Vraag

• Fredo1959
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-07 11:52
We zijn net verhuisd en nu maak ik gebruik van 4G om netflix via telefoon en wifi-hotspot op tv te kijken. Laatste dagen kijk ik naar Better call Saul, een 4K-serie, maar dan gaan de data vreselijk hard! Ontzettend hard. Ik heb van Tele2 een onbeperkt abo maar dat is min of meer begrensd op 5 Gig, dan moet je voor elke Gig extra, een knop indrukken. Wel, om het zachtjes uit te drukken, ik druk me het lazerus. Om de 4 á 5 minuten is die Gig alweer op en moet ik wéér een boosterbundel activeren. Als we rond een uurtje of tien stoppen voor de nacht, staat de verbruiksteller zo rond de 11 gigabyte en is de telefoon gloeiend heet. Nu zoek ik naar een manier om de snelheid terug te brengen, 4K hoeft voor ons niet per se, HD is mooi genoeg en daar hebben we al aardig wat films van gekeken. Aan het einde van de avond bleef de teller dan onder de 5 gigabyte staan.

Hoe krijg ik die snelheid terug, naar beneden? Ik heb al geprobeerd de telefoon ver van de tv te leggen, in de keuken bijvoorbeeld, maar dat heeft nauwelijks effect. Heb ook even 3G ingesteld, maar dat is werkelijk bagger. Hoe zou je de snelheid kunnen begrenzen op bijvoorbeeld 10 of 15mb?

Telefoon is een Huawei L21, tv is van LG

Dank voor alle tips 8)

Beste antwoord (via Fredo1959 op 12-09-2018 09:59)

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:29
Adjust your Netflix playback settings
1. Navigate to the Account section of the Netflix website.

2. Select Playback settings.

3. Under Data Usage, select High.

4. Select Save
Van de Netflix support page :)

[ Voor 11% gewijzigd door eric.1 op 12-09-2018 09:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-08 17:11
Kan je niet in Netflix aangeven om het op een lagere resolutie te kijken?

• Fredo1959
Ik heb geen optie gevonden, althans op de tv, of zou dat via de pc moeten bedenk ik me nu? Ik zal daar straks op de laptop eens naar zoeken. Dank!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:29
Adjust your Netflix playback settings
1. Navigate to the Account section of the Netflix website.

2. Select Playback settings.

3. Under Data Usage, select High.

4. Select Save
Van de Netflix support page :)

[ Voor 11% gewijzigd door eric.1 op 12-09-2018 09:58 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Fredo1959 je televisie gaat er niet vanuit dat hij aangesloten zit op een netwerk met een datalimiet, dus de kans zal erg klein zijn dat daar een optie voor zit. Welke televisie is het precies en welk OS draait het?

Via de laptop instellen wat de resolutie voor de TV is lijkt mij eerlijk gezegd ook heel erg sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fredo1959
Hoi Eric.1, ik was net een antwoord aan het schrijven. Dat is het inderdaad, onder Instellingen voor afspelen is er een optie om de snelheid en beeldkwaliteit te regelen. Dat zou voldoende moeten zijn. We zullen het vanavond ervaren. Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:51

Rmg

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bwr.free Er zijn wel apps om speed te limiten, genoeg zelfs dit is er 1 van

• Fredo1959
Thnx Rmg, zal ik zeker ook gaan gebruiken! Top.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-07 18:26
(jarig!)
Niet de oplossing die je vraagt, maar ik heb ooit 'ns gehad dat ik gewoon bijv. al 5 smsjes achter elkaar kon sturen en dat leek ook te werken ^^

• Fredo1959
234FaTaLiTy schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:20:
Niet de oplossing die je vraagt, maar ik heb ooit 'ns gehad dat ik gewoon bijv. al 5 smsjes achter elkaar kon sturen en dat leek ook te werken ^^
Idd, niet de oplossing. Hier kan ik ook geen sms’jes sturen, maar krijg er een als waarschuwing. Ik moet via de app boosterbundel activeren.

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Je GB's activeren kan nog makkelijker;

Ik heb dezelfde unlimited bundel van Tele2 en gebruik gewoon een SMS spam app. Hiermee stuur ik een aan te geven hoeveelheid SMS'jes in 1x, waarmee vervolgens 10 of 20GB in 1x geactiveerd worden.

Ik heb een tijdje in een situatie gezeten waarbij ik geen vaste internetaansluiting had door mijn woonsituatie. Toen heb ik voor mijn studie en hier en daar een avondje gamen gewoon mijn 4G gebruikt. Uiteindelijk liep dit op naar pieken van 225GB per maand. Ik heb uiteindelijk wel een mail van Tele2 ontvangen, met de vraag of ik rustig aan zou willen doen. Verder heeft het nog geen consequenties gehad.

De SMS'jes moet je sturen naar nummer 1280.

Inmiddels heb ik gewoon weer een vaste internet aansluiting en is mijn verbruik weer wat "normaler".
Pagina: 1