Vraag

• Wiriii
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-08-2022
Ik heb een Alcatel IDOL 5.
Er is een nieuwe systeemupdate beschikbaar: 7.0-01005. Maar elke keer als ik de update wil instaleren dan stopt de telefoon en krijg ik de simpele melding: Fout

Dan herstart hij uitzichzelf na een tijde en vraagt hij weer of ik de update wil instaleren.

Ik heb het al meerdere keren geprobeerd maar het blijft niet lukken.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Alle reacties

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Misschien heb je te weinig vrije ruimte om de update uit te kunnen pakken? Ik weet dat die Alcatels niet gek veel intern geheugen hebben, dus als je iets teveel apps/foto's/muziek/etc erop hebt staan is er niet genoeg ruimte om de boel uit te pakken en te installeren.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Wiriii
Ik heb nog 3GB interne opslag vrij en nog 18GB extern, voor een update van 238mb zou dit genoeg moeten zijn toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Wiriii op 12-09-2018 14:02 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Wiriii schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:01:
Ik heb nog 3GB interne opslag vrij en nog 18GB extern, voor een update van ongeveer 300mb zou dit genoeg moeten zijn toch?
Niet als die 300Mb nog uitgepakt moet worden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Wiriii
Hoeveel ruimte zou je adviseren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@Wiriii
Dit heeft natuurlijk niets met Netwerken te maken. Ik verplaats je topic dan ook naar Android-smartphones

Daarbij is het raadzaam om de telefoon een keer te herstarten voordat je de update uitvoert, of kijkt naar een mogelijkheid om de update via de computer (met de telefoon aangesloten) uitvoert. (geen idee of dit type device een mogelijkheid daarvoor heeft)

[ Voor 45% gewijzigd door Equator op 12-09-2018 14:40 ]

• Wiriii
@Equator Dat eerste heb ik geprobeerd.

Ik weet alleen niet hoe het werkt om via een computer een update op mijn telefoon te instaleren.

ps. ik las ergens dat zo'n update 50 min duurt, klopt dat?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Voor het updaten via de computer zal je een programma van de leverancier van de telefoon op je pc moeten installeren. Daarvoor kijk je op de support website van de leverancier van de telefoon.

Een update, afhankelijk van de grootte en de telefoon, kan best even duren. Hoe lang, dat is niet echt vooraf te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:37

FlyEragon

Alien Monkeys

Ik heb hetzelfde met een Alcatel Pixi 4 7" tablet. Ook via de PC geprobeerd maar het Alcatel tooltje kan geen verbinding maken met de update server, ook niet als de firwall compleet uit staat. Je kan de update ook niet los downloaden en installeren. Is het jou inmiddels al gelukt?
Pagina: 1