Problemen met PC, Win7

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Hallo allemaal.
Even een vraag betreft mijn computer.
Ik heb een aantal dagen dat mijn PC moeilijk opstart en hij het beeldscherm niet herkent (foutmelding is hoorbaar) het LED van het beeldscherm blijft ook heletijd knipperen. Na de pc een paar x herstart te hebben vind die het beeldscherm weer. Echter na een aantal minuten geeft het beeld een blauwscherm weer met iedere x een andere code. Opnieuw opstarten helpt af en toe. Echter vandaag lijkt de PC ook geen netwerk meer te vinden (rood kruis er doorheen) Ik heb geprobeerd om een herstel CD te rebooten maar dan loopt de pc vast op het herstel scherm en blijft er 'please wait a moment staan' verder gebeurd er niets en is de muis ook niet beweegbaar meer. Iemand enig idee wat er mis is met de Computer?

Ik ben echt een leek betreft computers dus heel veel verstand heb ik er niet van!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Misterbont schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:23:
... Iemand enig idee wat er mis is met de Computer?
Zo ongeveer alles. Memory lijkt corrupt, harddisk versleten, graka (bijna) dood, NIC stuk
Zet 'm bij het grof vuil en koop een nieuwe

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:33:
[...]

Zo ongeveer alles. Memory lijkt corrupt, harddisk versleten, graka (bijna) dood, NIC stuk
Enkele tips voor een degelijke gmae pc? of moet ik hiervoor naar een ander topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:33:
Kan ook alleen moederbord en/of voeding zijn.

Maar goed, we blijven wel erg koffiedik kijken (hmmmm, loopt naar machine) als TS niet vertelt wat voor PC hij heeft.
Misterbont schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 14:45:
Enkele tips voor een degelijke gmae pc? of moet ik hiervoor naar een ander topic?
Zoek even op deze website voor "best buy" en hier Harde waren

[ Voor 25% gewijzigd door DJMaze op 11-09-2018 15:28 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
DJMaze schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:22:
[...]

Kan ook alleen moederbord en/of voeding zijn.

Maar goed, we blijven wel erg koffiedik kijken (hmmmm, loopt naar machine) als TS niet vertelt wat voor PC hij heeft.

[...]

Zoek even op deze website voor "best buy" en hier Harde waren
Het gaat om een Acer Aspire X3950 met windows 7 erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hier draait nog steeds een oude PC uit 2007 prima met Windows 10, echter viel hier ook het scherm uit en was het vervangen van de voeding voldoende.
Echter, blijkt er bij jou nu meer aan de hand te zijn. Dit kan de voeding veroorzaakt hebben, en dan is het vervangen daarvan niet gegarandeerd de oplossing.

Dan is je 8 jaar oude PC vervangen de beste oplossing (ook vanwege het gamen).

[ Voor 3% gewijzigd door DJMaze op 11-09-2018 16:20 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterbont
DJMaze schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:16:
Hier draait nog steeds een oude PC uit 2007 prima met Windows 10, echter viel hier ook het scherm uit en was het vervangen van de voeding voldoende.
Echter, blijkt er bij jou nu meer aan de hand te zijn. Dit kan de voeding veroorzaakt hebben, en dan is het vervangen daarvan niet gegarandeerd de oplossing.

Dan is je 8 jaar oude PC vervangen de beste oplossing (ook vanwege het gamen).
Het is niet zo dat het beeldscherm uitvalt. Het lijkt erop alsof de PC het niet herkent, echter na een tijdje springt hij opeens aan haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:14
Zorg voor een backup van je bestanden (foto/excel, alles wat jij belangrijk vind).

Je kunt vervolgens 2 dingen doen.

1. Regel iemand met verstand van computers die voor een fles whiskey of zoiets je PC gaat nakijken. Jouw problemen en jouw probleemomschrijving gaan hier niet tot een oplossing leiden.

2. Koop een nieuwe PC bij BCC/MM vlak bij jou in de buurt.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Je somt in je startpost een handvol problemen op (inclusief blauwe schermen waar je vervolgens niet de gegevens van plaatst).
Je geeft daarnaast aan dat je niet in staat bent om dit zelf op te lossen. Geloof me... om dat allemaal via een forum op te willen lossen, wordt een langdurig verhaal dat van jou vereist dat je exact gaat aangeven wat de issues zijn. Daar komen veel vragen uit, en veel opdrachten. Omdat het niet een-op-een is, maar een-op heelveel, zullen sommige opdrachten botsen... met als resultaat dat er fouten gemaakt worden en er opnieuw begonnen moet worden. En DAT zal aan beide zijden tot de nodige frustraties leiden.
Daarbij is de conversatiesnelheid op zijn best slow chat...

Beste, snelste en makkelijkste oplossing... laat het oplossen door een vriendelijke buurjongen of de PC-shop om de hoek... of koop inderdaad een nieuwe.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Pagina: 1