tol Italie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cieke007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-11 16:18
Hallo iedereen

In Italie heeft er 1 keer mijn maestro kaart niet gewerkt op de laatste dag van mijn vakantie. Ik kreeg een bon om online te betalen. Ik ga er naar toe en daar kan je online betalen met creditcard maar dat is over een onbeveiligde website. De website is http://www.salt.it/ligure-toscano/paga-online/

Niu is mijn vraag, Zou het kwaad kunnen om toch via zo een onbeveiligde site te betalen met mastercard of als er iemand ervaring heeft, heeft iemand een ander methode om dit te betalen? Terug in Italië gaan is geen optie :)

Beste antwoord (via cieke007 op 11-09-2018 11:43)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:24

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

cieke007 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 06:38:

Niu is mijn vraag, Zou het kwaad kunnen om toch via zo een onbeveiligde site te betalen met mastercard ...
het ligt er vooral aan of je die betaling dan doet binnen een netwerk waar je geen controle over hebt...
http betekent dat routing-punten (en soms ook andere deelnemers) binnen dat netwerk eventueel kunnen zien welke gegevens er verstuurd worden vanaf jouw PC.

Https betekent vooral dat gegevens die verstuurd worden tussen client en server versleuteld zijn en dus niet tussendoor onderschept.
Over het algemeen, als je gewon vanaf je thuis-netwerk besteld, is de kans dat de door jouw verstuurde gegevens onderschept worden en misbruikt, redelijk minimaal.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Alle reacties

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:32

Yucon

*broem*

Ja, ik heb het een jaar of twee geleden gebruikt en het ging toen goed. Ik moet toegeven dat ik toen nog niet zo op beveiligde verbindingen lette. Wel amateuristisch dat het nog steeds zo werkt.

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Yucon schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 07:16:
Ja, ik heb het een jaar of twee geleden gebruikt en het ging toen goed. Ik moet toegeven dat ik toen nog niet zo op beveiligde verbindingen lette. Wel amateuristisch dat het nog steeds zo werkt.
Ja dat, en het feit dat de site enkel in het Italiaans is. In het Engels aanbieden lijkt mij wel een minimum voor een gebied wat het o.a. van het toerisme moet hebben.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:49
renegrunn schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 10:52:
[...]

Ja dat, en het feit dat de site enkel in het Italiaans is. In het Engels aanbieden lijkt mij wel een minimum voor een gebied wat het o.a. van het toerisme moet hebben.
Italianen en fatsoenlijke websites gaan niet samen. Je moet eens proberen via officiële websites kaartjes te bestellen voor toeristische attracties in een stad als Rome. Via de officiële website is het het goedkoopst, maar ook verreweg het onduidelijkst. Er zijn honderd opties voor dezelfde attractie, het Engels is matig, de betaalopties zijn oud, je tickets krijg je via post toegestuurd, etcetera.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik weet niet zeker of ze überhaupt Mastercard-betaling mogen aanbieden zonder beveiligde verbinding. Ik geloof dat veel CC-aanbieders daar streng op zijn.

Acties:
  • Beste antwoord

• RM-rf
  • Registratie: September 2000

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Niu is mijn vraag, Zou het kwaad kunnen om toch via zo een onbeveiligde site te betalen met mastercard ...
het ligt er vooral aan of je die betaling dan doet binnen een netwerk waar je geen controle over hebt...
http betekent dat routing-punten (en soms ook andere deelnemers) binnen dat netwerk eventueel kunnen zien welke gegevens er verstuurd worden vanaf jouw PC.

Https betekent vooral dat gegevens die verstuurd worden tussen client en server versleuteld zijn en dus niet tussendoor onderschept.
Over het algemeen, als je gewon vanaf je thuis-netwerk besteld, is de kans dat de door jouw verstuurde gegevens onderschept worden en misbruikt, redelijk minimaal.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hallo iedereen

In Italie heeft er 1 keer mijn maestro kaart niet gewerkt op de laatste dag van mijn vakantie. Ik kreeg een bon om online te betalen. Ik ga er naar toe en daar kan je online betalen met creditcard maar dat is over een onbeveiligde website. De website is http://www.salt.it/ligure-toscano/paga-online/

Niu is mijn vraag, Zou het kwaad kunnen om toch via zo een onbeveiligde site te betalen met mastercard of als er iemand ervaring heeft, heeft iemand een ander methode om dit te betalen? Terug in Italië gaan is geen optie :)
Ik heb het ook een keer gehad en gewoon betaald... Waarom?
- Ik betaal genoeg voor de VISA en die is dan ook goed verzekerd!
- Boetes in Italië zijn niet mis en die kun je 4-5 jaar na dato nog steeds krijgen. Italië doet voor buitenlandse boetes zaken met een incassobureau en die laten niet los.

Maar hoofdreden was dat ik betaal voor mijn VISA en fraude of andere zaken gewoon gedekt zijn. Het is één van de redenen dan ik mijn VISA heb. Het is het hele bestaansrecht van credit cards voor mij... Aankoopverzekering en in geval van fraude kost het jou geen geld. Zodra dat soort zaken stoppen bij VISA, stop ik met VISA ;)

Youtube: DashcamNL

• cieke007
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-11 16:18
Dank u voor alle reacties.

@RM-rf Dit is goed om te weten. Dan zal ik dit uitzonderlijk doen. Ik ga wel mijn bewegingen in het oog houden.

@dfrenner r: Het is geen boete, het is gewoon het verschuldigd bedrag. 1.8€ is dat. De volgende dag vertrok ik vroeg dus betalen aan de loketbediende ging niet omdat er niemand zat :) . 1 ding heb je gelijk dat een creditcard meer bescherming biedt.

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
cieke007 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:58:

@RM-rf Dit is goed om te weten. Dan zal ik dit uitzonderlijk doen. Ik ga wel mijn bewegingen in het oog houden.

@dfrenner r: Het is geen boete, het is gewoon het verschuldigd bedrag. 1.8€ is dat. De volgende dag vertrok ik vroeg dus betalen aan de loketbediende ging niet omdat er niemand zat :) . 1 ding heb je gelijk dat een creditcard meer bescherming biedt.
Wat een onzin dat ze dan een mail gaan sturen met een betaalpagina omdie €1,80 te incasseren zeg, tsjongejonge.

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

nino_070 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 12:01:
[...]

Wat een onzin dat ze dan een mail gaan sturen met een betaalpagina omdie €1,80 te incasseren zeg, tsjongejonge.
Super gebruikersvriendelijk juist, ze hadden TS ook langs de weg kunnen laten staan tot hij het wel kon betalen....

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
cieke007 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:58:

Als je niet op tijd betaalt, resulteert het wel in een boete.
Bij mij deed de bankpas het niet en de CC was ik op de heenweg verloren 8)7

Wie in Italië de tol niet heeft betaald, kan hiervoor achteraf ook in Nederland nog een rekening, aangevuld met een boete thuisgestuurd krijgen. Soms maanden jaren later.
Veelal wordt deze geïnd door het European Municipality Outsourcing (EMO), een afdeling van Nivi Credit. Dit is een incassobureau ingeschakeld door de Italiaanse overheid. De verjaringstermijn van de schuld is tien jaar.

Het ging bij mij om 2,20 euro tol :)
En ja, daar deden ze echt moeite voor om het achteraf te innen!

Boete erbovenop zou rond de 100 euro bedragen, dacht ik.

Edit: al lees ik op internet dat het eerder incassokosten betreft van 40-60 euro...

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 11-09-2018 12:13 ]

Youtube: DashcamNL

• DonJunior
  • Laatst online: 22:59
[...]

Je moet je voorstellen als ze dat niet zouden doen.. dat zou als een vuurtje over het internet gaan en binnen de kortste keren betaald niemand meer tol.. want ze gaan er toch niet achteraan.

*sowieso

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:32

Yucon

*broem*

[...]

Het is geen mail. Er staat "u heeft niet betaald" op een aanhangsel aan de kassabon. Echt heel duidelijk is het niet want de meeste mensen lezen het bonnetje niet.
Pagina: 1