Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop voor school en een paar games

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Inge08
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:11
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Tekstverwerking, Netflixen en een paar games (Sims 3 en 4, Minecraft)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Maximaal rond de €750

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Aangezien ik hem ook voor mijn studie wil gebruiken, moet hij wel enigszins te dragen zijn

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik heb op dit moment een 15.6" Lenovo Essential (volgens mij deze: MB824MH) en daar heb ik veel plezier aan (gehad, is nu ruim 4 jaar oud en begint traag te worden).

Na wat googlen kwam ik uit op een Lenovo Thinkpad, maar omdat ik zelf totaal geen verstand heb van laptops, vraag ik jullie om advies waar ik het beste kan beginnen. Een i5-processor lijkt me wel geschikt, maar ik twijfel over de standaard grafische kaart. Wil namelijk wel in een hoge kwaliteit spelen.

Alle reacties

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:12
In principe zullen minecraft, sims 3 en 4 op een standaard intel grafische kaart kunnen draaien die in veel nieuwe laptops zitten. De intel 620 zal dit in ieder geval kunnen, maar niet op de hoge settings die je zelf voorstelt.

Een i5 is zeker een goede cpu, maar voor gaming is de grafische kaart belangrijker. Voor het budget van 750 euro is er niet zoveel te koop waar je mee kan gamen. Wat je zou kunnen overwegen is een AMD ryzen 5 chipset met een Vega RX 8 grafische kaart, of de entry level NVIDIA kaarten:

Zoals deze Lenovo Yoga:
pricewatch: Lenovo Yoga 530-14ARR (81H9001PMH)

En wat ook kan is een laptop met een nvidia MX 150 (die doet het in games beter dan de AMD) zoals deze: pricewatch: Lenovo Ideapad 520-15IKBR 81BF00G8MH

En daarboven zit weer de GTX1050 bijv. in deze laptop:
pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH (81FK003WMH)

Alles wat daarboven komt valt (ver) buiten je budget. In de voorbeelden heb ik Lenovo gebruikt omdat ik zelf erg goede ervaringen heb met dit merk, maar andere merken zullen ook prima kunnen. Aangezien je budget 750 is, is de Lenovo met de GTX1050 denk ik je beste keus, zit ook een goede quadcore i5 in en een 256GB ssd.

[ Voor 68% gewijzigd door terracide op 14-09-2018 14:10 ]

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Goed gamen wordt voornamelijk voor de Sims 4 lastig bij dit budget. Je zou nog kunnen kijken naar de onderstaan de laptop :

https://www.dell.com/nl-n...d/inspiron-15-7570-laptop

Deze is iets boven budget. :) Maar als je een student bent kan je korting krijgen.
https://www.dell.com/nl-n...d/g-series-17-3779-laptop

pricewatch: Acer Aspire A515-51G-59F6

pricewatch: Asus VivoBook S15 S510UN-BQ349T
pricewatch: Medion Akoya P6685-i5-256F8 (30024076, BE model)

• Inge08
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12:11
Bedankt voor de feedback! Naar wat ik zo hoor is €750 wat aan de krappe kant. Als ik er 850 van maak, kom ik dan veel verder of is dat nog steeds krap?

Nogmaals enorm bedankt en ik ga eens goed kijken naar jullie adviezen!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Inge08 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 18:11:
Bedankt voor de feedback! Naar wat ik zo hoor is €750 wat aan de krappe kant. Als ik er 850 van maak, kom ik dan veel verder of is dat nog steeds krap?

Nogmaals enorm bedankt en ik ga eens goed kijken naar jullie adviezen!
:) Als je 850 doet is het mogelijk om een GTX 1050 te krijgen. Die kan sims 4 makkelijk aan op hoge setting.

Hier kan je een idee krijgen van de prestaties in bepaalde games. :) 60 Fps wordt gezien als perfect.
https://www.notebookcheck...50-Notebook.178614.0.html

Dan nog wat laptop mogelijkheden, ze verschillen voornamelijk in processor en opslag. De I5 van de 8 ste generatie scoort iets beter dan de I7 van de generatie ervoor, maar voor games ga je dit niet merken.

pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH (81FK003YMH)

pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb093nd

pricewatch: Asus FX503VD DM010T

Je kan ook zelf een laptop samenstellen maar de specs worden ongeveer als hierboven :) Wel kan je deze laptops over het algemeen beter upgraden met meer ram enz waardoor hij wat langer mee kan.

https://bto.eu/product/xbook-15cl871/

Voor je de laptop koopt zal ik nog wel even kijken op youtube voor een video review :) ! Let ook op het gewicht, want een laptop met een 1050 zijn behoorlijk zwaar kwa gewicht! Denk aan 2,2 tot 2,5 kilo en je moet ook nog een oplader meenemen want een laptop met een 1050 heeft GEEN lange batterijduur... Het is helaas het een of het ander. :)

Persoonlijk als je hem zelf elke dag meeneemt, dan zal ik voor een lichtere laptop gaan. Is het zo verschrikkelijk als je van ultra naar medium gaat? :) Hoe vaak speel je die spellen ?

[ Voor 9% gewijzigd door johanneslol op 15-09-2018 18:49 ]