Het is de pocophone geworden.
Edit: de titel is eigenlijk verkeerd gekozen, het gedeelte "midrange" gaat eigenlijk over de prijs, niet over de telefoon.
Omdat ik sinds vandaag een barst in m'n scherm heb en de software ook wat kuren begint te vertonen, ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik heb zelf al wat opgezocht, maar wellicht kunnen jullie me helpen met de uiteindelijke keuze.
Ik ben lange tijd een HTC-fan geweest. Het begon met de HTC Desire HD, fantastisch, stevig toestel.
Daarna de HTC one (m7), waarvan de camera gewoon slecht was. Speakers waren wel lekker, maar de degelijkheid van de Desire HD ontbrak eraan. Ook de HTC 10 was qua degelijkheid niet zo sterk. Hij was daarbij ook nog eens erg glad en zonder hoesje eigenlijk niet te gebruiken.
De nieuwe toestellen van HTC spreken me steeds minder aan, dus ik wil toch de stap maken naar een andere fabrikant. Na wat zoekwerk kwam ik uit bij Nokia. Deze schijnt degelijke, metalen telefoons te maken, wat ik toch hoger waardeer dan het glas en plastic van de concurrentie.
Na 3x een nieuwe telefoon uit het dure topsegment te hebben gehad, wil ik nu eens voor een wat goedkoper model gaan. Ik heb verder niet zo'n grote handen, dus het schermformaat moet niet te groot zijn. Wat ik ook belangrijk vindt is de muziekweergave en kleurweergave van het scherm. Een helder scherm is mooi meegenomen, maar het zal al snel helderder zijn dan de HTC 10, die ik in 95% van de gevallen ook prima vind.
Prijs: +/- €325,-
Schermdiagonaal: 4,7-5,3
Minimaal Android 8: bij voorkeur update naar Android 9
Beveiligingsupdates: is mooi meegenomen, hoewel ik geen gevoelige informatie op mijn telefoon heb staan
3,5mm Jack aansluiting
Zelf kwam ik op de volgende toestellen uit:
HTC 10:
+ voldoet aan al mijn verwachtingen, want ben em al gewend
+ huidige hoesjes kan ik opnieuw gebruiken
+/- IP 53
+/- soort van stereo speakers
– sinds december 2017 geen beveiligingsupdates meer (verwacht ook niet dat die nog komen)
– krijgt geen Android 9
– is vaak uit mijn handen gevallen ivm gladheid behuizing (eigenlijk ook bij hoesje)
– al dat vallen heeft zijn tol geëist; nu barst in scherm, toestel doet soms “vreemd”
– bij echt zonnig weer, met zonnebril is helderheid ontoereikend
Nokia 8:
+ nieuwer toestel met betere hardware
+ (veel) langere accuduur
+ helderder scherm
+ Android 9 is bevestigd
+ snelle veiligheidsupdates, waarschijnlijk minimaal tot augustus 2019
+/- minder goede camera
+/- IP 54
+/- geen notificatieLED
- kleurweergave scherm is niet je-van-het
- volgens reviews ook gladde behuizing
- enkele speaker onderkant
Samsung S7:
+ IP 68
+ camera
+ accuduur langer dan HTC 10
+ scherm helderder dan HTC 10
+ kleurweergave scherm
+/- geen adoptable storage
+/- ik verwacht beveiligingsupdates tot max maart 2019 (3 jaar)
– krijgt geen Android 9
– Samsung
Xiaomi Pocophone F1:
+ nieuw, dus mogelijk 2 jaar updates
+ high end hardware
+ stereo speakers
+ veel langere accuduur (beter nog dan Nokia)
- geen IP rating
Edit: de titel is eigenlijk verkeerd gekozen, het gedeelte "midrange" gaat eigenlijk over de prijs, niet over de telefoon.
Omdat ik sinds vandaag een barst in m'n scherm heb en de software ook wat kuren begint te vertonen, ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik heb zelf al wat opgezocht, maar wellicht kunnen jullie me helpen met de uiteindelijke keuze.
Ik ben lange tijd een HTC-fan geweest. Het begon met de HTC Desire HD, fantastisch, stevig toestel.
Daarna de HTC one (m7), waarvan de camera gewoon slecht was. Speakers waren wel lekker, maar de degelijkheid van de Desire HD ontbrak eraan. Ook de HTC 10 was qua degelijkheid niet zo sterk. Hij was daarbij ook nog eens erg glad en zonder hoesje eigenlijk niet te gebruiken.
De nieuwe toestellen van HTC spreken me steeds minder aan, dus ik wil toch de stap maken naar een andere fabrikant. Na wat zoekwerk kwam ik uit bij Nokia. Deze schijnt degelijke, metalen telefoons te maken, wat ik toch hoger waardeer dan het glas en plastic van de concurrentie.
Na 3x een nieuwe telefoon uit het dure topsegment te hebben gehad, wil ik nu eens voor een wat goedkoper model gaan. Ik heb verder niet zo'n grote handen, dus het schermformaat moet niet te groot zijn. Wat ik ook belangrijk vindt is de muziekweergave en kleurweergave van het scherm. Een helder scherm is mooi meegenomen, maar het zal al snel helderder zijn dan de HTC 10, die ik in 95% van de gevallen ook prima vind.
Prijs: +/- €325,-
Schermdiagonaal: 4,7-5,3
Minimaal Android 8: bij voorkeur update naar Android 9
Beveiligingsupdates: is mooi meegenomen, hoewel ik geen gevoelige informatie op mijn telefoon heb staan
3,5mm Jack aansluiting
Zelf kwam ik op de volgende toestellen uit:
HTC 10:
+ voldoet aan al mijn verwachtingen, want ben em al gewend
+ huidige hoesjes kan ik opnieuw gebruiken
+/- IP 53
+/- soort van stereo speakers
– sinds december 2017 geen beveiligingsupdates meer (verwacht ook niet dat die nog komen)
– krijgt geen Android 9
– is vaak uit mijn handen gevallen ivm gladheid behuizing (eigenlijk ook bij hoesje)
– al dat vallen heeft zijn tol geëist; nu barst in scherm, toestel doet soms “vreemd”
– bij echt zonnig weer, met zonnebril is helderheid ontoereikend
Nokia 8:
+ nieuwer toestel met betere hardware
+ (veel) langere accuduur
+ helderder scherm
+ Android 9 is bevestigd
+ snelle veiligheidsupdates, waarschijnlijk minimaal tot augustus 2019
+/- minder goede camera
+/- IP 54
+/- geen notificatieLED
- kleurweergave scherm is niet je-van-het
- volgens reviews ook gladde behuizing
- enkele speaker onderkant
Samsung S7:
+ IP 68
+ camera
+ accuduur langer dan HTC 10
+ scherm helderder dan HTC 10
+ kleurweergave scherm
+/- geen adoptable storage
+/- ik verwacht beveiligingsupdates tot max maart 2019 (3 jaar)
– krijgt geen Android 9
– Samsung
Xiaomi Pocophone F1:
+ nieuw, dus mogelijk 2 jaar updates
+ high end hardware
+ stereo speakers
+ veel langere accuduur (beter nog dan Nokia)
- geen IP rating
[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 07-10-2018 07:19 ]