Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Exchange GAL op Smartphone bij inkomende gesprekken

Pagina: 1
Acties:

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Mijn situatie:

we hebben nogal wat verloop van medewerkers, waardoor de geüploade CSV bestanden die medewerkers met zich meekrijgen als ze apparatuur in ontvangst nemen, nogal verouderd zijn... met ergernissen dat verkeerde namen worden getoond.

Nu heb ik via AD/Exchange alle 06 nummers in de account gezet, waardoor men in de contacten kan zoeken op naam. Dat werkt ook mooi, want als ik in de contacten op naam zoek worden deze getoond met bijbehorende domein naam. Check dus...

Nu zit ik alleen met de volgende uitdaging. Ik had gehoopt dat het systeem dit bij inkomende gesprekken ook zou snappen. Echter laat hij hier alleen het 06 nummer zien. Ik zie allemaal 3rd party software welke dit zou moeten kunnen, maar er moet toch wel een manier zijn waarbij je dit ook kan realiseren? Zo kunnen we heel mooi centraal via de AD de nummers pushen waardoor iedereen altijd een actuele contactenlijst op zijn telefoon heeft.

Maak overigens gebruik van Server 2012 AD en 2008 R2 met Exchange 2010.

Alvast bedank!

[ Voor 3% gewijzigd door brianb op 11-09-2018 16:40 ]

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Smartphone... yep, jammer zover ik weet.
Want tot nu toe weet ik dat Microsoft nog steeds geen (goede) contacten synchronisatie heeft met het telefoonboek van smartphones.

Mocht iemand de oplossing weten dan hoor ik dat ook graag!

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Werkt toch gewoon met de Outlook app optie "Sync contacts to phone"?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

wagenveld schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:19:
Werkt dat voor je complete corporate adressenboek, of alleen voor die contacts die je in outlook (op je pc/laptop) hebt opgeslagen als 'lokale' contacten?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ah zo bedoel je. Ja, je moet dan wel die contacten opslaan.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Effe googelen op "Exchange GAL op Smartphone" geeft een tiental 3rd parties die daar oplossingen voor hebben

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• brianb
Dank mensen, ben blij dat ik niet de enige ben met dit ''issue''.
Liefst wil ik geen 3rd party hier voor gebruiken, dat hebben we al veel te veel in-house hier.
Misschien toch maar aan het MT voorstellen... dan ben je wel van veel issues af.
wagenveld schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:19:
Dat is inderdaad alleen voor de eigen adresboeken van de mensen. Dit werkt inderdaad, maar ik kan ze niet hun eigen adresboek laten beheren, maar ik kan ook niet voor ieder apart beheren.

Nogmaals dank.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:08
Misschien een scriptje schrijven dat alle contact personen in de GAL in een contact personen folder plaatst (en update / verwijderd).

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:07

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Rolfie schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:43:
Misschien een scriptje schrijven dat alle contact personen in de GAL in een contact personen folder plaatst (en update / verwijderd).
Dat is misschien leuk voor kleine bedrijfjes, maar ik denk niet dat je (tien-/honderd-)duizenden contacten in je adresboek wilt importeren op die manier...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Powershell script hiervoor staat hier: https://www.allabout365.c...-a-users-contacts-folder/

Maar idd, leuke gratis oplossing voor kleinere bedrijven.

• brianb
zeezuiper schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:34:
Powershell script hiervoor staat hier: https://www.allabout365.c...-a-users-contacts-folder/

Maar idd, leuke gratis oplossing voor kleinere bedrijven.
Super, was net een bericht aan het typen waar ik hier een aftrap voor kan vinden. Dan ga ik daar mee aan de slag, kijken of ik op de goede weg kom :) Zitten met max 150 gebruikers, dus veel is het niet.
Pagina: 1