Toon posts:

Geen beeld bij nieuwe x370 + ryzen 2700x + 16gb 3000mhzDDR4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een gloednieuw moederbord, cpu en RAM gekocht. Zoals de titel al vermeldt, krijg ik geen beeld. Alle fans en ledlampjes doen het wel. Mijn huidige set-up is:

Moederbord: MSI X370 SLI PLUS
CPU: RYZEN 2700x
RAM: G.Skill Trident Z RGB 3000mhz 2x8GB
GPU: AMD Radeon R9 290x
PSU: EVGA SuperNOVA 750W Gold+

Ik heb al gegoogled op dit probleem, maar door de bomen zie ik het bos niet meer. De een zegt dat het probleem komt doordat de frequentie van het RAM-geheugen 3000mhz bedraagt, en de ander zegt weer dat dit geen kwaad kan. Een mogelijke oplossing zou zijn om de BIOS te updaten, maar dat lukt moeilijk als er niet eens beeld komt. Ik heb de RAM sticks in slot 2 en 4 zitten. Ik heb al geprobeerd om een enkele stick in slot 2 te zetten, zonder resultaat. Ik heb alle kabels nagelopen en deze zitten goed vast. De GPU en monitor deden het eerder vandaag bij mijn oude set up wel nog, en ik heb ook dezelfde DVI kabel gebruikt. Er branden ook geen debug LEDs. Andere apparaten zoals het toetsenbord en cd-rom lezer krijgen functioneren ook niet.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Verwijderd Je moet gaan troubleshooten waar het probleem precies zit. Geeft het moederbord geen diagnostische gegevens (meestal via LEDjes of piepjes). Probeer zo min mogelijk aan te sluiten (dus maar 1x RAM, geen GPU, geen disks, etc.). Als het dan wel werkt, steek je steeds een onderdeel terug om zo te vinden welk onderdeel defect is. Probeer ook andere RAM-sloten om dat defect ook uit te sluiten.

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:39

D4NG3R

kiwi

:)

99% kans dat je de UEFI (BIOS) van je Moederbord zal moeten updaten, en daarvoor ben je een 1st gen Ryzen CPU nodig.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:27
Eens met D4NG3R. Het bios zal geupdate moeten worden om de cpu te kunnen ondersteunen. Omdat je niet weet welke biosversie nu is geinstalleerd heb je een cpu nodig die vanaf de eerste biosversie (3.0) wordt ondersteunt en dat zijn zeker niet alle 1e gen Ryzens. De goedkoopste is pricewatch: AMD A6-9500 Boxed Met deze cpu kan je zelf de biosupdate doen.
Andere mogelijkheid is het bord terugsturen naar de winkel en daar de update uit laten voeren of bij iemend in je omgeving die een 1e gen Ryzen heeft en de cpu even af wil staan voor een update.
De laatste, en mi de beste, optie is het bord terugsturen onder de WKOA en een ander, B450 of X470, bord bestellen. Deze borden ondersteunen de 2e gen Ryzen uit de doos. Bijvoorbeeld pricewatch: MSI B450-A PRO