Hoi,
Graag zou ik even jullie input horen voor een nieuwe computer. Mijn huidige computer heeft wat problemen met een aantal nieuwere games. Daarnaast zijn is bijvoorbeeld de voeding ook aardig op leeftijd.
Aangezien ik een moederbord heb met een ouder type socket en ik graag mijn CPU wil vervangen leek hij mij verstandig om maar meteen een vrijwel geheel nieuwe computer te laten bouwen.
Huidige specs:
cooler master midi tower elite 310
Intel Core i5-3570 (non-K) @ 3.40 GHz
ASUS P8Z77-V Le Plus moederbord
Corsair 8 GB DDR3-1600
128 GB SSD Samsung EVO
500 GB HDD
Corsair TX550M voeding (jaartje of 9 oud inmiddels)
Onderdeel welke ik mee wil nemen naar de nieuwe build is:
ASUS Strix GeForce GTX 970 4GB (deze is voor nu nog prima en de prijzen van de gemiddelde GPU zijn mij nu nog iets te hoog om een nieuwe aan te schaffen)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral Games. Denk aan games als Far Cry 5 etc. Maar ook games die belasting zijn voor CPU's.
Bijvoorbeeld Euro Truck Simulator 2
en Flight Simulator X / Xplane 11. Mijn huidige CPU vindt dat soort games niet zo heel fijn meer.'
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Heb momenteel een twee Full-HD monitoren. Maar het nieuwe systeem moet wel weer even vooruit kunnen. Met oog op de toekomst moet het 4K wel enigzins aan kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 1200 euro lijkt mij voldoende. Mochten jullie mij voor gek verklaren dan mag het ook iets meer zijn.
Ik wil namelijk niet door verkeerde zuinigheid over 4 jaar weer nieuw systeem nodig hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Zoals aangegeven wil ik graag mijn ASUS Strix GeForce GTX 970 4GB van mijn huidige systeem meenemen. De 128GB SSD is wellicht leuk om er bij te hebben.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Kast
- Koelers
- Moederbord
- CPU
- Voeding
- DDR4 RAM
- 1TB SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb nooit problemen gehad met Intel en Asus.
Is echter geen pré. Ik ben niet zo heel merk gebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
-Grootte: Heb nu een cooler master midi tower elite 310. Formaat van de kast is prima. Mag iets groter. Mijn GTX 970 zit nu vrij krap.
- Geluidsniveau:maakt mij niet uit. Hij hoeft niet super stil te zijn. Ik heb toch of een headset op, of muziek aan. Zolang ik mijn computer niet in de war haal met overvliegende vliegtuigen is het prima.
- Energieverbruik: Als een nieuwe 550W voeding voldoet graag dat. Ik hoef geen toeters, bellen, lichtgevende effecten en vuurwerkshows te hebben bij mijn nieuwe kast. Dus niet te gek.
Onderstaand even snel voor het idee zelf iets in elkaar geflanst. Ik heb er niet mega veel verstand van, dus don't shoot me
* Lijst geupdate
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee. Mochten jullie nog andere info nodig hebben, dan hoor ik het graag!
Alvast bedankt!
Graag zou ik even jullie input horen voor een nieuwe computer. Mijn huidige computer heeft wat problemen met een aantal nieuwere games. Daarnaast zijn is bijvoorbeeld de voeding ook aardig op leeftijd.
Aangezien ik een moederbord heb met een ouder type socket en ik graag mijn CPU wil vervangen leek hij mij verstandig om maar meteen een vrijwel geheel nieuwe computer te laten bouwen.
Huidige specs:
cooler master midi tower elite 310
Intel Core i5-3570 (non-K) @ 3.40 GHz
ASUS P8Z77-V Le Plus moederbord
Corsair 8 GB DDR3-1600
128 GB SSD Samsung EVO
500 GB HDD
Corsair TX550M voeding (jaartje of 9 oud inmiddels)
Onderdeel welke ik mee wil nemen naar de nieuwe build is:
ASUS Strix GeForce GTX 970 4GB (deze is voor nu nog prima en de prijzen van de gemiddelde GPU zijn mij nu nog iets te hoog om een nieuwe aan te schaffen)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Vooral Games. Denk aan games als Far Cry 5 etc. Maar ook games die belasting zijn voor CPU's.
Bijvoorbeeld Euro Truck Simulator 2
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
Heb momenteel een twee Full-HD monitoren. Maar het nieuwe systeem moet wel weer even vooruit kunnen. Met oog op de toekomst moet het 4K wel enigzins aan kunnen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 1200 euro lijkt mij voldoende. Mochten jullie mij voor gek verklaren dan mag het ook iets meer zijn.
Ik wil namelijk niet door verkeerde zuinigheid over 4 jaar weer nieuw systeem nodig hebben.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Zoals aangegeven wil ik graag mijn ASUS Strix GeForce GTX 970 4GB van mijn huidige systeem meenemen. De 128GB SSD is wellicht leuk om er bij te hebben.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Kast
- Koelers
- Moederbord
- CPU
- Voeding
- DDR4 RAM
- 1TB SSD
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Heb nooit problemen gehad met Intel en Asus.
Is echter geen pré. Ik ben niet zo heel merk gebonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
-Grootte: Heb nu een cooler master midi tower elite 310. Formaat van de kast is prima. Mag iets groter. Mijn GTX 970 zit nu vrij krap.
- Geluidsniveau:maakt mij niet uit. Hij hoeft niet super stil te zijn. Ik heb toch of een headset op, of muziek aan. Zolang ik mijn computer niet in de war haal met overvliegende vliegtuigen is het prima.
- Energieverbruik: Als een nieuwe 550W voeding voldoet graag dat. Ik hoef geen toeters, bellen, lichtgevende effecten en vuurwerkshows te hebben bij mijn nieuwe kast. Dus niet te gek.
Onderstaand even snel voor het idee zelf iets in elkaar geflanst. Ik heb er niet mega veel verstand van, dus don't shoot me
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8700 Boxed | € 343,- | € 343,- |
1 | MSI B360 Gaming Pro Carbon | € 119,- | € 119,- |
1 | Fractal Design Define C | € 73,89 | € 73,89 |
1 | be quiet! Pure Rock | € 31,47 | € 31,47 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15B | € 161,- | € 161,- |
1 | Corsair RM650x (2018) | € 85,- | € 85,- |
1 | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 174,90 | € 174,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 988,26 |
* Lijst geupdate
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee. Mochten jullie nog andere info nodig hebben, dan hoor ik het graag!
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Kipkluif op 12-09-2018 20:42 ]