Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Accuboor zonder accu gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• yona
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 12-09 03:25
Mijn vraag
Ik heb een accuboor.nu begint de accu op te raken.zou het zo te maken zijn dat deze ook op 220 stroom werkt met een adapter ofzo

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb de metale pootjes die normaal tegen de accu gaan verbonden met de oplader.er gebeurde niks.de accu lader is 12 volt.maar op de boor staat 230v50hz
10.8v/1.1ahli ion

Alle reacties

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:38

MsG

Forumzwerver

Het is technisch niet per se onmogelijk, maar vaak heb je flink wat ampere nodig waardoor je alsnog een stevige adapter nodig hebt. Of een hogere spanning maar dan komt er weer een heel circuit bij kijken en wordt het wat linker. Ik zou er in ieder geval mee uitkijken.

Welke boor is het precies?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte!

• rutger465
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12-11 15:30
misschien van de lader naar de accu--> door naar de accuboor?
de lader zal niet het piekvermogen kunnen leveren voor je accuboor, met de accu er tussen vang je dat op.

Al is dit wel heel er knutselen hoor:P

• dijkmane
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:45

dijkmane

biertje ?

beter is de accu vervangen.
als je veel power vraagt van je boor en bijv in metaal aan het boren bent op de hoogste snelheid of schroeven stevig vastdraaien, trek je maar zo 20A of meer uit de accu.

de lader kan misschien net 1A leveren, dus bij de kleinste schroef stopt de machine al met draaien.

stel dat je een adapter kan vinden die 30A levert, dan is het erg onhandig met een snoer dat 30A kan geven aan je machine, dat is best een dik snoer.

mission impossible

specs : wil je niet weten

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Je kunt beter op YouTube kijken hoe je de cellen van die accu kunt vervangen. Bij Makita accu's is dat op zich prima te doen.

Heb ik je vraag opgelost? Doneer me een Gulden via mijn avatar.

• yona
Gho ik dacht dat het heel simpel kon.helaas.wel blij dat julie me uit de droom hebben geholpen.en wel jammer.maar erg bedankt.ik dacht dat als de acculader 12 volt is dat dan ook de accu 12 volt is en dat ik een adapter van een leptop ofzo kon gebruiken.maar zo werkt dat niet.lees ik zo.

yona wijzigde deze reactie 11-09-2018 23:59 (45%)

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 01:20

Snake

Los Angeles, CA.

sypie schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 22:46:
Je kunt beter op YouTube kijken hoe je de cellen van die accu kunt vervangen. Bij Makita accu's is dat op zich prima te doen.
Moet je daarbij niet het gehele systeem onder spanning houden zodat de chip zijn geheugen niet verliest?

I live in paradise.

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 16-11 22:48

SA007

Moderator Tweaking
@Snake dat hangt helemaal van de controller af.

Bij laptops is het al ~10 jaar normaal dat de accupack in storing gaat als de accuspanning wegvalt.
Opzich compleet valide, in normaal gebruik zou de spanning van een cel nooit weg mogen vallen, als dat wel gebeurd is ie blijkbaar stuk.
Punt is wel dat het 'reset' knopje vaak ongedocumenteerd is of niet bestaat.

Bij powertools is het wat normaler dat een cel opeens een lage spanning heeft, als bijv je powertool op full power vastslaat dus beveiligingen zijn daar wat ongebruikelijker.

Klok is stuk :(

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:12
Het kan wel :+

Disclaimer: Niet doen!

Henk007 wijzigde deze reactie 12-09-2018 00:07 (8%)

• memphis
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Met een beetje 12v voeding kan je natuurlijk makkelijk de boor werkend krijgen maar moet je in een voeding of een andere accu investeren kan je beter een nieuwe boormachine kopen. Tijdje terug had ik bij de Dirk een Kinzo 12v NiCad boormachine voor 20 euro en met regelmaat staan de Lithium powered boormachines bij de Lidl in de aanbieding voor 40 euro.

Wat onder de modelbouwers veel wordt gedaan is er een 3S LiPo accu in plaatsen, kost bij Hobbykong geen drol. En dan laden ze die met een goedkope balanced lader zoals een SkyRC E3 (mocht er er geen hebben) en als beveiliging zetten ze er een LiPo monitor/alarm op.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• MsG

MsG

Forumzwerver

yona schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:56:
Gho ik dacht dat het heel simpel kon.helaas.wel blij dat julie me uit de droom hebben geholpen.en wel jammer.maar erg bedankt.ik dacht dat als de acculader 12 volt is dat dan ook de accu 12 volt is en dat ik een adapter van een leptop ofzo kon gebruiken.maar zo werkt dat niet.lees ik zo.
Voltage is natuurlijk maar 1 van de parameters. De stroom die benodigd is is minstens zo belangrijk. Als de adapter van de accu's hier geschikt voor was dan duurde het laden van accu's ook maar luttele seconden, maar vaak duurt dat vrij lang, oftewel de adapter levert dan maar weinig ampere.

• yona
Ik bedoelde eigenlijk de stroom uit een stopcontact om daar 12 volt van te maken en dat gebruiken voor de boor.dan heb ik geen accu meer nodig

• W1LL3M
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:23
Je kunt beter een boormachine met draadje voor 5 euro van marktplaats halen dan een adapter aan een accuboor te gaan solderen...

de database is met een protocol en de server op de back end

• yona
Oke.maar soms hebben we best veel rommel in huis en als je het samen voegt is het weer bruikbaar spul.daar dacht ik aan.niet om nog meer rommel te halen .je weet soms niet meer in welke afval bak je het moet deponeren om vervolgens weer van een ander binnen te halen

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

Wat kost een simpel boormachientje met een normale 230V aansluiting nou helemaal?

Als je al met dit soort ideeën aan het stoeien bent dan geloof ik niet dat je ooit met een accu schroef/boor machine van een degelijk merk aan de slag bent gegaan en dat een simpel 230V Black&Decker ding van een paar tientjes jouw klussen in de toekomst ook wel kan gaan klaren 8)

wimmel_1 wijzigde deze reactie 12-09-2018 01:01 (5%)

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• W1LL3M
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:23
Ja het is zonde om alles zo maar weg te gooien, maar dan kan ik je alvast vertellen dat alles met een accu al na een paar jaar een nieuwe accu nodig zal hebben, en dat die accu dan meer kost dan het apparaat nog waard is, of de accu is niet eens meer te krijgen.
Als weggooien je niet aanstaat koop je beter een duurzaam stuk gereedschap van goede kwaliteit dat (veel!) langer meegaat (220V of op lucht).

de database is met een protocol en de server op de back end

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17:30

Theo

moederbord

Als je je boor wil voorzien van een adapter heb je een 12V 25 ampere (300 watt) adapter nodig. Die zijn niet gangbaar. Maar mocht je toevallig zoiets in huis rond hebben dlingeren dan kun je die gebruiken.

Echter zul je wel een dik draad moeten gebruiken tussen adapter en boormachine. Denk hierbij aan twee draden van 2.5mm2 minimaal. Dit is dezelfde dikte als de stroomdraad die aan je wasmachine, stofzuiger of aan grote stekkerdozen vast zit.

Maar persoonlijk zou ik hier niet aan beginnen en lekker de accucellen vervangen, een nieuwe accuboor kopen of op Marktplaats (of kringloop) een 230 volt boor halen.

7400 Wp op het dak

• memphis
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ach, op ebay, marktplaats etc worden voor een habbekrats HP DP-600 en HP DP-750 servervoedingen aangeboden.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• PE4000
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 20:00
Zelf had ik een Elektronische Bosch die op 7.2 volt werkt via 2.5 mm² kabel aangesloten op een conventionele regelbaar 25 A voeding. Helaas werkte dit toch nog goed.
Maar gelukkig zijn er accu's te koop, mits met een andere lader.
Deze accuboor heeft een 'hals' zodat die in een boorstander kan en dat zie je niet zoveel.

• MsG

MsG

Forumzwerver

yona schreef op woensdag 12 september 2018 @ 00:27:
Ik bedoelde eigenlijk de stroom uit een stopcontact om daar 12 volt van te maken en dat gebruiken voor de boor.dan heb ik geen accu meer nodig
Dan nog heb je te maken met een circuit die de spanning om zet naar 12 volt en daarbij maar een bepaald aantal ampère kan leveren. Accu's uit dit soort apparatuur kunnen hoge stromen leveren die je nauwelijks evenaart met huis tuin en keuken apparatuur. Over de draaddikte nog niet eens gesproken. Dus ja het kan als je een HP servervoeding van 60 ampère er aan soldeert, maar ik vraag me af of dat netto niet duurder is dan hier een nieuwe accu voor regelen of zelfs een andere boor kopen.

• SpazzII
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20:24
Ik kocht voor mijn makita een non-branded accu met grotere capaciteit dan het origineel. Alles werkt beter dan ooit tevoren een het was maar een paar tientjes. Belangrijkste pre is dat ik nog niet geëlektrocuteerd ben, dat lijkt me met jouw plannen en reële mogelijkheid namelijk.

• BierfietsNL
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12:47
Ik gebruik zelf een aangepaste laptopvoeding er voor, oude accuboormachine van de Gamma op 18 volt - gewoon voltage wat omlaag schroeven door een weerstandje te vervangen in de voeding, aan de contacten solderen en gaan met die banaan.

Eigenaar Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl

• fluffy1
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13-11 12:23
Hangt er van af of je graag knutselt.
Anders kan je als hobbyproject een adapter zoeken welke 12V 20A kan leveren en 220V pakt.
Dit dan verwerken in de vormfactor van deze batterij, een male C13 stekker eraan koppelen en klaar.
Moet je wel weten wat je doet natuurlijk. 220V moet je voorzichtig mee zijn.

Economisch gezien kan je beter een nieuwe accu of een nieuw toestel kopen.
Deze keer eentje gewoon met snoer. Daarvan gaat de accu niet stuk. :-)

• luckremers
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 17:56
Ik heb iets gelijkwaardigs gedaan met een accu schroefboormachine. Als stroombron heb ik een oude pc voeding gebruikt van 400W. Het werkte wel maar de boor had een stuk minder kracht en uit eindelijk waren de kabels in de PSU losgekomen door warmte.

Geen aanrader dus.

iPhone of iPad reparatie nodig? Kijk bij mijn advertenties!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat voor boormachine heb je? Als het zo'n ding van een paar tientjes is: koop een nieuwe. Oud gereedschap kun je bij iedere bouwmarkt inleveren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 16-11 22:25
Ja, hier zou je best iets voor kunnen bouwen.
Nee, efficient gaat het zeker niet zijn, ook niet qua kosten/tijd.
Nee, met een gemiddelde acculader ga je het zeker niet redden. Die is gemaakt om 12V accu's te laden, niet om stabiele spanningen te leveren bij piekstroom-verbruikers. De gemiddelde acculader geeft niet eens een output als er een 'defecte' accu aan hangt, laat staan géén accu.

Though we all crumble, we will still perpetuate,
Far beyond all in which, we can participate.
We will live on in all that, which we propagate,
Destined to always be heard, as we resonate.

• wmeester
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16-11 19:20
12 volt is redelijk gangbaar natuurlijk, je zou ook een oude auto accu kunnen gebruiken met snoer. Maar ja, volgens mij zijn de investeringen in draden en connectors hoger dan een nieuwe vervangende accu. Zoals eerder gezegd; die zijn niet zo duur.

• vincent_1971
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16-11 09:51
Meet eens de weerstand tussen de pootjes. I = U/R, dus I = 12 / R. Dan weet je globaal de startstroom. En zo weet je of je voeding dat kan leveren.

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
W1LL3M schreef op woensdag 12 september 2018 @ 01:11:
Ja het is zonde om alles zo maar weg te gooien, maar dan kan ik je alvast vertellen dat alles met een accu al na een paar jaar een nieuwe accu nodig zal hebben, <knip>
Dat verschilt nogal! Goede kwaliteit of goedkope troep. Ik heb een professioneel exemplaar, merk Metabo, die inmiddels meer dan 20 jaar oud is en hij doet het nog steeds uitstekend.

Wat je eigenlijk wilt is natuurlijk heel goed mogelijk, alleen heeft elke adapter uiteraard veel te weinig vermogen, hetgeen je al duidelijk is gemaakt. Je bevindingen daarmee waren voorspelbaar. Zo'n oude voeding is een uitstekend idee. Een auto-accu zal het prima doen, had je daar al aan gedacht?. Vaak is die na noodzakelijke vervanging nog een hele tijd geschikt voor zoiets.
vincent_1971 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:25:
Meet eens de weerstand tussen de pootjes. I = U/R, dus I = 12 / R. Dan weet je globaal de startstroom. En zo weet je of je voeding dat kan leveren.
Ja, dan weet je de (kortstondige) aanloopstroom die geleverd moet kunnen worden, maar bedenk wel dat de benodigde bedrijfsstroom natuurlijk veel lager ligt.

Techneut wijzigde deze reactie 12-09-2018 16:56 (20%)

• stefanv
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 12-11 20:38
Een auto accu is een optie maar dan kan je netzogoed een (evt gebruikte) boormachine met netsnoer kopen?

Weet niet of ik reclame mag maken maar de accuboor van de lidl voor 49,95 is een prima ding en kan je online bestellen bij hun webshop.

Een moderne boor heeft ook een makkelijk klemsysteem voor de boortjes. Je hebt dan niet meer zo'n sleuteltje nodig.

• itcouldbeanyone
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 16-11 18:03
Ach ik heb motoren van een elecktrische auto op vol vermogen weten te laten draaien doormidde van een hoop oude omgebouwde server voedingen, je hebt alleen ff wat knutse werk

Stratis : SbjhPeaHC2ufttT1T6DP3nDE2cDF4KtbUL

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True