Ik ben aan het twijfelen tussen deze twee monitoren. Ze zijn alletwee van ongeveer gelijke prijs, dus daar hoef ik mij niet druk over te maken. Tot nog toe vind ik dat de CTX PR960F het beste beeld heeft (FD Trinitron) (moeilijk te beoordelen) maar IIyama betere garantie. Wie heeft hier commentaar, suggesties of geeft zijn inzicht hierop.
Ik heb zelf de Iiyama en ben daar zeer tevreden over. Ik ken de CTX niet maar beeldkwaliteit is super bij mij. Maar het blijft toch een persoonlijke keuze. En ja 3 jaar on-site garantie met eventuele vervanging is toch lekker.
Ik heb ook de vision master pro 450...
perfect beeldje! alleen wel 2 roosterlijnen van dat diamond-tron. maar daar heb je niet echt last van. je ziet ze alleen op wit, en alleen als je erop let.
ik zou voor de Iiyama gaan...
perfect beeldje! alleen wel 2 roosterlijnen van dat diamond-tron. maar daar heb je niet echt last van. je ziet ze alleen op wit, en alleen als je erop let.
ik zou voor de Iiyama gaan...
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
De CTX PR960F heeft dezelfde beeldbuis als de Sony E400 (FD Trinitrons hebben een dotpitch van .24 en zijn echt plat, de Iiyama een dotpitch tussen .25 en de .27 en heeft nog steeds een lichte bolling) en deze is wat beeld kwaliteit betreft zeer goed, iemand hier ervaring mee?
Paraselsius, even ter correctie; de Iiyama heeft geen lichte bolling, maar is net als de CTX 'perfect' plat. Ik wilde namelijk ook persé een plat beeldscherm, en heb gekozen voor de Iiyama (A901HT). De monitor ziet er niet iets degelijker uit dan de CTX (vind ik) maar dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak. Good luck met kiezen :)!
Ook ik heb 'n Iiyama 450. Naar mijn mening is Iiyama ff wat bekender en er zijn maar weinig mensen met negative klanken over deze buis.. dus ik kan je aanraden gewoon 'n iiyama te kopen.. dan heb je 'n goede buis te pakken
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Paraselsius:
In hoeverre de iiyama geen platte beeldbuis heeft weet ik niet, heb mijne nog niet binnen, maar de sony G400 heeft _geen_ platte buis, dus zal me nix verbazen als de F400 dat ook niet heeft...
In hoeverre de iiyama geen platte beeldbuis heeft weet ik niet, heb mijne nog niet binnen, maar de sony G400 heeft _geen_ platte buis, dus zal me nix verbazen als de F400 dat ook niet heeft...
Sorry je hebt gelijk, maar het lijkt wel iets platter dan de Iiyama( het beeld wel te verstaan niet het glas).
Verder ben ik er nog steeds van mening dat de Sony monitoren mooier zijn maar net buiten mijn budget (De sony is 1500,-) daarom ga ik toch maar voor de Iiyama Vision Master Pro 450 (1259,-) dan heb ik nog wat geld over om een beetje grafische kaart te kopen. (Zonde om een 19" met TNT2 m64 te draaien) Een Matrox G400 lijkt me goed idee om mijn Matrox G200 meet te vervangen (Matrox G400 Max+ Sony G400 was het ideaal maar buiten het budget).
Verder ben ik er nog steeds van mening dat de Sony monitoren mooier zijn maar net buiten mijn budget (De sony is 1500,-) daarom ga ik toch maar voor de Iiyama Vision Master Pro 450 (1259,-) dan heb ik nog wat geld over om een beetje grafische kaart te kopen. (Zonde om een 19" met TNT2 m64 te draaien) Een Matrox G400 lijkt me goed idee om mijn Matrox G200 meet te vervangen (Matrox G400 Max+ Sony G400 was het ideaal maar buiten het budget).
Ik heb besloten en gekocht.
Het is de Iiyama Vision Master Pro 450 geworden.
Uiteindelijk heb ik getwijfeld tussen de Iiyama en de Sony CPD-420 PST.
Ik heb voor de Iiyama gekozen omdat ik geen winkel kon vinden waar ze de Sony CPD-420 in actie konden laten zien. Bovendien vond ik de 3 jaar onsite garantie van Iiyama een belangrijk argument. (In mijn ogen laat dat zien dat je achter je product staat als producent.)
Het is trouwens een prachtige monitor (hij ziet er een stuk beter uit dan het exemplaar in de winkel)en draait perfect op 1600x1200@85mhz. Nu nog een grafische kaart die 32bits kleuren op die resolutie kan laten zien (Ik heb nu een Matrox G200 bevalt nog wel goed).
Het is de Iiyama Vision Master Pro 450 geworden.
Uiteindelijk heb ik getwijfeld tussen de Iiyama en de Sony CPD-420 PST.
Ik heb voor de Iiyama gekozen omdat ik geen winkel kon vinden waar ze de Sony CPD-420 in actie konden laten zien. Bovendien vond ik de 3 jaar onsite garantie van Iiyama een belangrijk argument. (In mijn ogen laat dat zien dat je achter je product staat als producent.)
Het is trouwens een prachtige monitor (hij ziet er een stuk beter uit dan het exemplaar in de winkel)en draait perfect op 1600x1200@85mhz. Nu nog een grafische kaart die 32bits kleuren op die resolutie kan laten zien (Ik heb nu een Matrox G200 bevalt nog wel goed).
Pagina: 1