We zijn net verhuisd en nu maak ik gebruik van 4G om netflix via telefoon en wifi-hotspot op tv te kijken. Laatste dagen kijk ik naar Better call Saul, een 4K-serie, maar dan gaan de data vreselijk hard! Ontzettend hard. Ik heb van Tele2 een onbeperkt abo maar dat is min of meer begrensd op 5 Gig, dan moet je voor elke Gig extra, een knop indrukken. Wel, om het zachtjes uit te drukken, ik druk me het lazerus. Om de 4 á 5 minuten is die Gig alweer op en moet ik wéér een boosterbundel activeren. Als we rond een uurtje of tien stoppen voor de nacht, staat de verbruiksteller zo rond de 11 gigabyte en is de telefoon gloeiend heet. Nu zoek ik naar een manier om de snelheid terug te brengen, 4K hoeft voor ons niet per se, HD is mooi genoeg en daar hebben we al aardig wat films van gekeken. Aan het einde van de avond bleef de teller dan onder de 5 gigabyte staan.
Hoe krijg ik die snelheid terug, naar beneden? Ik heb al geprobeerd de telefoon ver van de tv te leggen, in de keuken bijvoorbeeld, maar dat heeft nauwelijks effect. Heb ook even 3G ingesteld, maar dat is werkelijk bagger. Hoe zou je de snelheid kunnen begrenzen op bijvoorbeeld 10 of 15mb?
Telefoon is een Huawei L21, tv is van LG
Dank voor alle tips
Hoe krijg ik die snelheid terug, naar beneden? Ik heb al geprobeerd de telefoon ver van de tv te leggen, in de keuken bijvoorbeeld, maar dat heeft nauwelijks effect. Heb ook even 3G ingesteld, maar dat is werkelijk bagger. Hoe zou je de snelheid kunnen begrenzen op bijvoorbeeld 10 of 15mb?
Telefoon is een Huawei L21, tv is van LG
Dank voor alle tips