Wordpress website scrollt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• MrAelon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06 07:34
Mijn vraag

Wordpress website www.ouwebrandweer.nl scrollt niet binnen Chrome (verschillende apparaten, verschillende versies).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wordpress

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht naar een oplossing op verschillende fora, geen concrete oplossing kunnen vinden. Alle plug-ins ge-update, scroll plug-in geïstalleerd, werkt helaas ook niet. Helaas geen verstand van JS waar volgens verschillende posts het probleem in kan zitten.

Hoor graag of iemand een suggestie heeft, alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door MrAelon op 12-09-2018 14:29 ]

Beste antwoord (via MrAelon op 12-09-2018 15:02)

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:53
Lijkt er op dat je een oude versie gebruikt, je draait nog op 2.0.9 terwijl er al veel nieuwe versies beschikbaar zijn; https://themeforest.net/i...12124219/comments?page=11

Andere fix:
For others with problems with scrolling not working in Chrome, we solved it by commenting out the line in wp-content/themes/resca/assets/js/main.min.js that has the “smooth scoll jqueyry”(sic) code. For us it was line 65.

[ Voor 55% gewijzigd door Fuwor op 12-09-2018 14:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 00:42
Heb je wat meer informatie waarop je het hebt geprobeerd? Hier op Firefox Win7 werkt het gewoon namelijk.

• MrAelon
mamorunl schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:27:
Heb je wat meer informatie waarop je het hebt geprobeerd? Hier op Firefox Win7 werkt het gewoon namelijk.
Excuses! Werkt bij mij op verschillende machines niet in Chrome. Andere browsers lijken wel te werken. Zal dit toevoegen aan het topic.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Chrome werkt inderdaad niet. Wel me op viel is dat het bij een reload even werkt, daarna niet meer. Ik heb het idee dat het samenhangt met de script error uit het theme.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
Lijkt er op dat je een oude versie gebruikt, je draait nog op 2.0.9 terwijl er al veel nieuwe versies beschikbaar zijn; https://themeforest.net/i...12124219/comments?page=11

Andere fix:
For others with problems with scrolling not working in Chrome, we solved it by commenting out the line in wp-content/themes/resca/assets/js/main.min.js that has the “smooth scoll jqueyry”(sic) code. For us it was line 65.

[ Voor 55% gewijzigd door Fuwor op 12-09-2018 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 882605

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:14

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

je script zoekt een element met id="ip-container".. deze bestaat niet en daardoor geeft dit een error
ik neem aan dat je script ook het scrollevent afvangt (bij het scrollen via muis-wheel, gewoon met de scrollbar lijkt het wel goed te gaan) en daarop nu door die fout een false retourneert, waardoor je id niet scrollt

lijkt me dus vooral de vraag waar dat element met id="ip-container" gebleven is, en warom dit weg is (heb je recent een update gedaan?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• MrAelon
Fuwor schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:31:
Draai je de legale versie van het Resca thema? Lijkt er op dat je een oude versie gebruikt; https://themeforest.net/i...12124219/comments?page=11

Andere fix:

[...]
Thema is destijds legaal gekocht. Lang verhaal, korte tijd een bedrijfje gehad waarmee ik Wordpress website in heb gericht (samen met een vriend die meer technische kennis had). Nu kan ik echter niet meer in de mailbox waarop het thema is gekocht en heb ik zelf niet de technische kennis. Wil dit graag fixen ondanks dat de destijds klant hier nog niet om heeft gevraagd.

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-06 14:23

Kek

3flix

Site heeft ook mixed content, en de https variant krijgt een verkeerd SSL certificaat mee...

Kan je niet beter naar een goede webhoster overstappen?

[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 15-09-2018 12:11 ]

• MrAelon
Anoniem: 882605 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:34:
Kan ik dit vinden via de default weergave binnen /wp-admin of moet ik een mappenstructuur in buiten de wp editor om? Zoals je merkt, weinig technische kennis helaas.

At all: bedankt voor de vlotte info :)

• MrAelon
Kek schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:36:
Site heeft ook mixed content, en de https variant krijgt een verkeerd SSL certificaat mee...

Kan je niet beter naar een goede Grunninger webhoster overstappen?
Hosting hebben wij nooit verzorgd en bedrijfje waarmee we dit ontwerp hebben geleverd bestaat ook niet meer. Kwam dit toevallig tegen en kan nog in de wp-admin van de website en wou het graag voor ze fixen. Vermoed dat de klant hetzelf nog niet eens heeft gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
MrAelon schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:36:
[...]

Kan ik dit vinden via de default weergave binnen /wp-admin of moet ik een mappenstructuur in buiten de wp editor om? Zoals je merkt, weinig technische kennis helaas.

At all: bedankt voor de vlotte info :)
Via Weergave -> Editor moet je dat bestand ook wel kunnen vinden en editen denk ik.

• MrAelon
Fuwor schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:53:
[...]

Via Weergave -> Editor moet je dat bestand ook wel kunnen vinden en editen denk ik.
Dank, ik ga het proberen!

• MrAelon
Ik heb die regel kunnen vinden en nu uitgeschakeld door uit te quoten (//). Lijkt nog niet te werken maar wellicht dat het in de cache zit o.i.d. Die ook geleegd maar wellicht dat ik iets nog niet helemaal goed doe. Zal het even aankijken. Bedankt voor alle info iedereen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
MrAelon schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:02:
Ik heb die regel kunnen vinden en nu uitgeschakeld door uit te quoten (//). Lijkt nog niet te werken maar wellicht dat het in de cache zit o.i.d. Die ook geleegd maar wellicht dat ik iets nog niet helemaal goed doe. Zal het even aankijken. Bedankt voor alle info iedereen!
In Incognito lijkt het bij mij in ieder geval weer te werken! :)

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik dacht hé die naam komt bekent voor. En idd, heerlijk café hier in Groningen :)

@MrAelon mag ik je een PM sturen ivm inside info en details?
Kek schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:36:
Kan je niet beter naar een goede Grunninger webhoster overstappen?
Reclame maken mag niet, en zo goed zijn ze nou ook weer niet.

[ Voor 55% gewijzigd door DJMaze op 13-09-2018 00:27 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• MrAelon
DJMaze schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:58:

@MrAelon mag ik je een PM sturen ivm inside info en details?

[...]
Zeker!

• MrAelon
Fuwor schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:03:
[...]

In Incognito lijkt het bij mij in ieder geval weer te werken! :)
Voor de volledigheid, werkt nu ook buiten incognito naar wens. Iedereen bedankt voor de input!
Pagina: 1