Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• MK32
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 11-07 14:39
Ik heb een Alarmmelder die via PSTN alarmen uitbelt.
Omdat de PSTN er uit gaat heb ik op aanraden een Cisco SPA112 ATA gekocht.
Deze alarmmelder controleerd de PSTN lijn door naar de lijnspanning te kijken.
Echter nu merk ik dat de lijnspanning bij de ATA altijd aanwezig is.

Mijn verbinding is hierdoor niet meer beveiligd.
Ik had hoop dat er een optie zou zijn dat de lijnspanning weg valt wanneer er geen internet verbinding/registratie meer is.
Deze heb ik echter niet gevonden in de handleiding en Cisco stuurt me door naar een verkoper die het ook niet wist.

Heeft iemand hier ervaring mee of een andere gouden tip?

...

Alle reacties

• timmie1
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:28
MK32 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:54:
Ik heb een Alarmmelder die via PSTN alarmen uitbelt.
Omdat de PSTN er uit gaat heb ik op aanraden een Cisco SPA112 ATA gekocht.
Deze alarmmelder controleerd de PSTN lijn door naar de lijnspanning te kijken.
Echter nu merk ik dat de lijnspanning bij de ATA altijd aanwezig is.

Mijn verbinding is hierdoor niet meer beveiligd.
Ik had hoop dat er een optie zou zijn dat de lijnspanning weg valt wanneer er geen internet verbinding/registratie meer is.
Deze heb ik echter niet gevonden in de handleiding en Cisco stuurt me door naar een verkoper die het ook niet wist.

Heeft iemand hier ervaring mee of een andere gouden tip?

...
Weet je zeker dat je een ATA nodig hebt? Als je een enkelvoudige PSTN aansluiting hebt, dan hoef je hierover niet eens zorgen te maken, want:
Welke diensten worden beëindigd per 1 september 2019?

Deze aankondiging heeft betrekking op de dienstverlening voor ISDN1/2-enkelvoudig, ISDN2-meervoudig (meerdere ISDN2 lijnen met een groeps-of doorkiesnummer, ook wel gestapeld ISDN genoemd) en PSTN-meervoudig. Dit heeft GEEN impact op de dienstverlening van PSTN enkelvoudig en ISDN15-20-30.
Heel PSTN gaat er dus niet uit, alleen meervoudige PSTN aansluitingen. De communicatie wat betreft de uitfasering vanuit KPN laat te wensen over. Je zou het zelfs als een truc kunnen zien om nog meer mensen naar het voor KPN goedkopere VoIP platform te kunnen pushen...

Tevens kan ik je vertellen dat er nog steeds nieuwe PSTN aansluitingen worden gerealiseerd, zeker indien het om een lijn voor oudere gebruikers, alarm of datacommunicatie als fax of (boerderij) robots gaat.

• vincedd
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 14-11 12:10
Je kan beter je alarm via ip laten lopen. Een chiron iristouch 220 kan goed met analoge lijnen omgaan en vertaald het naar ip naar je meldkamer toe. Wel even een ups voor je modem gebruiken om je ip lijn te garanderen.

• Racer89
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 31-10 12:31
Wat @timmie1 aangeeft, gewoon low budget lijn afsluiten ( PSTN ) ATA geeft inderdaad altijd spanning ook als de SIP niet geregistreerd is. Als je een PSTN lijn hebt, blijft ook gegarandeerd spanning op de lijn staan vanuit de provider bij stroomuitval.

Ik neem wel aan dat er een accu in je alarm zit?

Het voorbeeld wat @vincedd geeft kan ook, maar dan moet je de UPS ook regelmatig controleren. En je moet tevens je PSTN kiezer aanpassen. Is natuurlijk wel meer richting de toekomst gedacht :)

Racer89 wijzigde deze reactie 12-09-2018 13:16 (24%)

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True