HELP mijn i7 4790k word opeens 98 graden

Pagina: 1
Acties:

• Jp1995l
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:47
Dag mede tweakers,

Ik heb een heel raar probleem. Ik zet mijn pc aan en alles is normaal en opeens word mijn cpu 90 graden plus terwijl ik niks aan heb staan. Ik heb de cpu niet geoverclocked en heb een watercooler van coolermaster. Gisteren ging alles nog prima en bij battlefield 1 op ultra werd die ongeveer 50-60 graden. Dus opeens van 60 graden under load naar 90 graden met niks aan? Ik hoor graag advies en de meningen van jullie. Kunnen jullie mij helpen met dit probleem?

i7 4790k
2x8 balista x ddr3
gtx 1070 windforce 2.0
ASRock Z97M Anniversary

Als ik met mijn vinger op mijn cooler voel. dat voelt hij helemaal niet warm aan. Ook de buisjes waar het water door heen loopt voelen niet warm aan. Ik denk persoonlijk dat het een software fout is.

Heb al de fabrieksinstellingen gereset en alles verwijderd. Maar helaas is het probleem er nog steeds.

PLEASE help :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:00
Hoe heb je deze temperatuur gemeten? Als de heatsink van de waterkoeler op de processor helemaal niet warm is lijkt hij geen goed contact te maken. Probeer dat eens te controleren. Eventueel opnieuw bevestigen met nieuwe koelpasta. Dan zit dat sowieso goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:16

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Lijkt me dat de pomp stuk is.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:21
Het beste is om dingen eerst uit te sluiten,
  1. Het is verstandig om eerst te kijken of de temperatuurmeting juist is,
    Komt deze uit een softwareprogramma ? bekijk dan de temperatuur direct vanuit de BIOS
  2. Als hij in de BIOS ook erg hoog is ( > 45 graden bij Idle ).
    Kijk inderdaad zoals @Bart ® aangeeft of je pomp wel draait ( zit er nog meer in je Watersetup dan alleen je CPU ).
  3. kijk of het contact goed is tussen CPU & Koelblok, eventueel opnieuw monteren.
  4. Als dat ook goed is, probeer of je zelf kan voelen hoe warm de CPU / Koelblok is, als je de mogelijkheid heb is dit vaak makkelijker met een 'normale CPU koeler
als die goed zit, en nog steeds een hoge reading geeft lijkt het dat je temperatuursensor stuk is, maar dat komt bijna nooit voor.

[ Voor 12% gewijzigd door _trickster_ op 12-09-2018 19:12 ]

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-09 21:43
Ik heb dit ook gehad met die processor maar dat bleek de pomp te zijn van mn Corsair h80i.