Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkur2
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-01-2024
Hallo allemaal,

Ik ben een particuliere gebruiker en heb momenteel een Sony laptop met Windows 10 (wellicht stap ik op korte termijn over op een Macbook).
Net als velen maken ook wij graag foto's van vakanties of gebeurtenissen onze digitale camera, telefoons etc.
We bewaren al deze foto's op de computer en maken hier vaak mapjes voor aan.
We ordenen foto's op jaartal en maken submappen van de verschillende gebeurtenissen, een heleboel werk!

Omdat we hiervoor geen programma gebruiken en de foto's op de computer zetten vaak in de haast gebeurd, staan veel foto's er dubbel op.
Ook hebben we een forse achterstand om alles te categoriseren.

Nu heb ik een tweedelige vraag:

1. Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik eenvoudig alle dubbele foto's kan weggooien.
Ik heb zelf al gezocht maar programma's als Photo Move, Duplicate Cleaner etc. kosten allemaal geld en vraag me af of hier geen gratis programma voor is?

2. Ook wil ik de foto's voortaan importeren met behulp van een programma zodat foto's er niet dubbel op komen.
Wie kan mij ook hiervoor een goed programma adviseren?

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen en wacht graag de reacties af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolyo_Lars
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-09 18:15
Ik zit gewoon even in de les te kijken maar als je op Google dubbele foto’s verwijderen Windows zie ik dit als eerste op poppen heb wel goede ervaring met de website zou het eerst wel op een paar dummie bestanden doen toch voor het geval dat
https://computertotaal.nl...PI_COOKIE_REDIRECTED=True

[ Voor 41% gewijzigd door Coolyo_Lars op 11-09-2018 12:43 ]

Nikon D7200 | Nikon 18-55 | Nikon 55-200 | Sigma 50-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

mkur2 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:01:
Hallo allemaal,

Ik ben een particuliere gebruiker en heb momenteel een Sony laptop met Windows 10 (wellicht stap ik op korte termijn over op een Macbook).
Net als velen maken ook wij graag foto's van vakanties of gebeurtenissen onze digitale camera, telefoons etc.
We bewaren al deze foto's op de computer en maken hier vaak mapjes voor aan.
We ordenen foto's op jaartal en maken submappen van de verschillende gebeurtenissen, een heleboel werk!

Omdat we hiervoor geen programma gebruiken en de foto's op de computer zetten vaak in de haast gebeurd, staan veel foto's er dubbel op.
Ook hebben we een forse achterstand om alles te categoriseren.

Nu heb ik een tweedelige vraag:

1. Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik eenvoudig alle dubbele foto's kan weggooien.
Ik heb zelf al gezocht maar programma's als Photo Move, Duplicate Cleaner etc. kosten allemaal geld en vraag me af of hier geen gratis programma voor is?

2. Ook wil ik de foto's voortaan importeren met behulp van een programma zodat foto's er niet dubbel op komen.
Wie kan mij ook hiervoor een goed programma adviseren?

Ik ben benieuwd naar jullie adviezen en wacht graag de reacties af.
Voor alleen punt 1, kijk hier eens: https://lifehacker.com/55...ollection-with-free-tools

Wil je punt 1 én 2, dan zou ik toch Lightroom aanraden met de Teekesselchen plugin (gratis). Het kost je dan wel wat geld maar je kan ook kijken of je Lightroom 6 ergens op de kop kan tikken, dan zit je niet vast aan een abonnement. Lightroom is namelijk zo slim om bij het importeren al te kijken of je de foto's al geïmporteerd hebt en slaat ze dan over als je dat wil. De plugin zorgt er voor dat je ook op duplicaten kan checken nadat je geïmporteerd hebt maar bijvoorbeeld vergeten bent het vinkje aan te zetten om duplicaten niet te importeren.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FVM > FVW