VPN onder Novell bordermanager

Pagina: 1
Acties:

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
FF een vraagje van en colega ...
--
Is het mogelijk om een vpn verbinding te maken met de isp.
Novell 51 + bordermanager.
Ik moet dus mijn Server laten inbellen op mijn isp. De verbinding gaat dus via mijn adsl modem.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ADSL gebruikt toch PPTP? En BorderManager kan alleen connecties opzetten met IPsec gedoe. Denk dus niet dat dat gaat werken.

Verwijderd

Is er niets ander op te verzinnen dan???
Het enige wat ik wil is dat mijn novell vanaf buiten te bereiken is (public ip)

Ik dacht dat het met bordermanager te doen was? Je kunt namelijk bordermanager als een pptp server configureren. Install AIOPPTP.nlm
:(

Verwijderd

Begin eens met wat lezen van wat docs, even aiopptp inkloppen op www.support.novell.com is toch niet zo'n hele grote moeite ???

http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10014846.htm

Verwijderd

Ik heb dit document gelezen (thanks) maar mijn vraag was eigelijk of iemand weet hoe je je server moet configureren.

Dus eenvoudig gezegd "ik weet niet hoe het moet, help"
:r

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 19 juli 2001 15:06 schreef Rosink het volgende:
http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/10014846.htm
Dat is voor zover ik weet alleen voor inkomende PPTP verbindingen... uitgaande doet NetWare niet.

Verwijderd

Waardeloos zeg....Je hebt dus gewoon een modem nodig...vreemd.

Ik ga het toch even proberen vanavond. ;(
Hopelijk gaat het lukken..mochten jullie toch nog een manier vinden om een vpn verbinding op te bouwen met isp dan hoor ik het graag van jullie.
Mocht het toch lukken dan kan je dat hier lezen. In iedergeval bedankt voor het meedenken. :'(

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 15:32 schreef Onno het volgende:

[..]

Dat is voor zover ik weet alleen voor inkomende PPTP verbindingen... uitgaande doet NetWare niet.
Hmm, ik heb ff verder gezocht en zag dat er ook geen PPPoE ondersteuning is ( wederom een brakke manier om te connecten met je ISP, maar goed ;) ).

Ron: Ik ben bang dat je er niet onderuit komt een ADSL routertje met PPTP support voor je BorderManager te gooien, en zo een verbinding te realiseren....

Verwijderd

Ik weet niks van ADSL af dus ik ben wel benieuwd naar de problematiek achter ADSL + BM.

Moet je verbinding VPN zijn? En lukt een gewone verbinding wel?

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 17:02 schreef mozeskriebels het volgende:
Ik weet niks van ADSL af dus ik ben wel benieuwd naar de problematiek achter ADSL + BM.

Een gewone inbel verbinding gaat wel daar je met een modem deze gewoon kunt configureren.
Met adsl moet je natuurlijk een vpn verbinding maken met je isp.
Nu kan ik alwel een vpn verbinding maken met mijn novell bak, allen lukt de verbinding niet naar buiten.

Dit is dus het probleem waar ik mee zit....je kunt in je dns wel een call policy meegeven maar dit lukt me niet om het outbound te doen.

Mischien is het mogelijk om het te routen via mijn NT 2000 server? (nat)

Als dit een optie is hoor ik het graag! :7

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 19 juli 2001 17:02 schreef mozeskriebels het volgende:

MXSTREAM = VPN :r

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 16:50 schreef Rosink het volgende:

[..]

Hmm, ik heb ff verder gezocht en zag dat er ook geen PPPoE ondersteuning is ( wederom een brakke manier om te connecten met je ISP, maar goed ;) ).

Ron: Ik ben bang dat je er niet onderuit komt een ADSL routertje met PPTP support voor je BorderManager te gooien, en zo een verbinding te realiseren....
Hallo Onno,

Zeg jij komt op mij over als een zeer kundig iemand..is het niet op een andere manier op te lossen, misschien met windows 2000 Server?
Is Nat mischien een optie? Zo ja hoe werkt dit dan?
In het uiterste geval waar koop ik z'n router? En kan dat wel met mxstream?

Veel vragen maar ik wordt nu een beetje hopeloos van het verhaal. Bordermanager gekocht met licenties :(

hoop snel wat te horen van je
Pagina: 1