Dell laptop kopen bij Coolblue; de extra kosten waard?

Pagina: 1
Acties:

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46
Defecten op nieuw aangeschafte producten zijn nooit leuk. Daar staat tegenover dat wanneer deze netjes opgelost worden dit vaak als positief wordt ervaren door de klant en dit het merk ten goede komt.
Dell daarentegen lijkt er nogal met de spreekwoordelijke pet naar te gooien als het op aftersales aankomt. Met een beetje onderzoek is er bijzonder veel onvrede te vinden over Dell, waarbij met name de klantenservice in een erg slecht daglicht staat. Ondanks dat maakt Dell interessante producten waar een grote markt voor is. Zo ben ik erg geïnteresseerd in het zakelijk aankopen van een laptop van ze, maar door de eerdergenoemde slechte reputatie ben ik huiverig om een bestelling te plaatsen via de officiële Dell website.

Nu zag ik op de website van Coolblue exact dezelfde laptop te koop aangeboden staan die ik op het oog heb. Dit lijkt een perfecte manier om een Dell laptop te kopen en zo de beroerde aftersales van Dell een stapje voor te zijn doordat Coolblue nu de verkopende partij is. Het enige nadeel in deze: de variant waar ik interesse in heb is zo'n €200 (bruto) duurder bij Coolblue ten opzichte van Dell.nl.

Is mijn gedachtegang over het vermijden van de Dell aftersales door bij Coolblue te kopen juist? Is dit de meerprijs van €200,- bruto (op een aanschafprijs van ~€2.000,- bruto) waard?

Graag hoor ik jullie visie op deze situatie. Enerzijds een bedrijf waarover veel negativiteit wordt geschreven met betrekking tot klantenservice, anderzijds een bedrijf die in 2018 voor het tweede jaar op rij uitgeroepen is tot meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland.

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-05 13:15
Ik zou voor 200 euro meer niet iets bij Coolblue kopen. Die gaan bij garantiezaken e.d. zelf ook naar Dell toe en als die vaststellen dat iets niet onder garantie gerepareerd wordt, zullen ze het ook niet voor je gaan fixen bij Dell.

• Voodoo
Toch is Coolblue toegankelijker in het benaderen (fysieke winkels) en hecht veel waarde aan aftersales. Daarnaast zal Dell veel liever een positieve band behouden met Coolblue dan met klantnummer xxxxxx die 1 product koopt.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:34

dragonhaertt

@_'.'

Ik zou het het zelf niet waard vinden, als je je rechten kent zit er weinig verschil tussen wat je voor mekaar kan krijgen.
Andere mensen vinden het wel waard.
Tja...

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

715289

Even mijn ervaring bij Coolblue.

Ik had een Skullcandy hoofd telefoon en na enige tijd stoorde de rechterzijde.
Even langs en zodra ze mijn klacht constateerden, werd deze zonder tussenkomst van de leverancier omgewisseld.

Recent een NUC gekocht bij Coolblue; geheugen werd niet herkend. Naar de winkel, laten zien,NUC werd ingenomen en een nieuwe werd toegezonden, weer werd het geheugen niet herkend, weer naar de winkel, laten zien, geleerd dat je met meer geweld de RAM er in moet duwen, maar het vervangende product zou weer worden verzonden.

Hierom koop ik alles wat mogelijk is bij Coolblue. Ze hebben heel goed door dat klanten geen gezeik bij garantie belangrijker vinden dan de laagste prijs. En daarom koop ik nooit meer wat bij MediaMarkt of Dell.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet wel zeggen dat het momenteel bij Coolblue ook niet helemaal gaat zoals het zou moeten. Duurde een week voordat ze mijn telefoon hadden doorgezet naar de reparateur, en nu alweer een week om hem terug te zenden. Al met al een maand onderweg voor een telefoon van twee maanden oud :(

Vergeet niet dat als er niet omgeruild wordt, ook Coolblue afhankelijk is van externe partijen.

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 12-09-2018 16:42 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En recent hadden we nog een topic van iemand met een telefoon die 20 uur buiten de standaard twee jaar garantie was en Coolblue niet wilde repareren onder garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

715289

dragonhaertt schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:39:
Ik zou het het zelf niet waard vinden, als je je rechten kent zit er weinig verschil tussen wat je voor mekaar kan krijgen.
Andere mensen vinden het wel waard.
Tja...
Er zit een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Ik heb geprobeerd mijn gelijk te krijgen bij Dell, maar 'the computer says no'.

Ik ben erg principieel, maar ik ga niet procederen voor dit soort geëmmer.

Wat TS zegt, Dell zal Coolblue anders behandelen dan een eenling. Ik ken wat mensen die Dell zakelijk inkopen (honderden PC's) en worden daar ook een stuk vriendelijker geholpen, dan ik als eenling ben behandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ergens is het gewoon de gok, soms heb je de klantenservice die je goed helpt, probleem oplost, ander moment heb je gewoon opsturen, door naar fabrikant en wachten maar.

Elke garantie/defect issue is uniek, ene verhaal is het andere verhaal niet. Ik hoorde altijd zeer slechte zaken rond HP, maar mijn laatste 2 zaken waren juist meer dan perfect opgelost, het is maar net hoe het loopt en welk probleem je hebt.

Coolblue kan je voor die 200 euro extra ook gewoon doorsturen naar Dell, of netjes in ontvangst nemen en zelf naar Dell sturen, Dell kan zakelijke service compleet ander niveau hebben dan de consumentenkant.

Dus eigenlijk is de vraag, is het de gok voor 200 euro kans op een betere behandeling van je defect te krijgen, of 200 goedkoper uit zijn en uitgaan dat Dell gewoon z'n werk doet? Maarja.. wat is dan beter, als beide uiteindelijk gewoon garantie geven?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou bij dell, de next business day garantie er bij kopen voor dat geld ipv het aan Coolblue te geven. En dan zou je er ook nog voor 39 euro, 3 jaar verzekering bij kunnen kopen tegen vallen, waterschade en spanningspieken.

Dan heb je gewoon een stuk betere garantie en komen ze hem bij je thuis repareren als er iets defect is.

[ Voor 22% gewijzigd door Ernemmer op 12-09-2018 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ernemmer schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:47:
Ik zou bij dell, de next business day garantie er bij kopen voor dat geld ipv het aan Coolblue te geven.

Dan heb je gewoon een stuk betere garantie en komen ze hem bij je thuis repareren als er iets defect is.
Dit dus... Ik koop Persoonlijk al Jaren uitsluitend Dell laptops voor zowel mijzelf als kennissen en familie. Altijd met next business day garantie tot tenminste 3 jaar. Nooit ge-emmer of gezeik, binnen 24 uur een mannetje op de plek waar jij aangeeft en is het iets simpels als het vervangen van een geheugenmodule, SSD of HDD dan wordt het component (in overleg) verzonden en heb je de mogelijkheid deze zelf om te wisselen (retour verpakking komt gewoon mee en het defecte component wordt afgehaald).

Voor die 200 euro extra bij CoolBlue kun je veel beter de garantie bij Dell opwaarderen, geen gezeur om naar een winkel te moeten of zaken te moeten verzenden. Nee... gewoon aan huis of op jouw werkplek. :)

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 12-09-2018 16:54 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Voodoo
_Dune_ schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:52:
[...]

Dit dus... Ik koop Persoonlijk al Jaren uitsluitend Dell laptops voor zowel mijzelf als kennissen en familie. Altijd met next business day garantie tot tenminste 3 jaar. Nooit ge-emmer of gezeik, binnen 24 uur een mannetje op de plek waar jij aangeeft en is het iets simpels als het vervangen van een geheugenmodule, SSD of HDD dan wordt het component (in overleg) verzonden en heb je de mogelijkheid deze zelf om te wisselen.

Voor die 200 euro extra bij CoolBlue kun je veel beter de garantie bij Dell opwaarderen, geen gezeur om naar een winkel te moeten of zaken te moeten verzenden. Nee... gewoon aan huis of op jouw werkplek. :)
Dat klinkt erg positief! Zeker iets om in overweging te nemen dus. Nu zijn ook hierover natuurlijk negatieve verhalen te vinden, zoals ook Coolblue deze zal hebben. Vind het een interessante kwestie, ook erg benieuwd naar de ervaringen van Tweakers die via Coolblue een Dell hebben gekocht die vervolgens defecten heeft vertoond.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

CtrAltDelicious schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:55:
[...]

Dat klinkt erg positief! Zeker iets om in overweging te nemen dus. Nu zijn ook hierover natuurlijk negatieve verhalen te vinden, zoals ook Coolblue deze zal hebben. Vind het een interessante kwestie, ook erg benieuwd naar de ervaringen van Tweakers die via Coolblue een Dell hebben gekocht die vervolgens defecten heeft vertoond.
Tuurlijk overal gaat wel eens iets fout, bijvoorbeeld dat een monteur toch constateerd dat er iets anderss defect is dan gedacht en het component dat werkelijk defect is niet meegeleverd is... maar dan staat de monteur een dag later weer op de plek waar jij aangeeft met wel het juiste component.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:46
715289 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:40:
Even mijn ervaring bij Coolblue.

Ik had een Skullcandy hoofd telefoon en na enige tijd stoorde de rechterzijde.
Even langs en zodra ze mijn klacht constateerden, werd deze zonder tussenkomst van de leverancier omgewisseld.

Recent een NUC gekocht bij Coolblue; geheugen werd niet herkend. Naar de winkel, laten zien,NUC werd ingenomen en een nieuwe werd toegezonden, weer werd het geheugen niet herkend, weer naar de winkel, laten zien, geleerd dat je met meer geweld de RAM er in moet duwen, maar het vervangende product zou weer worden verzonden.

Hierom koop ik alles wat mogelijk is bij Coolblue. Ze hebben heel goed door dat klanten geen gezeik bij garantie belangrijker vinden dan de laagste prijs. En daarom koop ik nooit meer wat bij MediaMarkt of Dell.
Tja ik koop een showroom model wasmachine. Die bleek niet goed te werken. Volgende dag een stond er gratis een nieuw type wasmachine op zolder. En werd de ouden meegenomen. En dit met 1 belletje. Daar in tegen heb ik al mijn fair share of gezeik gehad met CB. En koop ik daar niet graag meer. Dus ja misschien hebben we beiden andere ervaringen en ligt het maar net aan wie je treft. Tevens heb ik ook nooit echt gezeur gehad met dell.

715289

Ik zou bij dell, de next business day garantie er bij kopen voor dat geld ipv het aan Coolblue te geven. En dan zou je er ook nog voor 39 euro, 3 jaar verzekering bij kunnen kopen tegen vallen, waterschade en spanningspieken.

Klopt, deze ervaring hoor ik ook wel.

Ik heb die keus destijds niet gemaakt, omdat ik genoeg laptops en desktops om mij heen heb en best even zonder zou kunnen als ik de laptop zou moeten opsturen naar Dell.

En het ging mij een beetje tegen mijn principes in om te betalen voor garantie waar ik wettelijk toch al recht ophad (uiteraard excl. het ophalen en next day principe). Het verbaasde mij van zo'n grote club dat ik helemaal geen garantie had op mijn klachten (defecte voeding en een scherm dat uit de behuizing viel).

Inmiddels is de voeding vakkundig gerepareerd met ducttape en het scherm met een paar dotjes lijm, maar het blijft triest van zo'n organisatie.

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

715289 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:07:
[...]
Klopt, deze ervaring hoor ik ook wel.

Ik heb die keus destijds niet gemaakt, omdat ik genoeg laptops en desktops om mij heen heb en best even zonder zou kunnen als ik de laptop zou moeten opsturen naar Dell.

En het ging mij een beetje tegen mijn principes in om te betalen voor garantie waar ik wettelijk toch al recht ophad (uiteraard excl. het ophalen en next day principe). Het verbaasde mij van zo'n grote club dat ik helemaal geen garantie had op mijn klachten (defecte voeding en een scherm dat uit de behuizing viel).

Inmiddels is de voeding vakkundig gerepareerd met ducttape en het scherm met een paar dotjes lijm, maar het blijft triest van zo'n organisatie.
offtopic…

Hoe oud is de laptop? Wat is er gebeurd dat het scherm 'uit de behuizing valt', was dit vanaf het begin al een probleem? Zo ja is gewoon non-conform en zou gewoon hersteld moeten worden door Dell, maar je geeft iets te weinig info. om hier een goed oordeel over te geven. :)

715289

_Dune_ schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:11:
[...]

offtopic…

Hoe oud is de laptop? Wat is er gebeurd dat het scherm 'uit de behuizing valt', was dit vanaf het begin al een probleem? Zo ja is gewoon non-conform en zou gewoon hersteld moeten worden door Dell, maar je geeft iets te weinig info. om hier een goed oordeel over te geven. :)
Minder dan een half jaar oud destijds en de deksel is zo flex dat als ik hem linksbovenaan pakte en openklapte klikte het scherm er half of heel uit. Midden en rechts gaf het geen probleem.

Zoals eerder gemeld, ja dit is non-conform, maar de computer says no bij Dell. Ze hadden het wel in behandeling genomen als ik garantie bij had gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-05 15:24

Saven

Administrator

CtrAltDelicious schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:37:
Toch is Coolblue toegankelijker in het benaderen (fysieke winkels) en hecht veel waarde aan aftersales. Daarnaast zal Dell veel liever een positieve band behouden met Coolblue dan met klantnummer xxxxxx die 1 product koopt.
Voor die 200 euro extra koop je bij Dell ook betere en langere garantie volgens mij. komen ze zelfs bij je thuis.

Je geeft overigens aan dat het een zakelijke laptop is - koop je deze ook zakelijk? Dan heb je sowieso geen retourrecht namelijk en andere garantiekwesties volgens mij.

• Voodoo
Saven schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:18:
[...]

Voor die 200 euro extra koop je bij Dell ook betere en langere garantie volgens mij. komen ze zelfs bij je thuis.

Je geeft overigens aan dat het een zakelijke laptop is - koop je deze ook zakelijk? Dan heb je sowieso geen retourrecht namelijk en andere garantiekwesties volgens mij.
Klopt, wil er zakelijk een aankopen. Zal me er eens in verdiepen, thanks!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CtrAltDelicious schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:28:
Defecten op nieuw aangeschafte producten zijn nooit leuk. Daar staat tegenover dat wanneer deze netjes opgelost worden dit vaak als positief wordt ervaren door de klant en dit het merk ten goede komt.
Dell daarentegen lijkt er nogal met de spreekwoordelijke pet naar te gooien als het op aftersales aankomt. Met een beetje onderzoek is er bijzonder veel onvrede te vinden over Dell, waarbij met name de klantenservice in een erg slecht daglicht staat. Ondanks dat maakt Dell interessante producten waar een grote markt voor is. Zo ben ik erg geïnteresseerd in het zakelijk aankopen van een laptop van ze, maar door de eerdergenoemde slechte reputatie ben ik huiverig om een bestelling te plaatsen via de officiële Dell website.

Nu zag ik op de website van Coolblue exact dezelfde laptop te koop aangeboden staan die ik op het oog heb. Dit lijkt een perfecte manier om een Dell laptop te kopen en zo de beroerde aftersales van Dell een stapje voor te zijn doordat Coolblue nu de verkopende partij is. Het enige nadeel in deze: de variant waar ik interesse in heb is zo'n €200 (bruto) duurder bij Coolblue ten opzichte van Dell.nl.

Is mijn gedachtegang over het vermijden van de Dell aftersales door bij Coolblue te kopen juist? Is dit de meerprijs van €200,- bruto (op een aanschafprijs van ~€2.000,- bruto) waard?

Graag hoor ik jullie visie op deze situatie. Enerzijds een bedrijf waarover veel negativiteit wordt geschreven met betrekking tot klantenservice, anderzijds een bedrijf die in 2018 voor het tweede jaar op rij uitgeroepen is tot meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland.
€200,- verschil lijkt me erg veel, zeker dat de specs exact hetzelfde zijn ?
bij alle aankopen geldt gewoon de consumentenwet natuurlijk, ook als je bij Dell koopt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Next day businnes service on-site.

| live and give like no one else |

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:46
Hackus schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:42:
[...]

bij alle aankopen geldt gewoon de consumentenwet natuurlijk, ook als je bij Dell koopt.
Gaat om zakelijke aankoop🤫

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loki504 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:36:
[...]

oh, foutje

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50

Dit inderdaad altijd doen :)

• Voodoo
Hackus schreef op woensdag 12 september 2018 @ 19:42:
[...]

loki504 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:36:
[...]

Het betreft exact dezelfde, dus niet met BTW en dergelijke in mindering.
Zie hier: Dell website
en hier: Coolblue website

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zakelijk = Next Business Day... no question about that... tenzij je tijdeijk zonder de laptop kunt of een reserve hebt liggen. Maar direct via Dell incl. Next Business Day en accidential Damage, dit is exact wat ik ook heb bij mijn Dell XPS 15. :)

Pagina: 1