Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC - World of Warcraft - 1080p

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Crazyless
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-11 21:28
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is alleen om te gamen. Op dit moment speel ik alleen CS:GO en wil weer World of Warcraft gaan spelen. MoP was de laatste expansie die ik gespeeld heb, maar om een of andere redden kriebelt het (tijdelijk). Ik plan om te spelen op een 1080p resolutie vanuit budgettair perspectief.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen prijs in gedachten, maar dat wat ik niet uitgeef, kan ergens anders aan besteed worden! Op dit moment heb ik een lijstje samen gesteld waar ik wel mee kan leven. De PC is ongeveer 800 euro bij elkaar (exclusief monitor). Als ik echter vergelijkbare prestaties kan bereiken met iets minder geld of juist veel meer kan bereiken met iets meer geld, dan sta ik hier aan beide kanten zeker voor open.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, het wordt een extra PC, dus alles moet extra aangeschaft worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een mooie kast met lampjes.. volgens mij heb ik die gevonden. Voor de rest maakt geluid me niet zoveel uit, maar ik ben niet van het schoonmaken. Eenmaal gemonteerd staat mijn PC rustig een paar jaar op dezelfde plek zonder ooit gestofzuigd te worden. Dit is wellicht handig om te weten.. :)

Ga je overklokken?
Ik ben het niet van plan in ieder geval

Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk weet ik niet eens of ik toe ben aan een nieuwe pc. Mijn huidige PC, Intel i5 4460 en Radeon HD 7900 GPU, lijkt ook nog prima te werken - doch heb ik deze wel 4 jaar geleden samengesteld en gebouwd. Een advies kan dus ook zijn om helemaal geen nieuwe PC te kopen.. al wil ik eigenlijk sowieso een tweede PC nu mijn zoontje langzaam ouder wordt. Vriendin zegt ook altijd dat we meer samen moeten doen dus...

Het is echter wel een indicatie dat ik geen spellen op maximale settings zal spelen, snel tevreden ben.. en vanwege nostalgie ook niet snel een ander spel zal gaan spelen.

Wat ik van jullie zou willen weten, is in eerste plaats of de samengestelde componenten allemaal compatible zijn en de 450W voldoende is (volgens mijn controle wel, maar een 2de paar ogen kan geen kwaad) en daarnaast of er nog easy wins zijn wat betreft extra performance tegen een kleine prijsverhoging of juist dat er ergens een overkill is en ik geld kan besparen zonder dat het ten koste gaat van de prestaties.

Als jullie daarnaast ervaring hebben met mijn expliciete games en wat hiervoor het meest wenselijke is, dan is dat helemaal welkom. Ik las op internet wel dat WoW bijvoorbeeld met name op de CPU loont, doch ik vond de extra kosten voor de i5-8400 toch wel groot geworden voor het kleine verschil... maar misschien dat dat verschil in wow wel veel significanter is dan in de standard benchmarks

En natuurlijk de lijst!
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 161,99€ 161,99
1MSI B450-A PRO€ 90,50€ 90,50
1Asus DUAL-GTX1060-O3G€ 229,-€ 229,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 39,95€ 39,95
1Cooler Master MasterBox MB500€ 61,50€ 61,50
1Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart€ 138,-€ 138,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 154,90€ 154,90
1Corsair CX450M€ 48,95€ 48,95
1Samsung 860 EVO 500GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.003,79

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11 19:16
Ik had ook begrepen dat Intel beter is met WoW, vanwege de singlethreaded performance.
Je kan ook de quad-core i3-8100 overwegen.
De CX450M is redelijk oud, neem een Formula Gold 450W ofzo, die is niet modulair, maar je kast ziet eruit alsof je wel wat ongebruikte kabels kan verbergen. Of neem een modulaire variant.
Het scherm heeft Freesync, dat ligt een AMD GPU wel voor de hand.
Ik zie trouwens geen moederbord, neem er een met 3 aanstuurbare casefanheaders, anders draait een casefan op 100%. Of check even de manual of er niet een fan/RGB controller zit de case zit.

• Crazyless
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-11 21:28
SpeedQber schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:48:
Ik zie trouwens geen moederbord, neem er een met 3 aanstuurbare casefanheaders, anders draait een casefan op 100%. Of check even de manual of er niet een fan/RGB controller zit de case zit.
Oeps sorry, die was weggevallen. Ik heb hem toegevoegd aan de oorspronkelijke lijst. 4x casefan headers, maar vindt op de website van de fabricant verder niets of deze speed controllable zijn of alleen aan/uit kunnen, dus ik verwacht het laatste.. wat ik dan weer geen probleem vindt verder

[ Voor 18% gewijzigd door Crazyless op 12-09-2018 15:24 ]

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11 19:16
"De RGB controller die erbij zit is ook erg gemakkelijk te installeren, alles wijst voor zich en is zo gedaan. De RGB controller heeft SATA power nodig."
productreview: Cooler Master MasterBox MB500 review door PC_EVERYDAY

"Waarom de ventilatoren allemaal via een Molex aansluitingen gaan snap ik nog steeds niet helemaal, 3-pin is prima en anders een converter naar sata power is veel compacter."
"Omdat nog niet iedereen de mogelijkheid heeft om zijn RGB fans direct via zijn moederbord aan te sturen levert Cooler Master een handige RGB controller mee die 3 RGB apparaten kan bedienen, de controller heeft één knop om te wisselen tussen verschillende lichtscene’s en krijgt zijn voeding via een sata power aansluiting welke je direct op je voeding kan aansluiten."
productreview: Cooler Master MasterBox MB500 review door Jochemd13

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 23:48

Eentje

houd van de vijver

Wow heeft meer aan hogere single core inderdaad.

Wow is meer cpu dan gpu afhankelijk ook

Net als op de een of andere manier wow Nvidia leuker vind dan amd. Ik draai zelf overigens wow prima nog (raids nog niet getest) op mijn

Intel Core i5-6500 Boxed
Met AMD r9 380 4gb
En 16gb ram.

Solo op 1080p zo rond 70-90 FPS medium /high

De officiële recommended specs

https://eu.battle.net/support/en/article/137431

Edit/ link toegevoegd waar je op moet letten qua instellingen om leuke FPS te krijgen op je huidige pc.
https://www.digitaltrends...oth-pc-performance-guide/

[ Voor 45% gewijzigd door Eentje op 16-09-2018 13:44 ]

There eent no place like home