Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-09 20:57

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Topicstarter
Beste,

Ik doe dit voor een familielid.
Hij heeft een Nokia 6 (2018) gekocht en daarop back up van Whatsapp geplaatst.
Hiervoor had ie een Moto G4 en daar zat ook Whatsapp.
Na het inladen van de back up op de Nokia 6 (2018) ontdekte hij dat groot aantal foto's beschadigd zijn. Gelukkig zijn de gesprekken compleet en onbeschadigd.
Op de computer worden de foto's op de Nokia 6 (2018) ook als beschadigd weergegeven.

Welke opties zijn er?
1
Op Nokia 6 (2018): Whatsapp verwijderen en herinstalleren.
Echter hij is bang dat hiermee berichten niet meer valt terug te halen.

of
2
Op Moto G4: Simkaart terugplaatsen in Moto G4 en op Moto G4 Whatsapp back-up naar Google Drive uploaden.
En vervolgens simkaart weer terugplaatsen en op de Nokia 6 (2018) back up ophalen.

of
3
Nokia (2018) volledig herinstalleren (een reset), Whatsapp installeren en back up terugplaatsen

Wie kan mij uit de brand helpen. ;)

Met vriendelijke groet,
MedionAkoya

[ Voor 7% gewijzigd door MedionAkoya op 12-09-2018 19:03 ]

Trein?

Beste antwoord (via MedionAkoya op 20-09-2018 11:52)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:00

MsG

Forumzwerver

En backup sowieso even handmatig de Whatsapp map van de Moto G4. De Google backup van Whatsapp is niet heel slim en wordt door een nieuwere backup overschreven, ook al bevat deze bijvoorbeeld minder foto's.

Bij een migratie naar een ander toestel werk ik bij voorkeur met de lokale backup ipv de cloud backup.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 02:35
Heb je op de oude Moto G4 nog Whatsapp staan waar de foto's wel op werken? Dan zou ik voor optie 2 gaan. Als dat verder niet werkt zou je toch verder moeten kijken _waarom_ het probleem zich voordoet en van daaruit verdere stappen bepalen.

Idempotent.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

En backup sowieso even handmatig de Whatsapp map van de Moto G4. De Google backup van Whatsapp is niet heel slim en wordt door een nieuwere backup overschreven, ook al bevat deze bijvoorbeeld minder foto's.

Bij een migratie naar een ander toestel werk ik bij voorkeur met de lokale backup ipv de cloud backup.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Nokia 6 (2018) heeft na een reset en terugplaatsing back up nog steeds defecte foto's.
Waarschijnlijk ligt het probleem bij Google drive of Moto G4 maakt slechte back ups via drive

Trein?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:10
Zijn de foto's op de Moto G4 nog goed? Dat de thumbnails nog correct zijn wil niet zeggen dan heel de foto er nog is.

• MedionAkoya

MedionAkoya

Topicstarter
Foto's op Moto G4 zijn in orde.
Echter gehele whatsapp geschiedenis moet nog steeds op Nokia 6 gezet worden.

idee 1
Lokale back up van Moto G4 op de pc te zetten en via de pc weer op Nokia 6.
Echter ik heb dit net geprobeerd, back up is 2GB groot en het gekopieerde bestand is maar 1,25 GB groot.
Hoe kan dit?

idee 2
Back up van Drive verwijderen en vanaf Moto G4 en nieuw back up aanmaken.
Want via Whatsapp wordt bij iedere poging slechts tientallen MB geüpload naar Drive. Dus waarschijnlijk worden de beschadigde foto's nooit bijwerkt naar de onbeschadigde foto's.

[ Voor 92% gewijzigd door MedionAkoya op 12-09-2018 17:20 ]

Trein?

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat als je gewoon de cloud backup gebruikt voor de chathistorie. En dan daarna handmatig de Whatsapp map van de backup die je handmatig hebt gemaakt over de Whatsapp-map op de telefoon heen 'gooit'. De foto's zijn gewoon fotobestanden in de WhatsApp/Media/" map. Niet heel spannend. Dus als die lokaal weer is vervangen zouden de foto's gewoon goed moeten zijn. Dan kan je eventueel de Whatsapp Cloud backup even weg kunnen gooien uit je Google account om weer een goede Cloud Backup te krijgen.

Pagina: 1