• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-04 09:08
Hoi,

Ik heb een vraag. Ik ben mijn LinkedIn profiel helemaal aan het bijwerken omdat ik volgend jaar waarschijnlijk (kans is zeer groot) weg moet bij mijn huidige werkgever. Dit omdat ik het maximaal aantal contracten heb gehad. Om een lang verhaal kort te houden :)

Mijn vraag is alleen hoe ik de bedrijven waar ik gewerkt heb het beste op mijn LinkeIn profiel kan zetten. Nu heb ik namelijk elk bedrijf er los op staan en tussen haakjes (Gedetacheerd bij InWork) met alles wat ik daar gedaan heb. Zie onderstaande foto in dit bericht.

Kan ik het beste gewoon de bedrijven los noemen zoals ik het nu heb. Of een kop InWork plaatsen met alles wat ik daar gedaan heb?

Linkedin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 15:43
Zo is het beter. Dan is het duidelijk dat je gedetacheerd was maar wel bij welke werkgever, voor welke periode en welke werkzaamheden je hebt uigevoerd.

Trouwens, InWork :(!!! Wil je verder gaan in de detachering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me zo prima. Alleen is het vermoedelijk "gedetacheerd via InWork" en niet bij InWork. Tenzij InWork je eindklant was natuurlijk.

Verder: waar zoek je ergens en in welke richting liggen je ambities? Wil evt best je CV eens voorleggen om te kijken of we er wat mee kunnen (ook detachering, heel NL, wel de wat zwaardere meest infra profielen)

[ Voor 44% gewijzigd door The Eagle op 12-09-2018 11:27 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• tom.cx
Khayma schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:23:
Zo is het beter. Dan is het duidelijk dat je gedetacheerd was maar wel bij welke werkgever, voor welke periode en welke werkzaamheden je hebt uigevoerd.

Trouwens, InWork :(!!! Wil je verder gaan in de detachering?
Ik weet nog niet precies wat ik wil. Een aanstelling bij een niet-detacheering bedrijf zelf vindt ik fijner omdat ik dan vaste werktijden heb. Plus ligt het loon ook weer wat hoger.
The Eagle schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:23:
Lijkt me zo prima. Alleen is het vermoedelijk "gedetacheerd via InWork" en niet bij InWork. Tenzij InWork je eindklant was natuurlijk.
Bedankt voor de head-up. Ik ga het veranderen. Ik vanuit InWork gedetacheerd. Ik was destijds bij InWork in dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-05 15:43
tom.cx schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:26:
[...]

Ik weet nog niet precies wat ik wil. Een aanstelling bij een bedrijf zelf vindt ik fijner omdat ik dan vaste werktijden heb. Plus ligt het loon ook weer wat hoger.

[...]

Bedankt voor de head-up. Ik ga het veranderen. Ik vanuit InWork gedetacheerd. Ik was destijds bij InWork in dienst.
Voor werkervaring/kennis zit ik liever in de detachering. Intern krijg je vaker meer uitbetaald maar heb je bijvoorbeeld geen lease auto, die je bij een detacheerder wel krijgt. Als je leuk kan onderhandelen dan moet er wel wat leuks te maken zijn van je loon en lease auto.

Ben net overgestapt van detacheerder en rij nu een Polo 2018 (eigen keus, kon ook een Golf Facelift 2018 kiezen maar die werd me kwa bijtelling te duur) en ben wel leuk vooruit gegaan op salaris.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou, dat je gedetacheerd zat via inwork, bij de onderste beschrijving zetten ipv in de jobtitel.

En persoonlijk de lijst van werkzaamheden korter maken en beperken tot de belangrijkste dingen die je daar deed. Ook zou ik er alleen dingen neerzetten die je leuk vond om te doen en in je volgende baan weer wilt doen.

De zoekfunctie van Linkedin kan namelijk niet filteren op wat jij in je volgende baan zoekt.

[ Voor 130% gewijzigd door Ernemmer op 12-09-2018 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Scheer vooral niet alle detacheerders over 1 kam. InWork is een CV schuiver. Er zijn ook bedrijven die het anders doen gelukkig (mijn werkgever bijvoorbeeld) :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• tom.cx
Khayma schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:27:
[...]

Voor werkervaring/kennis zit ik liever in de detachering. Intern krijg je vaker meer uitbetaald maar heb je bijvoorbeeld geen lease auto, die je bij een detacheerder wel krijgt. Als je leuk kan onderhandelen dan moet er wel wat leuks te maken zijn van je loon en lease auto.

Ben net overgestapt van detacheerder en rij nu een Polo 2018 (eigen keus, kon ook een Golf Facelift 2018 kiezen maar die werd me kwa bijtelling te duur) en ben wel leuk vooruit gegaan op salaris.
Voor het snuiven bij nieuwe bedrijven is detachering wel erg leuk. De kennis die ik daar heb op gedaan is echt fantastisch. Dat had ik niet geleerd als ik bij een ander bedrijf vast had gezetten.
The Eagle schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:28:
Scheer vooral niet alle detacheerders over 1 kam. InWork is een CV schuiver. Er zijn ook bedrijven die het anders doen gelukkig (mijn werkgever bijvoorbeeld) :)
Toen ik begon met werken was InWork de enige waar ik een fatsoenlijk loon uit kon halen. Uit de rest kon dat niet. Zelfs met onderhandelingen kwamen die gewoon 40% lager uit dan InWork. In het begin heb ik daar hele goeie ervaring mee gehad. Daarna is het door de hele grote groei van InWork mijn ervaring alleen maar minder geworden. Het eerste jaar hadden ze veel aandacht voor je en daarna vrijwel geen. Dat vond ik erg jammer en als ik dat tegen nieuwe personen zei werd ik er zelfs op aangesproken door het management.

Ook verschillende Job-Coaches gehad zoals ze dat noemde. Met de laatstee klikte het heel slecht en gelukkig kreeg ik toen de kans om op mijn huidige plek in dienst te komen via InWork. Die zijn uit eindelijk een traject aangegaan. Alleen kwamen ze er achter dat de contracten in mijn tijd dat ik gedetacheerd was mee tellen als verkapte 'CAO' contracten. Ik heb in een half jaar 4 contracten gehad. Daarna een van anderhalf jaar en een van een jaar. Helaas hebben van de 7 collega's 4 een vaste aanstelling waardoor het niet mogelijk is om een vaste aanstelling te krijgen (werk bij een publieke omroep). Zou er graag willen blijven zitten want de mensen binnen het bedrijf waarderen mij heel erg.

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 07:58
Mag je van je werkgever wel projecten noemen op Linkedin ?

Alternatief is om een omschrijving van de rol neer te zetten. Bijvoorbeeld als je vakkenvuller bent bij de Appie zou je dit kunnen omschrijven als : Vulploegmedewerker bij grote nederlandse Supermarkt

• tom.cx
descon schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:52:
Mag je van je werkgever wel projecten noemen op Linkedin ?

Alternatief is om een omschrijving van de rol neer te zetten. Bijvoorbeeld als je vakkenvuller bent bij de Appie zou je dit kunnen omschrijven als : Vulploegmedewerker bij grote nederlandse Supermarkt
Toen ik bij InWork heb gewerkt hebben ze aangegeven dat er geen protocol voor was. Ik vond dit persoonlijk de beste en overzichtelijkste manier.

715289

Ik heb mijn detacheerder onder 'company' gezet en in de titel mijn functie gevolgd door het bedrijf waar ik gedetacheerd was.

Ik heb dit gedaan om te laten zien dat ik 1 opdrachtgever had en meerdere projecten via deze detacheerder.

Anders komt die al snel over als iemand die veel job-hopt. Een commentaar dat ik wel eens kreeg, maar ik heb veel gehopt, maar onvrijwllig (bedrijfseconomische redenen, 4 keer achter elkaar).

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 01:14

Spacecowboy

XBL: Biggmans

@tom.cx Ik zou de periodes van de detachering er nog even bijzetten. Dat geeft een potentië werkgever wat meer inzicht in hoe ze je ervaring moeten inschatten.
Khayma schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:27:
[...]

Voor werkervaring/kennis zit ik liever in de detachering.
Ligt absoluut aan je werkgever. Binnen een groot wereldwijd bedrijf kan je denk ik meer ervaring opdoen dan bij een CV schuiver die je hier en daar bij wat MKB klanten neerzet.

[ Voor 53% gewijzigd door Spacecowboy op 12-09-2018 17:10 ]

HENG HENG

• The Eagle

The Eagle

@tom.cx waarom kijk je niet of je via een andere detacheerder bij die huidige klus kan blijven zitten? Zullen daar echt wel meer externen van andere bedrijven hebben rondlopen.

• Spacecowboy

Spacecowboy

The Eagle schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:08:
@tom.cx waarom kijk je niet of je via een andere detacheerder bij die huidige klus kan blijven zitten? Zullen daar echt wel meer externen van andere bedrijven hebben rondlopen.
Check wel even hoe je huidige opdrachtgever daar in zit. Misschien is anders een tijdje freelancen een optie?Ze kennen je immers al, dus het verlengen van je detacheringsovereenkomst moet niet zo moeilijk zijn lijkt me.

HENG HENG

• tom.cx
Spacecowboy schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:12:
[...]

Check wel even hoe je huidige opdrachtgever daar in zit. Misschien is anders een tijdje freelancen een optie?Ze kennen je immers al, dus het verlengen van je detacheringsovereenkomst moet niet zo moeilijk zijn lijkt me.
Even een aanvulling. Ik zit nu niet gedetecteerd. Ik zit gewoon bij een werkgever. Freelance wil ik niet. Ik wil kort door de bocht zekerheid en gewoon een 36/40 uur werkweek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

tom.cx schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:18:
[...]

Even een aanvulling. Ik zit nu niet gedetecteerd. Ik zit gewoon bij een werkgever. Freelance wil ik niet. Ik wil kort door de bocht zekerheid en gewoon een 36/40 uur werkweek.
Ok, duidelijk.

Toch nog wat aanvullingen:
In het eerste blokje staat "het programma Microsoft CRM": De term "het programma" kan je weglaten, dat
spreekt voor zich. En Microsoft CRM staat meestal bekend als Microsoft Dynamics.

Gebruikersgroepen is 1 woord.

En in het laatste blokje: "Werkzaam volgende de ITIL procedure". ITIL is een set best practices/standaarden, dus die zin zou zoiets zijn als "Werkzaamheden uitvoeren volgens de ITIL methodiek"

Sorry, ik kon het niet laten :P

Succes met solliciteren in ieder geval!

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

Kleine aanvulling: een opsomming met ";" eindig je altijd met een punt (".").

Dus werkzaamheden:
- Vakken gevuld;
- Schoongemaakt;
- Kassameisjes versiert.

Verder ben ik onder de indruk van je enthousiasme :)

[ Voor 47% gewijzigd door Sport_Life op 12-09-2018 17:55 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
The Eagle schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:28:
Dat zegt elke detacheerder, maar uiteindelijk zijn het allemaal in zekere zin allemaal CV schuivers, misschien net met een ander sausje eromheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
shadowman12 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:09:
[...]

Dat zegt elke detacheerder, maar uiteindelijk zijn het allemaal in zekere zin allemaal CV schuivers, misschien net met een ander sausje eromheen.
Niet echt, je hebt ook nog detacheerders als de grote consultancy toko's die hun detachees zien als een verlengstuk van het bedrijf en er daadwerkelijk moeite voor doen ze op hun juiste plekkie te zetten en ze verder nog wat te leren.

I have stability. The ability to stab.

• tom.cx
SmurfLink schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:20:
[...]

Niet echt, je hebt ook nog detacheerders als de grote consultancy toko's die hun detachees zien als een verlengstuk van het bedrijf en er daadwerkelijk moeite voor doen ze op hun juiste plekkie te zetten en ze verder nog wat te leren.
Dat deed InWork in het begin ook wel. Want als je twee certificeringen had (in die tijd windows 7 en itil) kwam je sneller aan de bak en konden ze ook meer voor je vragen. Wat ze niet voor zich hielden intern.

Wat ik alleen zo jammer vindt is dat ik aan mijzelf merk dat ik toch nog tot een behoorlijk level goed kan troubleshooten. Het skilled mis ik wel erg bij Helpdesks. Een ICT helpdesk voelt vaak gewoon bij de 1e lijn als een firewall voor de vragen 'herstart je computer en zo stel je dat in'. Wat opzich goed is maar je toch weer denkt gaan we weer. Ben wel blij dat waar ik nu zit er eigenlijk geen SLA is. Dit geeft zoveel vrijheid om goed je werk te kunnen doen zonder belemmeringen.

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-05 10:41
Sport_Life schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:53:
Kleine aanvulling: een opsomming met ";" eindig je altijd met een punt (".").

Dus werkzaamheden:
- Vakken gevuld;
- Schoongemaakt;
- Kassameisjes versiert.

Verder ben ik onder de indruk van je enthousiasme :)
Volgens mij heb je een foutje gemaakt bij versierD :+

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:03

Sport_Life

Solvitur ambulando

shadvet schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:42:
[...]

Volgens mij heb je een foutje gemaakt bij versierD :+
Deed ik bewust. Het moet natuurlijk wel overkomen alsof hij het zelf heeft bedacht ;)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
Bedankt voor jullie input. Heb mijn LinkedIn profiel weer bijgewerkt (Y). Nu hopen dat ik wat leuks kan vinden in de regio Utrecht.
Pagina: 1