijn aangesloten op uw MacBook Pro met een geopende klep:
  • Apple Thunderbolt Display, met de Apple Thunderbolt 3 (USB-C)-naar-Thunderbolt 2-adapter
  • LG UltraFine 5K Display
  • LG UltraFine 4K Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syriam
Bedankt voor de replies allen!

De pricewatch: Apple MacBook Pro 2018 13,3" met Touch Bar, 2,3 GHz, 256GB (Qwert... met 8GB gaat het worden. Ik ga er vanuit dat ik dan voor de komen 5 jaar een mooi apparaat in huis heb voor mijn gebruik en wensen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Syriam schreef op maandag 17 september 2018 @ 19:11:
Bedankt voor de replies allen!

De pricewatch: Apple MacBook Pro 2018 13,3" met Touch Bar, 2,3 GHz, 256GB (Qwert... met 8GB gaat het worden. Ik ga er vanuit dat ik dan voor de komen 5 jaar een mooi apparaat in huis heb voor mijn gebruik en wensen. :)
Voor jou doeleinden kan je prima overweg met alleen 8GB.
Ik zie geen reden dat je moet upgraden naar de 16GB variant. :)

hi!

Pagina: 1