Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingofkamikaze
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-09 07:25
Hallo allemaal,

Ik zoek een elegante laptop voor mijn werk. Ik moet veel met Autodesk Inventor (2018) werken en heb hiervoor een krachtige laptop nodig. Persoonlijk zou ik graag een convertible nemen zoals de lenovo yoga 730 maar ik ben bang dat deze niet krachtig genoeg zal zijn. Ik kan echter nergens een mooie (recente) vergelijker vinden voor dit soort laptops en ook zijn de specs vaak niet geweldig.

Wat ga je met je laptop doen?
Eclipse, Visual studio, Autodesk Inventor, Altium.

Wat is je budget?
Doe eens gek

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
In principe heb ik een vaste werkplek, maar voor contact met klanten is het zo nu en dan practisch om een laptop te hebben en savonds gaat hij mee naar huis. Mijn huidige laptop is een 14 inch, maar de accu is inmiddels op en het ding is loodzwaar.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zolang het een (semi) bekend merk is (MSI, Lenovo, HP, Asus, e.t.c.) en het er professioneel uit ziet (Geen Alienware of Razer ;( ) is alles prima.

System requirements Autodesk Inventor 2018 en 2019:
https://knowledge.autodes...todesk-Inventor-2018.html
https://knowledge.autodes...todesk-Inventor-2019.html

[ Voor 15% gewijzigd door kingofkamikaze op 11-09-2018 20:51 . Reden: System requirements toegevoegd ]

Ze noemen mij de GeizMeister

Alle reacties

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:47
Tsja, dat is nogal een niche markt. Eigenlijk alleen HP heeft er een model in: pricewatch: HP ZBook x2 G4 2ZB80EA
Het kost nogal wat en het is alsnog een compromis in termen van zowel CPU als GPU.

Je zou ook kunnen kijken naar de HP ZBook Studio G5. Die heeft tenminste een hexacore CPU en een Pascal serie GPU (P1000/P2000)

Wat voor laptop heb je nu?

• kingofkamikaze
Ik werk momenteel op een 7 jaar oude alienware m14x. Een prehistorisch beest, maar op Inventor na heeft hij altijd alles gedaan.

Ik heb verder zitten kijken naar desktops en denk haast dat de meerprijs voor een laptop het niet waard is. Zeker niet omdat Inventor ieder jaar zwaarder wordt.

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:56
Krachtige desktop neerzetten en met remote desktop daarop kijken als je bij klanten bent?

• kingofkamikaze
Dat is natuurlijk ook zeker een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 14:46
Waarom niet een Lenovo Yoga 530 met Ryzen 7 met Radeon RX Vega 10:

pricewatch: Lenovo Yoga 530-14ARR (81H9001RMH)

Sinds vandaag staat deze in de pricewatch... enige laptop met Radeon RX Vega 10, super nieuw.

[ Voor 29% gewijzigd door terracide op 14-09-2018 13:47 ]

Pagina: 1