Toon posts:

Harddisk wordt totaal niet herkend... (urgent :p)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zonet mijn nieuwe pc thuisgeleverd gekregen. Confgiuratie:
A7V KT133A 2 keer maxtor 30 gig
Maar als ik boot herkent hij geen enkele HD en ook in de bios geen spoor te bekennen van een HD...
De 2 hd's zijn beide master en allebei apart (aparte kabels)aangesloten op de ata100 poorten (primary en secondary)
Ik zou ook graag in raid laten lopen, in de mobo handleiding staat dat je daarvoor jumpers 13 en 14 juist moet zetten (is dit nodig; is dit mobo niet jumperfree?), nu ik heb ze zo gezet maar heb niet een idee of ze wel juist staan... Vooral omdat de jumper bestaat uit 2 delen en ik maar een bruggetje moet maken...

Iemand raad?

Verwijderd

als de raid aanstaat, moet je eerst in de raid-bios een array aanmaken...daarna kun je er pas wat mee....

Verwijderd

Is wel in de bios aangegeven dat de pc van de ATA-100 poort moet booten? De normale bootsequence via de IDE-poorten moet disabeled zijn, op none staan, enz.

Je raid vraag kan ik niet beantwoorden. Ik heb een Asus A7V moederbord en heb deze nog niet voldoende bestudeerd om te weten of raid bij mij ook mogelijk is.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
zijn ze beide nog leeg??, ff Fdisk-en en de ene actief maken voor booten..

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor al de hulp, maar tot nog toe werkt er niets :( Wat me vooral interesseert is de manier waarop de jumpers moeten gezet worden... Alle hulp is nog altijd van harte welkom!