Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MP Freak
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 25-03 12:45
Hoi tweaks,

Ik ben sinds een week je in bezit van een google home mini en ik moet eerlijk zeggen hij bevalt goed. Nu zou ik graag mijn LG SmartTv met WebOS 3.5 mondeling willen aansturen en op dit moment kom ik niet verder dan aan en uit zetten.

Dit doe ik dan m.b.v. Home Assistent draaiende op een Pi die aan mijn Google Home is gekoppeld. Bij verder uitpluizen kom ik waarschijnlijk wel verder met een Harmony Hub waarmee ik mijn TV volledig (dus ook opstarten en besturen van netflix en Plex) kan besturen.

Mar voordat ik tot een aanschaf overga, zijn er medetweakers die ervaring hebben met het aansturen van een WebOS Tv dmv een Harmony Hub via Google Assistent?
En dan het ding dat de Harmony Hub niet in NL met een Google Home te koppelen valt maar daar zijn work-arounds voor heb ik begrepen.

Of anders mij de goede richting op kunnen sturen zodat ik het alsnog met de Hass.io voor elkaar kan krijgen?

Alvast bedankt.

• McPoowl
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 19-04 13:41
Ikzelf start mijn LG TV op via Google Home (Hey Google, I want to watch TV).
Deze opdracht heb ik gemaakt met IFTTT, en gebruikt inderdaad de Logitech Harmony Hub om een activiteit te starten (wat in mijn geval niet meer is dan: TV en de decoder aanzetten).

Volgens mij kun je bijvoorbeeld geen Plex opstarten op die manier; je kunt geen specifieke apps starten via een Harmony activiteit vziw.

Via IFTTT kun je in ieder geval iedere activiteit die op je harmony hub staat aanroepen, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

//edit: Plex starten schijnt wel te kunnen, mits die vast staat op de standaard geselecteerde positie, en dan zul je nog wel e.e.a. moeten tweaken..

Zie ook: https://www.reddit.com/r/..._on_2017_lg_webos_tv_via/

McPoowl wijzigde deze reactie 11-09-2018 09:29 (19%)

• MP Freak
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 25-03 12:45
Ok bedankt en jammer had gehoopt dat er een native Netflix/ Plex commando zat in die Hub. Het leek namelijk alsof het wel zo is onderaan bij "LG Smart TV app navigation" op de site van logitech https://support.myharmony...perience-with-lg-smart-tv

Aan en uit gaat al goed via de Hassio maar ik ben dus bang dat navigatie in de LG Netflix app zelf (forward, revers pause, play ) al helemaal niet mogelijk is via Google Home ;(

MP Freak wijzigde deze reactie 11-09-2018 12:19 (25%)

• beantje123
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 25-03 11:27
ikzelf heb ook een google home en LG TV

en hier heb ik niets ingesteld en als ik zeg turn on TV dan gaat de lg aan ? :p
maar ik stuur mijn plex aan via dit

https://github.com/d8ahazard/Phlex

maar nu ik dit hier allemaal lees heb ik mijn een hub besteld en zou het moeten werken via de hub als je dit leest

Direction Pad Navigation will navigate the Netflix app.

Media Keys such as Play, Pause, Stop, FastForward and Rewind commands work. Netflix allows you to move a frame forward or backward using the direction left and right arrows.

Text entry is possible using the Harmony app.

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True