Ervaringen met vertraging/cancel vergoeding claimen airline

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:28
Zoals iedereen tegenwoordig weet heb je recht op een vergoeding als je vlucht flinke vertraging heeft of gecancelled wordt. Er zijn veel bedrijven die je hierbij no-cure, no pay mee helpen, van zo'n dienst heb ik al een aantal keer met succes gebruik gemaakt. De laatste keer echter heb ik de conclusie getrokken dat ik het zelf wil gaan doen. De kosten zijn namelijk best hoog. EUClaim bijvoorbeeld schermt op hun website met 29%, maar in de kleine letters komt hier nog eens bijna 30 euro bovenop. In mijn meest recente geval heb ik recht op €250 euro vergoeding en EUClaim wil hier bijna 100 euro voor. Die steek ik liever in mijn eigen zak. Maar het moet me niet meer dan 4 uur gaan kosten, ik twijfel of dit realistisch is.

Heeft iemand hier ervaring met het zelf claimen bij de airline?

Ik heb alle brieven die EUClaim eerder namens mij verstuurd heeft dus die zou ik vrij makkelijk moeten kunnen aanpassen. Enige wat me lastig lijkt is de juiste persoon vinden aan wie ik mijn brief moet richten. Moet ik zo'n brief bijvoorbeeld aangetekend versturen of zijn airlines niet zo sneaky om niet-aangetekende brieven te negeren?

Mijn vlucht staat nog niet op https://tijdelijk.ilent.n...tengewone_omstandigheden/ en de formulieren van EUClaim en hun concurrenten geven aan dat ik waarschijnlijk recht heb op een vergoeding. Het gaat me in dit topic niet om mijn vlucht specifiek, maar meer om algemene ervaringen met het claimen bij airlines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik heb het één keer meegemaakt, echter hebben wij het via een claim-bedrijf laten lopen. Je redenatie snap ik wel en in principe kun je het zelf claimen. Je hebt dan schijnbaar meer kans dat een luchtvaartmaatschappij irritant gaat doen, ik denk vooral bij de echte budget-maatschappijen. Tijd rekken, verkeerde bedrag noteren, niet reageren, enz.

Je kunt op de site van de luchtvaartmaatschappij ergens een claim indienen. Je hoeft niet echt een 'brief' te sturen. Het is een claim gericht aan een maatschappij, niet aan een persoon.
Als voorbeeld bij KLM: https://www.klm.com/trave...nd_compensation/index.htm
En hier is een directe link naar het juiste formulier: https://www.klm.com/trave....htm?CallerCountryCode=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Elke airline heeft een eigen manier om dit te regelen.
Ze proberen alleen zoveel mogelijk af te wijzen en als je dus de claim als eenling indient heb je eerder de kans dat ze ergens overmacht beroepen terwijl dat niet geldt.

Je zou het eerst dus zelf kunnen proberen, en als de airline dan niet betaald kun je het alsnog voor de 100 eu commissie bij een EUClaim neerleggen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Lufthansa koste me letterlijk 2 emailtjes om het te regelen.... Hangt dus echt van de airliner zelf af hoe en wat :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik heb toen gewoon een standaardbrief gebruikt en deze naar het reisbureau gemaild.

In eerste instantie kwamen deze ook met die standaard linkjes naar claimbedrijfjes aan die minimaal 75 euro provisie inhielden maar heb aangegeven 100% vergoeding te eisen en tenzij het reisbureau het verschil zou bijleggen dat ik niet akkoord ging. Daarna hebben zij de brief doorgezet naar de luchtvaartmaatschappij, kregen we een ticketnummer en na een week of 3 kregen we de bevestiging dat de claim was gehonoreerd en dat het geld binnen 14 dagen werd overgemaakt. In totaal ging het met drie personen om iets van 1200 euro die we terugkregen en anders hadden we iets van 3 x 75 euro en x procent van het bedrag mogen afdragen, dus het was zeker het geld waard om dit zelf proberen te regelen.

Zorg wel dat alle vluchtgegevens, NAW gegevens, data, tijden, bankrekeninggegevens, het te vorderen bedrag en foto's van de reisbescheiden (tickets, boarding passen etc) zijn toegevoegd zodat diegene die de claim moet beoordelen ook daadwerkelijk alle gegevens direct in 1 claim heeft.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:28
Breezers schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:14:
Ik heb toen gewoon een standaardbrief gebruikt en deze naar het reisbureau gemaild.

[...]

Zorg wel dat alle vluchtgegevens, NAW gegevens, data, tijden, bankrekeninggegevens, het te vorderen bedrag en foto's van de reisbescheiden (tickets, boarding passen etc) zijn toegevoegd zodat diegene die de claim moet beoordelen ook daadwerkelijk alle gegevens direct in 1 claim heeft.
Dit is een goede tip inderdaad. Je moet het ze natuurlijk niet te makkelijk maken om moeilijk te doen. Goed om te lezen dat het je gelukt is. Ga binnenkort eens een dossier mapje maken met alle gegevens.
Playa del C. schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:46:

Je kunt op de site van de luchtvaartmaatschappij ergens een claim indienen. Je hoeft niet echt een 'brief' te sturen. Het is een claim gericht aan een maatschappij, niet aan een persoon.
Als voorbeeld bij KLM: https://www.klm.com/trave...nd_compensation/index.htm
En hier is een directe link naar het juiste formulier: https://www.klm.com/trave....htm?CallerCountryCode=NL
Goeie. De reden dat ik een persoon noemde is omdat EUClaim dit ook deed bij een claim die ik tegen Vueling had. Ze zullen daar dus een soort vaste accountmanager EUClaim hebben via wie alle communicatie gaat. Als ik zo'n persoon kan vinden bij Iberia in dit geval dan stuur ik het daar heen, anders inderdaad via een formulier of naar een afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:21

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb ooit gewoon de klm gemaild via een formulier op het site. Alle vluchten waren gecancelt (sneeuw) naar NY en moest een extra hotel regelen. Alles is terugbetaald en ik ben gratis naar NY gevlogen (en terug :) )

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:34

DirtyBird

Praktiserend denker

YakuzA schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:56:
Je zou het eerst dus zelf kunnen proberen, en als de airline dan niet betaald kun je het alsnog voor de 100 eu commissie bij een EUClaim neerleggen.
Kijk daar wel mee uit. Als je namelijk te ongeduldig bent en ze keren net uit nadat je het bij een claimbedrijf hebt neergelegd kan het claimbedrijf alsnog kosten op je verhalen. Ze zetten er (zo zullen zij dan claimen :-p) dan namelijk een jurist op voor jan lul en die kostn moet je dan betalen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Pagina: 1