Aart 0311 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:13:
Hallo Tweakers,
Ik heb sinds kort een HDD in mijn pc gezet.
De kabel van de voeding is aangesloten en de sata kabel zit van de HDD naar het moederbord.
Toch geeft mijn pc niet aan dat er een HDD aanwezig is.
Hoe kan ik dit oplossen?
Gr Aart
Wat voor een systeem heb je (moederbord, windows versie?)
Hoe groot is de nieuwe harde schijf? Sommige oude systemen kunnen niet altijd overweg met schijven groter dan 2TB (ik heb hier thuis ook zo'n oude bak staan).
Ik weet niet hoe je in de BIOS moet komen,
Aangezien ik nog best een rookie ben. 😉
Dat geeft niet. Al doende leert men.
In de handleiding van je moederbord staat wel hoe je in het bios komt. (meestal Del, of F2 als je je pc opstart). In je bios kun je dan met je toetsenbord (pijltjes toetsen) door je bios bladeren. Bij devices zou je dan ook je toshiba schijf moeten zien. Als die daar niet staat krijgt je schijf dus geen stroom of is de sata kabel niet goed of je schijf zelf is stuk. Check de stroomkabel en mogelijk een andere sata kabel.
Als de schijf daar wel staat dan kun je windows gewoon op starten en dan naar je disk management gaan
rechtermuis deze computer/deze pc > beheren
Vervolgens ga je in dat scherm naar Opslag>Schijfbeheer en kijk of je schijf daar tussen staat. Als de schijf daar wel tussen staat, kan het zijn dat de schijf nog geformatteerd moet worden.
maar kijk eerst eens of je wat vragen kan beantwoorden (ook van de andere boven mij). Dan kunnen we je beter helpen