Vraag

• Wesu
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-03 20:23
Hoi!

Mijn huidige smartphone begint het langzamerhand op te geven, dus het is tijd voor mij, om te zoeken naar een nieuwe smartphone.

Ik doe echt bar weinig met mijn telefoon... Beetje discord, whatsapp, facebook, youtube en dat is het eigenlijk wel. Qua games alleen zo nu en dan een sudoku of een potje schaak in de trein.

Ik zat dus zo te kijken tussen de Motorola Moto G5 en de Xiaomi Redmi 6A en vroeg mij af wat de verstandigste koop is.

De opslag is geen kwestie, want ik kan er altijd een grotere microSD-kaart in drukken.

Denk aan futureproofing, support en updates.

Alle reacties

• Ludwig005
  • Laatst online: 13-09 22:29

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

wat te denken van een gewone redmi 6 met 32 of 64GB opslag leg wat bij maar je hebt dan veel telefoon
of doorsparen voor MI A2 lite

• Wesu
  • Laatst online: 22-03 20:23
Heeft dat zin, met hoe weinig ik een telefoon gebruik? Echt alleen maar voor chatten en filmpjes kijken in bed he.. Opslag is kapot goedkoop en 2GB RAM lijkt me genoeg? Tenzij tegenwoordig écht meer dan 2GB is aangeraden voor een smooth ervaring van Android 8??

[ Voor 21% gewijzigd door Wesu op 12-09-2018 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarnickS
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 12-09 13:08
Ik zou gewoon doorsparen voor een Mi A2 Lite. In de aanbieding is hij soms heel goedkoop krijgen.

En 2GB is erg weinig. 3GB is prima

[ Voor 17% gewijzigd door MarnickS op 12-09-2018 19:34 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wesu schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:16:
Heeft dat zin, met hoe weinig ik een telefoon gebruik? Echt alleen maar voor chatten en filmpjes kijken in bed he.. Opslag is kapot goedkoop en 2GB RAM lijkt me genoeg? Tenzij tegenwoordig écht meer dan 2GB is aangeraden voor een smooth ervaring van Android 8??
De 2GB ram is opzich nog wel voldoende, maar de 16GB opslag ga je in de toekomst sowieso tegen aan lopen. Android, Whatsapp en nog een paar apps en je zit zo tegen het limiet aan. Dat levert alleen maar frustratie op en is ook niet goed voor de levensduur van het apparaat.

Overigens @Wesu is je openingspost al erg compleet, maar zou je toch nog even het volgende willen toevoegen:
- Budget
- Eisen / wensen met betrekking tot specificaties (schermformaat, opslag, ram, camera's, e.d.)

Op die manier kunnen we je een stuk beter adviseren.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 18:49
Ik heb net voor mijn dochter de Redmi 4A gekocht en ben verbaasd over hoeveel je krijgt voor 100 euro, volwaardig toestel, is ook 2GB/16GB toestel. Ik wilde er eerst een kale Lineage Android op zetten, maar unlocken kan pas na 3 dagen, om te proberen je op de Xiaomi Miui interface te houden, en dat is wel gelukt want mijn dochter vindt het een fijn toestel.

Ergo: de 6A is nieuwer en als dat net zo'n goede deal is als de 4A, dan wist ik het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door pennywiser op 13-09-2018 11:24 ]

Pagina: 1