Audio draadloos naar Denon receiver sturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:16
Ik zit al langere tijd met het volgende:

Mijn PC staat aan de ene kant van het huis, mijn receiver (Denon X2300W) in het midden en de beamer aan de andere kant van het huis.

Nu wil ik films kijken op mijn beamer die ik stream vanaf de PC. An sich niet zo moeilijk, HDMI kabel van PC naar receiver, HDMI kabel van receiver naar beamer en klaar.
Nu heb ik niet de mogelijkheid om de HDMI kabels netjes weg te werken, dus moet wil ik het anders oplossen.

Een oplossing: HTPC bij de beamer, films over het netwerk streamen.
Dan zit ik met de audio. Hoe krijg ik die draadloos naar mijn receiver waarbij ik van alle audioformaten gebruik kan blijven maken (Dolby Digital/DTS, DDS-EX, Dolby Atmos etc)

Is Bluetooth hier een oplossing voor? Kan dat over WiFi? Of dien ik andere apparatuur hiervoor te gebruiken?
Snap dat een kabeltje de meest simpele en eenvoudige oplossing is, maar ik wil het liever anders oplossen.

Iemand die een slim idee heeft cq. de oplossing?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DLNA server draaien op je pc. Chromecast of een ander streaming device kopen, die op je receiver aansluiten en vanaf je receiver met HDMI naar je beamer.

Streamer kost je ca 50 a 100 euro afhankelijk van je wensen. HDMI kabel heb je volgens mij al ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:42
Snuffel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:33:
Een oplossing: HTPC bij de beamer, films over het netwerk streamen.
Dan zit ik met de audio. Hoe krijg ik die draadloos naar mijn receiver waarbij ik van alle audioformaten gebruik kan blijven maken (Dolby Digital/DTS, DDS-EX, Dolby Atmos etc)

Is Bluetooth hier een oplossing voor? Kan dat over WiFi? Of dien ik andere apparatuur hiervoor te gebruiken?
Snap dat een kabeltje de meest simpele en eenvoudige oplossing is, maar ik wil het liever anders oplossen.
Volgens mij werken de lossless-audio's alleen via HDMI naar de receiver. Oplossing is een blu-ray speler of een htpc met minimaal een GTX-1030 erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
The Eagle schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:36:
DLNA server draaien op je pc. Chromecast of een ander streaming device kopen, die op je receiver aansluiten en vanaf je receiver met HDMI naar je beamer.

Streamer kost je ca 50 a 100 euro afhankelijk van je wensen. HDMI kabel heb je volgens mij al ;)
Kabel heb ik wel ja, Chromecast ook. Maar kan die de audioformaten ook doorsturen?
Sinus_rhythm schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:42:
[...]

Volgens mij werken de lossless-audio's alleen via HDMI naar de receiver. Oplossing is een blu-ray speler of een htpc met minimaal een GTX-1030 erin
Die HTPC gaat er komen, dat is het probleem niet. Ik wil gewoon die HDMI kabel niet langs de muur hebben lopen van HTPC naar receiver :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:42
Je kan er ook voor kiezen om de receiver bij de beamer neer te zetten. Als het goed is heb je al kabels lopen naar de achter-luidsprekers.
Buiten dat bestaan er wel hdmi-wireless apparaatjes maar durf bijna zeker te zeggen dat die dingen niks zijn (vertraging, storing ect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
In theorie zou dat kunnen, praktisch niet haalbaar.
Ik heb een grote kast waarin al mijn apparatuur staat aangesloten op mijn TV/receiver, en het verplaatsen van de receiver gaat inhouden dat ik verschrikkelijk veel kabels moet verlengen/omleggen. Niet echt een oplossing dus.

Heb die HDMI dingen gezien ja en heb daar ook vraagtekens bij qua vertraging, al kan dat worden gecorrigeerd in Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Chromecast snapt zowel audio als video :)
Receiver kan beeld en geluid doorgeven.

Enige wat je mist is een DLNA server. Download ff serviio ofzo en prutsen er ff mee. Dat gaat wel vliegen.

Bediening dan via je gc met de app overigens, en niet vanaf je pc. Maar da's alleen maar handig lijkt me.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:50
Pas wel op dat chromecast niet alle video en audio snapt... Je zal sommige media moeten transcoden. Alleen generieke codecs worden begrepen, maar bijv x265 of wat zeldzamere codecs werken niet. De gemiddelde x264 MKV kan het bijv qua video wel vaak doen, maar dat geldt weer niet voor de audio. Ik had daar (voor ik plex ging gebruiken) opvallend vaak bij series last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
Laat dat nou net content zijn die ik veel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Zoiets vermoedde ik al ;) Nogmaals; dat is geen hinder voor het gebruik van een chromecast! Gewoon iets als plex media server installeren op de... media server ( :') ), in dit geval je huidige pc. (Later misschien de htpc??). Maar wel iets om bij na te denken voor je denkt ' goh die stomme chromecast werkt niet ' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
Normaliter gebruik ik Kodi om alle content af te spelen.
Er is toch een Plex add-on voor Kodi als ik het goed is?
Of mix ik nu twee zaken door elkaar... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Kodi is dan een mogelijke mediaspeler, Plex is dan de backend. De plex plugin voor kodi opent simpelweg een interface voor plex, waarmee je door je media kan browsen.

Opties: Kodi speelt en indexeert. Kodi speelt, plex indexeert en transcodeert. Plex speelt en plex indexeert en transcodeert.

Het mooie aan plex vind ik persoonlijk dat ik nu ook met de plex app op mn mobiel, mijn media kan (chrome)casten. Een functie die ik enkel met kodi nooit lekker werkend heb gekregen (een alternatief wat ik toen gebruikte was de bubbleupnp app met linux bubbleupnp transcoder service).
Daarnaast kan je met plex ook in je web browser media bekijken en luisteren; de functies zijn vele malen sterker dan met Kodi.

En je kan je database sharen met vrienden die plex gebruiken; wat je eigenlijk een soort netflix functionaliteit voor de 'inner circle' geeft.

offtopic:
Na jarenlang kodi gebruikt te hebben (en gedoe met remote mysql databases om meerdere clients te syncen, ben ik, sinds het vrijwel volledig gratis is geworden, naar plex overgestapt; incl integratie met trakt ben ik helemaal blij (in combinatie met de chrome traktflix plugin (netflix sync).

[ Voor 13% gewijzigd door MoiZie op 11-09-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:51
Met Kodi heb je eigenlijk geen Plex nodig, je kan iedere share op het netwerk direct benaderen via NFS/SMB.Geen mediaserver nodig. Plex leukt het alleen op door het zaakje te indexeren en er een gebruiksvriendelijke interface (ala netflix) omheen te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoiZie
peschinl schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:19:
Met Kodi heb je eigenlijk geen Plex nodig, je kan iedere share op het netwerk direct benaderen via NFS/SMB.Geen mediaserver nodig. Plex leukt het alleen op door het zaakje te indexeren en er een gebruiksvriendelijke interface (ala netflix) omheen te bouwen.
Tot je erachter komt dat een chromecast niks kan met NFS/SMB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:51
Woops, ja inderdaad, okay negeer mijn bericht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:46
Maar je hoeft toch ook niet je de receiver te verplaatsen als ik dat goed lees?
een HTPC bij je beamer plaatsen is ook een oplossing toch? een NUC is al courant genoeg om in alle gemakken te voorzien. Kun je verder alles via lokaal netwerk regelen :)
OF ik heb ergens een zinnetje gemist :X

[ Voor 7% gewijzigd door s0ulmaster op 18-09-2018 15:33 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zelfs Windows Media Player kan als dnla server fungeren. Geen Plex nodig en Kodi kan dat ook zo aan vziw.

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

The Eagle schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:41:
Zelfs Windows Media Player kan als dnla server fungeren.Geen Plex nodig en Kodi kan dat ook zo aan vziw.
Ik gebruik de Windows Media Server voor het streamen van films naar mijn Panasonic Viera VT50 tv. Echter komen de .srt files t.b.v. de ondertiteling niet mee. Dit ligt waarschijnlijk aan de beperkt ondersteuning van codecs door de tv, aangezien dit ook optreedt bij afspelen via USB.

Gaat een Chromecast of ander Mediaserver programma dat probleem oplossen?

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

• The Eagle

The Eagle

GC ws niet, andere mediaserver mogelijk wel. Kwestie van experimenteren.
Zelf heb ik dat probleem niet, mijn Engels is gewoon goed genoeg om zonder subs te kunnen :)

En btw, wat je nu doet is het topic kapen met je eigen vraag en das eigenlijk niet zo netjes ;) Dus verder ga ik hier ook niet op je probleem in als je het niet erg vind. Wil je wel een oplossing, maak dan een eigen topic. Maar ga eerst mar eens met een andere mediaserver aan de gan. Probeer serviio eens zou ik zeggen.

• Jorruchie
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-12-2024

Jorruchie

strikes and gutters...

The Eagle schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:30:
GC ws niet, andere mediaserver mogelijk wel. Kwestie van experimenteren.
Zelf heb ik dat probleem niet, mijn Engels is gewoon goed genoeg om zonder subs te kunnen :)
En hoe is je Spaans en Italiaans? ;)
En btw, wat je nu doet is het topic kapen met je eigen vraag en das eigenlijk niet zo netjes ;) Dus verder ga ik hier ook niet op je probleem in als je het niet erg vind. Wil je wel een oplossing, maak dan een eigen topic. Maar ga eerst mar eens met een andere mediaserver aan de gan. Probeer serviio eens zou ik zeggen.
Oké, bedankt tot zover. Inmiddels een eigen topic aangemaakt.

“And so castles made of sand fall in the sea, eventually....”

Pagina: 1