Hoe YouTube kanalen te blokkeren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-09 17:54
Hoi,

Ik kijk regelmatig filmpjes op YouTube maar erger me dood aan al die irritante YouTube kanalen die bij 'aanbevolen' langs komen. Ik heb al heel vaak op 'niet geïnteresseerd' geklikt maar dat is ook geen wondermiddel. Bepaalde kanalen blijven toch weer langskomen en sinds een paar dagen krijg ik weer heel veel zooi te zien (gratis afleveringen ofzo..), vooral op mijn telefoon. Op de TV lijkt het wel alsof hij met een schone lei is begonnen, ik denk omdat je daar niet kunt aangeven dat je een video niet wilt zien.

Ik heb Video Blocker geïnstalleerd maar die lijkt niet te werken en steeds op 'niet geïnteresseerd' klikken gaat vervelen. Ik wil het liefst alle vervelende kanalen permanent blokkeren zoals bij een adblocker. Weet iemand een manier om toch specifieke YT kanalen te blokkeren op Windows en Android?

Alle reacties

Verwijderd

Op de About-page van een YT-channel zit een vlaggetje (met als hover de text: Report user), als je daar op klikt zie je 'Block user' in het menutje.

• ggj87
Dat had ik al gelezen maar daar blokkeer je geen kanalen mee. Het enige dat gebeurt is dat die gebruiker niet meer kan reageren op jouw videos.

https://support.google.co....Platform%3DDesktop&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Je bent wel ingelogd? Zo niet, dan worden deze niet echt onthouden heb ik gemerkt.
Tevens kun je verder klikken als je zegt dat je niet geïnteresseerd bent (Tell us why - iets in die vorm), daar kan je ook aangeven geen suggesties meer te willen ontvangen van dat onderwerp/kanaal.

Helaas geen wondermiddel (ze lijken iets aan algoritme te hebben aangepast), want ik krijg ook regelmatig suggesties van video's met een andere taal dan Engels of Nederlands.

[ Voor 24% gewijzigd door HollowGamer op 17-09-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:33
Op de drie stipjes drukken, en dan Niet Geïnteresseerd kiezen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VUCFxpz.png

Vergeet niet in te loggen zodat Youtube een profiel van je interesse's kan aanmaken. Anders krijg je alleen de standaard advertentievideovloggers van de Trending pagaina.

[ Voor 44% gewijzigd door jeroen3 op 17-09-2018 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 11:40
Misschien omdat ik niet op de telefoon of ipad zit, maar als ik de drie puntjes highlight krijg ik het volgende te zien:
Ik zit nu in de geschiedenis te kijken van youtube en wil graag een aantal zaken van mijn kinderen verwijderen, maar het liefst blokkeren. iemand een tip ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KyTM-LisCf-x0XQlTzfSDXrhqB4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mcopCti9uDMERGMxkTkVWN8R.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
Van wat ik weet kan dat alleen op de hoofdpagina of als je een filmpje bekijkt. Dan zie je een rij aan de rechterkant. Ik heb gemerkt dat die vooral wel worden geblokkeerd als je op niet geïnteresseerd klikt. In je geschiedenis kun je alleen video's verwijderen. Dat heeft ook invloed op wat je ziet, net als zoektermen en subscriptions

[ Voor 3% gewijzigd door ggj87 op 08-07-2021 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
ggj87 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:19:
Van wat ik weet kan dat alleen op de hoofdpagina of als je een filmpje bekijkt. Dan zie je een rij aan de rechterkant. Ik heb gemerkt dat die vooral wel worden geblokkeerd als je op niet geïnteresseerd klikt. In je geschiedenis kun je alleen video's verwijderen. Dat heeft ook invloed op wat je ziet, net als zoektermen en subscriptions
Wat bedoel je met zoektermen.

?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:15

Patriot

Fulltime #whatpulsert

duk3n schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Wat bedoel je met zoektermen.

?
De zaken waar je zelf naar zoekt op Youtube worden ook in je mogelijke interesses meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duk3n
Kan je die ook wissen of is dat niet mogelijk. (lijkt me lastig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 08:22

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op de frontpage heb ik bij elke video bij de drie puntjes ook de optie "Kanaal niet aanbevelen". Zie ook https://support.google.com/youtube/answer/6342839?hl=nl# en dan het kopje "je aanbevelingen verfijnen".

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:15

Patriot

Fulltime #whatpulsert

duk3n schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:50:
Je kunt een boel inzien en verwijderen via My Activity. Daar is ook een stukje specifiek voor YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
duk3n schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:50:
Nee, gewoon in het zoekvenster klikken en je kan je zoektermen wissen.

Alles wat je op YT doet wordt meegenomen door het algoritme.
Pagina: 1