Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:05
En weer vragen de japanners om te stoppen met het verbod op walvissen te jagen !

When the 67th meeting of the International Whaling Commission (IWC) begins in Brazil on Monday 10 September the Japanese Government will be pushing for an end to the global moratorium on whaling, and for new commercial whaling quotas to be established by 2020

Under the Government of Japan’s ‘Way Forward’ proposal to reform the IWC, Japan is also pushing for changes to the IWC’s voting rules so that decisions like the setting of whaling quotas can be made by a simple majority, rather than the current three quarters majority.

“Japan doesn’t like the decisions the IWC has been making so they’re trying to change the rules to make it easier to hunt whales. This isn’t the way forwards it is the way backwards.

“The Australian Government is speaking out against Japan’s plans but many countries have been deafeningly silent, and silence will spell the end for the 30 year ban on commercial whaling.

“Australia has been a global leader in whale conservation since the Fraser government banned whaling in 1979. Australia took and won the landmark legal case against Japan in 2014. Australia must once again stand tallest for the whales when the IWC meets in Brazil.

bron :
https://www.marineconserv...ing-as-iwc-meeting-begins

Wanneer stopt deze walgelijke jacht nu eens voorgoed ?

https://www.ad.nl/buitenl...ele-walvisjacht~a0590ab9/

https://www.whaledefence.org/

Als steun kun je op deze pagina een email versturen aan de Australische regering

https://seashepherd.good.do/whaledefence/ewhale_defence/

Laatste rapport over een jacht van afgelopen Mei 2018 waarin meer dan 330 walvissen waaronder 122 zwangere vrouwtjes werden afgeslacht .

https://www.nytimes.com/2...ld/asia/whales-japan.html

leekers wijzigde deze reactie 11-09-2018 08:04 (53%)

"Beautiful Clean Coal"

• Axewi
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-11 15:27
Wat is je doel met deze post?
Probeer je mensen te werven om de petitie te tekenen of wil je een discussie starten over de zin\onzin van Walvisjagen?

In het geval van het eerste lijkt dit me niet de juiste plek.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wat is precies het discussiepunt dat je wil maken?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• unclero
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:10

unclero

Ioniq EV ftw \o/

leekers schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:53:
En weer vragen de japanners om te stoppen met het verbod op walvissen te jagen !
Zij vragen nog beleefd. De Noren, Denen en IJslanders varen gewoon uit.
Maar goed, die hebben dan ook niet zo vaak last van dwarsliggende actievoerders, aangezien bij hen de marine of kustwacht in de buurt blijft (of, in het geval van de IJslanders, hebben gewoon geschut op hun schepen gemonteerd).
Zodra de regio's die enige economische belangen hebben over zijn geschakelt op andere (winstgevender) vormen van industrie.
Je moet het zo zien, je hebt in Japan van die regio's die met bakken subsidie op de been worden gehouden, de walvisvarende regio's zijn daar ook voorbeelden van. Die regio's hebben (dankzij het systeem waarin een regio een zekere mate van zeggenschap heeft, ongeacht de hoeveelheid stemgerechtigden) een zekere mate in de melk te brokkelen. Je zou het kunnen vergelijken met Europese landbouwers die onevenredig veel subsidie ontvangen voor het aantal mensen dat daarin werkzaam is.

Aan de vraag naar walvisvlees zal het niet liggen, want die is in de jaren '70 al ingestort. Het is toch een beetje armemensenvlees. Voor vijf euro in de aanbieding heb je al twee blikken walvisstoofvlees. Paar aardappelen, wortels, Japanse curry, scheutje koffiemelk erbij en je kunt je tafelgenoten wijsmaken dat je een heerlijke rundercurry hebt gemaakt (terwijl een vergelijkbare hoeveelheid rundvlees drie keer zo duur zou zijn geweest).

Ik bestel het in het café wel eens als snack (gerookt en in plakjes gesneden). Een knaak goedkoper dan een vergelijkbare portie gyoza (waar gewoon gehakt in zit), en smaakt ook erg lekker bij die pullen bier. ;)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 06:57
leekers schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:53:

Wanneer stopt de walgelijke praktijk in Nederland van koeien, schapen, vissen, etc laten voortplanten puur om ze weer te slachten? Wanneer stoppen alle walgelijke oorlogen, aanslagen, etc?

Waarom maak je je drukker om walvissen dan om dat soort zaken? We staan vissen in sloten toe omdat men vindt dat het toch niet zielig is. En wat zou het precies uitmaken als de walvis uitsterft? Zal het een impact hebben op voedselsystemen? Absoluut! Is dat erg? Absoluut niet, de natuur herstelt zich wel van alles in de loop van de jaren

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
President schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:26:
[...]

Wanneer stopt de walgelijke praktijk in Nederland van koeien, schapen, vissen, etc laten voortplanten puur om ze weer te slachten? Wanneer stoppen alle walgelijke oorlogen, aanslagen, etc?

Waarom maak je je drukker om walvissen dan om dat soort zaken? We staan vissen in sloten toe omdat men vindt dat het toch niet zielig is. En wat zou het precies uitmaken als de walvis uitsterft? Zal het een impact hebben op voedselsystemen? Absoluut! Is dat erg? Absoluut niet, de natuur herstelt zich wel van alles in de loop van de jaren
Wat een geluk dat jouw nickname niet jouw beroep is.

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

President schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 08:26:
[...]

Een mooi voorbeeld van whataboutisme en drogredenatie. In andere woorden: totaal niet relevant.

Dat er nog andere zaken gebeuren die evt verwerpelijk zijn (of niet), praat ander verwerpelijk gedrag (zoals de walvissenjacht in dit geval) niet meteen goed.

Virussen? Scan ze hier!

• noguru
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 29-08 09:01
wildhagen schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:16:
[...]

Een mooi voorbeeld van whataboutisme en drogredenatie. In andere woorden: totaal niet relevant.

Dat er nog andere zaken gebeuren die evt verwerpelijk zijn (of niet), praat ander verwerpelijk gedrag (zoals de walvissenjacht in dit geval) niet meteen goed.
Wat maakt walvisjacht verwerpelijk? Overbevissing is slecht natuurlijk maar met de walvis-stand gaat het goed.

• President
[...]

Iets wat niet in jouw straatje past omdat je een andere mening hebt, maakt iets niet fout... Ik zou niet weten waarom we het zo erg zouden moeten vinden dat er op walvissen gejaagd wordt. Ik lees de mening van TS en links om dat te ondersteunen, maar ik mis het wetenschappelijke bewijs dat de walvisjacht of uiteindelijk het uitsterven van de walvis een grote negatieve impact heeft op de mensheid of op de wereld.

Er zijn al genoeg diersoorten uitgestorven, neem de dodo. Wat maakt dit feitelijk walgelijker dan bijvoorbeeld een mier doodstampen, een muis in je huis doden, etc...

• Mutatie
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 04:13
President schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 11:58:
[...]

Iets wat niet in jouw straatje past omdat je een andere mening hebt, maakt iets niet fout... Ik zou niet weten waarom we het zo erg zouden moeten vinden dat er op walvissen gejaagd wordt. Ik lees de mening van TS en links om dat te ondersteunen, maar ik mis het wetenschappelijke bewijs dat de walvisjacht of uiteindelijk het uitsterven van de walvis een grote negatieve impact heeft op de mensheid of op de wereld.

Er zijn al genoeg diersoorten uitgestorven, neem de dodo. Wat maakt dit feitelijk walgelijker dan bijvoorbeeld een mier doodstampen, een muis in je huis doden, etc...
Iets met ecosysteem, uitsterving, natuur, cognitie, cultuur etc :O Je zou het haast zelf kunnen bedenken..

• Sissors
  • Laatst online: 07:55
[...]

Mwah, whataboutism is meer als je iets ongerelateerds erbij haalt. Ik vind de vraag niet verkeerd waarom walvisjacht slecht is, en andere jacht niet. Zover gaan dat ze uitsterven zou ik overigens wel weer verkeerd vinden, maar volgens mij is er geen gebrek aan een hoop walvissen.

Alleen nogal stom omdat er nauwelijks vraag naar die walvissen is.

• President
Mutatie schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:07:
[...]

Iets met ecosysteem, uitsterving, natuur, cognitie, cultuur etc :O Je zou het haast zelf kunnen bedenken..
Iets met de natuur vindt vanzelf wel weer een balans? Natuurlijk doet de mens schade aan de natuur, etc. Maar die meteoriet waardoor de dinosaurussen mogelijk uitsterven ook. Miljoenen jaren zijn wij er, zonder dat uitsterven waren wij er misschien nooit geweest zoals we nu bestaan.

Uitsterven is op grote termijn nooit erg, er komt wel weer wat anders.

President wijzigde deze reactie 15-09-2018 12:33 (34%)

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
President schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:28:
Iets met de natuur vindt vanzelf wel weer een balans?
De natuur die altijd een balans vind is een mythe en wordt niet ondersteund vanuit de wetenschap:
The Balance of Nature Ecology's Enduring Myth
The idea of a balance of nature has been a dominant part of Western philosophy since before Aristotle, and it persists in the public imagination and even among some ecologists today. In this lively and thought-provoking book, John Kricher demonstrates that nature in fact is not in balance, nor has it ever been at any stage in Earth's history. He explains how and why this notion of a natural world in balance has endured for so long, and he shows why, in these times of extraordinary human influence on the planet's ecosystems, it is critical that we accept and understand that evolution is a fact of life, and that ecology is far more dynamic than we ever imagined.
The Balance of Nature forcefully argues that an understanding of the dynamic nature of ecology and evolution is essential to formulating policies of environmental ethics to guide humanity toward a more responsible stewardship of our planet's ecosystems.
Een van de belangrijkste problemen die we als mensheid hebben is dat we de we meeste ecosystemen niet goed begrijpen terwijl we wel grote veranderingen er in aanbrengen.

Zie o.a.:
Japan wil weer commercieel op walvissen jagen
We weten dat walvissen ontzettend belangrijk zijn voor het ecosyteem, meer en meer onderzoek toont dat ook aan. In sommige gebieden is de walvispoep een soort van mest voor de zee. En die poep is belangrijk omdat dan die algen beter kunnen groein. En dat is dan weer het begin van de hele voedselketen.”
Als het begin van de voedselketen stokt is er ook minder vis en schaaldieren die in onze voedselketen terrecht komen.

Climate dashboard

• Mutatie
President schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:28:
[...]

Iets met de natuur vindt vanzelf wel weer een balans? Natuurlijk doet de mens schade aan de natuur, etc. Maar die meteoriet waardoor de dinosaurussen mogelijk uitsterven ook. Miljoenen jaren zijn wij er, zonder dat uitsterven waren wij er misschien nooit geweest zoals we nu bestaan.

Uitsterven is op grote termijn nooit erg, er komt wel weer wat anders.
Ik hoor dat vaker, maar hoe gaat natuur in balans zolang wij massaal bestaan? Hoe gaan zulke grote dieren weer ontstaan via evolutie zolang zij er zijn?
Net als mensen die zeggen als wij verdwijnen draait de wereld nog wel door. Maar wat voor betekenis heeft dat als wij degenen zijn die er betekenis aan geven?
Als je walvissen kon fokken zoals bv varkens of kippen is er nog ergens wat voor te zeggen misschien. :X

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:02

Dit heet "flagship species", niemand maakt zich zorgen om de duizenden kruipende dingen die uitsterven.

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl

• arsimo
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06:12
We moeten eten. Zelf ben ik vegetarier maar ik zal geen mens veroordelen omdat hij vlees wil eten. Dat we daarvoor dieren houden, vangen of zelf jagen is dan nodig. Al heb ik met dat laatste wel enige moeite, maar dat is persoonlijk.

Echter, als men weet dat door onze eetlust en jacht een bepaald dier bewust serieus risico loopt uit te sterven dan vind ik dat moreel verwerpelijk en mag dit gestopt worden. En men mag mijn inziens daar best heel ver in gaan als dat niet anders kan.

• President
Mutatie schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:39:
[...]

Ik hoor dat vaker, maar hoe gaat natuur in balans zolang wij massaal bestaan? Hoe gaan zulke grote dieren weer ontstaan via evolutie zolang zij er zijn?
Net als mensen die zeggen als wij verdwijnen draait de wereld nog wel door. Maar wat voor een waarde heeft dat als wij degenen zijn die er waarde aan geven?
Als je walvissen kon fokken zoals bv varkens of kippen is er nog ergens wat voor te zeggen misschien. :X
Simpel: de mens maakt de aarde onbewoonbaar en sterft zelf (bijna) uit. Over een paar miljoen jaar is er niks meer terug te vinden van 'het nu' en ontstaat er vanzelf weer een nieuw ecosysteem met nieuwe dieren

• Mutatie
President schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:02:
[...]

Simpel: de mens maakt de aarde onbewoonbaar en sterft zelf (bijna) uit. Over een paar miljoen jaar is er niks meer terug te vinden van 'het nu' en ontstaat er vanzelf weer een nieuw ecosysteem met nieuwe dieren
En wat betekend dat dan nog voor ons? Als je die gedachten doortrekt heeft niks meer een betekenis. Bv een tafel heeft een betekenis voor ons, als er geen mens meer bestaat wat betekend een tafel dan nog?
Met diezelfde lijn van gedachten, je familie kan omkomen dmv bv een bom, de wereld draait wel door dus maakt het niks uit. Een mier geeft er geen zak om..

• backupdevice
  • Nu online
[...]

Uitsterven van dieren door menselijk handelen is altijd verkeerd

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• President
Mutatie schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:23:
[...]

En wat betekend dat dan nog voor ons? Als je die gedachten doortrekt heeft niks meer een betekenis. Bv een tafel heeft een betekenis voor ons, als er geen mens meer bestaat wat betekend een tafel dan nog?
Met diezelfde lijn van gedachten, je familie kan omkomen dmv bv een bom, de wereld draait wel door dus maakt het niks uit. Een mier geeft er geen zak om..
Als je het echt gaat doordenken dan zal je terecht komen op een 'geniet van elke seconde', omdat jouw bestaan op de wereld natuurlijk tegelijk betekenisloos is en over 500 jaar jouw bestaan waarschijnlijk net zo betekenisvol is geweest als één enkele zandkorrel op het strand.

In andere woorden; relativeren en niet teveel over na denken. Maar waarschijnlijk zien we TS toch nooit terug in dit topic dus heeft het sowieso weinig nut verder te discussiëren.

• FlowSnake
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 21:40
Sissors schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:21:
[...]

Mwah, whataboutism is meer als je iets ongerelateerds erbij haalt. Ik vind de vraag niet verkeerd waarom walvisjacht slecht is, en andere jacht niet. Zover gaan dat ze uitsterven zou ik overigens wel weer verkeerd vinden, maar volgens mij is er geen gebrek aan een hoop walvissen.

Alleen nogal stom omdat er nauwelijks vraag naar die walvissen is.
Juist niet. Het is als je een vergelijkbare actie/uitspraak/standpunt erbij haalt van jouw tegenstander om hde hypocrisie te tonen van de eigen logica. Waar jij op doelt lijkt eerder op een analogie.
Mutatie schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 12:39:
[...]

Net als mensen die zeggen als wij verdwijnen draait de wereld nog wel door. Maar wat voor betekenis heeft dat als wij degenen zijn die er betekenis aan geven?
Maar wie zegt dat wij betekenis geven aan de aarde en alles dat het brengt? De aarde heeft miljoenen jaren bestaan zonder ons. Als die meteoor er niet geweest was, liepen er wellicht nog dinosauriërs rond.

Het feit dat wij zo succesvol zijn dat hierdoor diersoorten uitsterven, maar ook de gehele ecologische balans verstoord raakt is het naar mijn weten adapt or die. Maar wij passen ons niet aan. Althans, niet iedereen, maar wij gütmenschen kunnen het idee niet aan dat niet iedereen mee kan komen, en dus zitten we in de huidige clusterfuck. Darwinisme is dan ook veel groter dan de endgame die wij voor ogen hebben.
Mutatie schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:23:
[...]

Congratulations, you won.

Nee, het heeft allemaal ook geen enkele betekenis. Leuk dat je een mier aanhaalt; Zoek eens een mierennest, en gooi die aarde eens om, en analyseer eens wat er allemaal gebeurt. Vergelijk dat vervolgens met ons, de mensheid.
backupdevice schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:32:
[...]

Uitsterven van dieren door menselijk handelen is altijd verkeerd
Is dat niet gewoon Darwinisme? Waarom past dat dier zich niet aan?

Klinkt bot he? Maar het is wel zo. Het enige punt is wel, hoe gaat de mensheid voor zichzelf zorgen wanneer het de planeet heeft leeggeroofd? En daarom is de mens eigenlijk een zwakzinnig ras.

Ik enk dat kannibalisme serieus een ding gaat worden in de toekomst omdat we te stom zijn om te schijten. Maar we zijn wel op de maan geweest, dat wel 8)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Axewi schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:18:
Wat is je doel met deze post?
Probeer je mensen te werven om de petitie te tekenen of wil je een discussie starten over de zin\onzin van Walvisjagen?

In het geval van het eerste lijkt dit me niet de juiste plek.
Idd, wat is het nut van dit topic @leekers ?

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11-11 19:31
@3x3 ziet dat het best goed gaat met de walvissenstand, 350 walvissen vangen op een populatie van 1.7 miljoen is bijna nihil. Dit topic geeft wel aanleiding om mijn bucketlist aan te vullen. Een keertje walvis eten in Japan of Ijsland lijkt mij geen verkeerd idee :)

Verder bestaat de topicstart uit lelijk hol activisme, linkdropping en wat knip en plakwerk van lelijke engelse teksten. Dus zie ik weinig vruchtbare bodem voor discussie. Kortom: ik ga liever een broodje walvis eten, dan mogen alle bobo's die met veel co2 uitstoot naar Brazilië zijn gevlogen het lekker hebben over walvis vissen.

maar @leekers bedankt voor de inspiratie voor de bucketlist.

3x3 wijzigde deze reactie 15-09-2018 21:26 (19%)

• SjoerdV nl
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 00:33

SjoerdV nl

Ecologie, niet egocentrie

3x3 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:22:
@3x3 ziet dat het best goed gaat met de walvissenstand, 350 walvissen vangen op een populatie van 1.7 miljoen is bijna nihil. Dit topic geeft wel aanleiding om mijn bucketlist aan te vullen. Een keertje walvis eten in Japan of Ijsland lijkt mij geen verkeerd idee :)

Verder bestaat de topicstart uit lelijk hol activisme, linkdropping en wat knip en plakwerk van lelijke engelse teksten. Dus zie ik weinig vruchtbare bodem voor discussie. Kortom: ik ga liever een broodje walvis eten, dan mogen alle bobo's die met veel co2 uitstoot naar Brazilië zijn gevlogen het lekker hebben over walvis vissen.

maar @leekers bedankt voor de inspiratie voor de bucketlist.
Laat een verschrikkelijke, laaghartige reactie van je zeg. TS geeft aan begaan te zijn met de walvissen en probeert hier mensen op te wijzen middels dit topic, en jij reageert vanuit al je volwassenheid met "ik als botte lul, en trots dat ik daar op ben, ga lekker een broodje walvis eten."

Vele malen meer respect voor mensen die hier begaan mee zijn en de wereld rondvliegen om dat onder de aandacht, dan een toetsenbordridder zoals jij.

• backupdevice
  • Nu online
FlowSnake schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:10:
[...]

[...]

Is dat niet gewoon Darwinisme? Waarom past dat dier zich niet aan?

Klinkt bot he? Maar het is wel zo. Het enige punt is wel, hoe gaat de mensheid voor zichzelf zorgen wanneer het de planeet heeft leeggeroofd? En daarom is de mens eigenlijk een zwakzinnig ras.

Ik enk dat kannibalisme serieus een ding gaat worden in de toekomst omdat we te stom zijn om te schijten. Maar we zijn wel op de maan geweest, dat wel 8)
Als soort adapten wij beter als andere soorten. Enige fout die de natuur met ons gemaakt heeft is hebberigheid.

Als soort zullen wij er niet zo lang zijn zoals de dino’s

backupdevice wijzigde deze reactie 15-09-2018 21:51 (4%)

• FlowSnake
backupdevice schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:50:
[...]

Als soort adapten wij beter als andere soorten. Enige fout die de natuur met ons gemaakt heeft is hebberigheid.

Als soort zullen wij er niet zo lang zijn zoals de dino’s
De natuur heeft geen fout gemaakt, want elk soort/ras is hebberig. Wij zouden slim genoeg moeten zijn om onze voordelen (i..e. tools) verstandig te gebruiken, maar dat is onmogelijk. Wij zetten een mensenleven altijd voorop, dus zal alles het altijd afleggen tegenover ons. Wij zijn de 'natuur' voorbij gestoken.

Wij zullen zelf de shitstorm niet meemaken, noch zal die shitstorm de schuld zijn van deze generatie. Als wij de serieuze wetenschap los zouden laten op de huidige situatie, zouden daar onwenselijke realiteiten uit voortkomen die de maatschappelijke functie teniet zou doen,

Sucks, maar je maakt het toch niet mee, why care.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 11-11 19:31
SjoerdV nl schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 21:44:

TS geeft aan begaan te zijn met de walvissen en probeert hier mensen op te wijzen middels dit topic, en jij reageert vanuit al je volwassenheid met, ga lekker een broodje walvis eten."
Ik wil nu echt graag een keer walvis proberen.
En dat gaat er ook wel van komen. :)

Ik heb altijd het idee gehad dat walvissen bijna uitstierven door overbevisserij, dat zou ik wel heel erg vinden want het is een hele mooie diersoort. Maar de informatie die TS deelt in de topicstart, in combinatie met een simpele zoekopdracht naar de wereldpopulatie van walvissen hebben mijn beeld veranderd.
  • De wereldwijde walvissenpopulatie is met ongeveer 1.7 miljoen dieren relatief groot.
  • De hoeveelheid walvissen die gevist worden is relatief klein.
Kortom, de informatie die hier gedeeld wordt geeft het beeld dat het best wel bijzonder is om walvis te kunnen/mogen eten, dus dat lijkt mij culinair heel interessant. De grootste reden om dat niet te doen is voor mij weg gevallen.

Het persoonlijk aanvallen van iemand door iemand weg te zetten als laaghartig, botte lul en toetsenbord ridder hoort denk ik niet op dit platform, ook niet als iemand een andere ethische of culinaire voorkeur heeft als een ander heeft.

• FlowSnake
Not like I give a fuck anyway;

Maar die stats zeggen niets;

Wat gebeurt er als we wel op walvissen mogen jagen? Het is simpel om ze te vangen, veel vlees in één keer, perfecte prooi. Daarnaast, wat zijn de overlevingskansen voor jonge walvissen? Want die tellen ook meet in die 1.7 miljoen. Wellicht gaat 90% van de jongen dood en voegt zodoende niets toe aan het voortbestaan van die soort.

Waarom moet die soort voortbestaan?

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
@leekers als je met een goede discussie stelling komt, dan stuur maar een DM. Zonder een discussie stelling gaat de discussie alle kanten op, deze gaat dus (voorlopig) op slot.

Climate dashboard

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True