Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akif19
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-05 23:46
Hoi iedereen,

Zelf ben ik al een tijdje op zoek naar een mooie laptop. Helaas hebben tegenwoordig veel laptops een glanzend scherm, wat ik wel mooi vind, maar me mateloos irriteer aan die reflecties. Als je een lichte laptop zoekt met een aluminium behuizing en goede specificaties en een mat scherm, heb je bijna geen opties.

Zelf kwam ik op de lenovo ideapad 530s uit. Deze is voor 900 euro verkrijgbaar op de site van lenovo. Er staat bij dat het scherm 'anti-glare' is. Dan zou je denken een aan een mat scherm. Ik heb lenovo gebeld en zij konden hier geen uitsluitsel over geven en alleen maar zeggen dat het waarschijnlijk om een matte scherm gaat.

Nu zag ik hetzelfde model, maar dan de 15 inch variant, in de mediamarkt. Die had wel een glanzend scherm. Dus nu weet ik het eigenlijk niet meer. Iemand enige ervaring met deze laptop?

Daarnaast: Ik ga met mijn laptop voornamel office bestanden gebruiken en daarnaast wat multimedia gebruiken. Het is voornamelijk bedoeld als studentenlaptop

Zijn er anders tips voor een andere laptop? Ik wil wel graag een laptop met een lange accuduur en eentje die goed typt en tevens van een bekende merk (asus, hp, dell, lenovo).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:45
Ik heb zelf de versie van Coolblue (qua specs gelijk aan die van de MediaMarkt, maar €50 goedkoper). Het scherm is inderdaad glazend, maar moet zeggen dat het minder storend lijkt dan de MacBook Pro die ik hiervoor had.
Ik gebruik de Ideapad voor programma's zoals SketchUp Pro, Photoshop, AutoCAD, Indesign etc. Met een upgrade naar 16GB Ram gaat dat meer dan prima!
Als laptop die je dagelijks mee moet nemen naar de uni/hogeschool is ie top, vrij licht en toch stevig gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De Asus Vivobook heeft dezelfde specs als de 15" en 100% zeker een mat scherm ASUS VIVOBOOK S S510UN-BQ121T bij MediaMarkt

Pricewatch:
Asus Vivobook S S510-BQ121T

De 114T is trouwens dezelfde laptop maar dan in een andere kleur.

[ Voor 46% gewijzigd door Frieda op 11-09-2018 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akif19
@Christ1000
Ja toch glanzend scherm dus? Wel raar dat Lenovo aangeeft dat het een anti-glare scherm is dan.

@Frieda
Bedankt voor de tip! Echter zie ik dat het een 15,6 inch variant is. Dan is voor mij net te groot, maar bedankt voor de tip. Maar dan blijft inderdaad alleen nog maar Asus over als je een lichte laptop met een mat scherm zoekt.

De HP envy 13 was de perfecte laptop geweest als dat scherm mat was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
14" met IPS mat scherm, 1.47 kg en lange accuduur:

pricewatch: HP 14-ck0950nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
@Akif19 vergelijk de buitenmaten anders even, de Asus zit in een klein jasje, daarom is ie ook zo licht.

• slobro
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-08 14:05
Ik had de 15 inch variant van deze laptop via de site besteld. Op de site stond dat het ging om een 'FHD IPS anti-glare display'. Maar het is dus een glanzend scherm met een 'anti glare coating' bij mij.

[ Voor 21% gewijzigd door slobro op 12-09-2018 03:20 ]

• Akif19
@slobro
Dus als ik het goed begrijp zit er wel een soort van coating overheen. Heb je veel last van lichtinval en reflecties vergeleken met een mat scherm of zeg je dat het wel meevalt?

Eigenlijk gebruikt bijna iedereen een glanzend scherm als studielaptop. Heel veel mensen hebben bijvoorbeeld een macbook.

@Frieda
Bedankt voor de tip! Ik zal ernaar kijken.

• Akif19
@Nuccie
Die laptop zag ik inderdaad al. Goed alternatief alhoewel ik moet zeggen dat die er te plasticy uitziet

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:45
Akif19 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:59:
@Christ1000
Ja toch glanzend scherm dus? Wel raar dat Lenovo aangeeft dat het een anti-glare scherm is dan.
Wat ik al zei, volgens mij zit er wel iets van een coating op aangezien het naar mijn idee minder storend is als bij een 2011 MacBook Pro, maar je ziet wel wat weerspiegeling.

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:49
Heb de 15inch versie een paar dagen gehad, terugestuurd omdat de deksel niet helemaal recht was. Hadden alle 15 inch modellen van de 530s op dat moment.

Pluspunten vond ik bouwkwaliteit en de combinatie van nieuwste u processor en de mx150, had alleen het idee dat die wel last van flinke throtthling had. Daarnaast maakte de ventalitoren snel veel geluid. Scherm is inderdaad glanzend, met waarschijnlijk een soort van coating. Let er ook op dat in de duurdere modellen een betere wifi chip zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Matedeor op 12-09-2018 17:06 ]

• Akif19
@slobro
Had je via de website van lenovo besteld? Wat is de levertijd ongeveer? Ik weet wel dat ze zeer slechte klantenservice hebben.

• Akif19
Heeft iemand trouwens ervaring met deze laptop van dell? De dell vostro 5471 is voor een schappelijke prijs te krijgen, alleen nergens reviews te vinden.

• slobro
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-08 14:05
Akif19 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:57:
@slobro
Dus als ik het goed begrijp zit er wel een soort van coating overheen. Heb je veel last van lichtinval en reflecties vergeleken met een mat scherm of zeg je dat het wel meevalt?

Eigenlijk gebruikt bijna iedereen een glanzend scherm als studielaptop. Heel veel mensen hebben bijvoorbeeld een macbook.

@Frieda
Bedankt voor de tip! Ik zal ernaar kijken.
Ik merk heel weinig van de reflecties, zolang je de helderheid maar altijd op 100% zet (ook op batterij modus) en niet teveel donkere content bekijkt. Als je bijvoorbeeld een zwarte wallpaper hebt zou je misschien wel gek worden van de reflecties.

Ik had hem inderdaad via de lenovo site besteld. De laptop werd de dag na mijn bestelling verstuurd, en kwam 2-3 dagen later aan.
Pagina: 1