Voodoo 3 2000 + Win2K + TV-out = No-go

Pagina: 1
Acties:

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Hey,

Ik heb een Voodoo 3 2000 gekocht voor een oudere PC om te gebruiken als multimedia-PC.

Nu heb ik de TV-out op de TV aangesloten en loop ik tegen het volgende probleem op: Als ik opstart zie ik keurig alle info in beeld. de pc werkt het normale scenario door, W2K opstart scherm, allemaal prima. Op het moment dat het login schermpje tevoorschijn hoort te komen echter (je weet wel, wit blok met:"pres CTRL+ALT+DEL to log on"), verdwijnt het beeld en is het een en al ruis.

Als ik opstart in safe mode heb ik wel beeld, maar in normal mode krijg ik het niet aan de praat. Ik vermoed dat het te maken heeft met resolutie of refresh-rate of zo, maar wat er dan fout gaat kan ik niet vinden.
Ook zijn er geen speciale TV_out settings beschikbaar in het adapter-menu.

Suggestions please! Ik mis mijn MP3-collectie zo ;(

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

bedoel je dat voor windows geladen is er al beeld op je tv-out is ??
mmm leuke kaart dan, haal ik er ook nog een

Beste film ooit

• worsie
Op donderdag 19 juli 2001 13:50 schreef soepkip het volgende:
bedoel je dat voor windows geladen is er al beeld op je tv-out is ??
mmm leuke kaart dan, haal ik er ook nog een
Yup. boot-up zie je ook gewoon. Precies hetzelfde als op de monitor.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

super, dan bestel ik er ook een !!

over je probleem, ik heb dat soort probleem ook gehad met een oude speedstar a50 met win2k pro en win2k advanced server, het is een driver probleem.Met de standaard drivers die win2k bij de install installeerde "klikte" mijn scherm op zwart (terwijl mijn monitor niet in stand-by sprong,dus hij kreeg nog signaal van de vidplank,alleen geen juist signaal).dit was net iets voor dat ie de loginprompt zou laten zien (op het moment dat ie de drivers lade denk ik)Als ik mijn monitor uitzette,2 minuten wachtte en dan weer aanzette was er niks aan de hand.
dit was voorbij toen ik andere drivers installeerde.

Beste film ooit

• worsie
soepkip,

Ik heb 3DFX drivers geïnstalleerd, ik heb net de laatste gedownload van de site, en zal die ook noig eens proberen. Maar ook met andere drivers dan de ingebakken drivers doet ie het dus (nog) niet.

Verwijderd

pure gok: win2k draait op een hogere resolutie dan de TV-out aankan, de driver ondersteunt nog geen rescaling en zet de TV-out op non-actief.

Krijg je wel beeld op je monitor?

• worsie
Op donderdag 19 juli 2001 16:33 schreef beelzebubu het volgende:
pure gok: win2k draait op een hogere resolutie dan de TV-out aankan, de driver ondersteunt nog geen rescaling en zet de TV-out op non-actief.

Krijg je wel beeld op je monitor?
Ik gok ongeveer op het zelfde als jij. Op de monitor krijg ik wel beeld ja, maar ik wil hm zonder monitor draaien eigenlijk, en puur de tv als monitor gebruiken.

Het stomme is dat je in W2K ook voor "generic television" kan kiezen als display, maar ook dan pakt ie het niet. normale tv-resolutie is dacht ik 640x480, en W2K kan ik niet lager instellen dan 800X600. Ik denk dat daar het probleem ligt. Ik dacht dat een TV-out dat wel zou corrigeren, maar blijkbaar niet.
Pagina: 1