Dubbele USB-C laders

Pagina: 1
Acties:
  • 737 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Hoi allen,

Samen met wat vrienden houden we een blog bij met alles op het gebied van USB-C. Ik heb onlangs een artikel geschreven over USB-C laders met een dubbele USB-C uitvoering (*knip spam, niet relevant voor je vraag*).

Echter, in mijn zoektocht naar USB-C laders kon ik slechts 3 uitvoeringen vinden, waarvan er 2 eigenlijk niet meer leverbaar zijn.

Mijn vraag is dan ook: is er een reden waarom laders met een dubbele USB-C uitgang zo moeilijk te vinden zijn?

[ Voor 9% gewijzigd door NMe op 11-09-2018 03:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:04

g0tanks

Moderator CSA
Kabels met USB-C aan beide kanten zijn nog niet zo populair bij telefoons en vergelijkbare accessoires. Ik kan me daarom goed voorstellen dat er relatief weinig vraag is naar laders met een of meerdere USB-C poorten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom moeten we je nu al voor de tweede keer vertellen dat je site spammen ongewenst is? Ik zie in je post history dat je zelfs bijna alleen maar spamt voor die website. Volgende keer dat we dat zien op een plek waar het niet daadwerkelijk iets toevoegt kun je een ban verwachten.

[ Voor 51% gewijzigd door NMe op 11-09-2018 05:03 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
@NMe,

Ik weet niet precies waar je het over hebt. Als je kijkt naar mijn post history heb ik inderdaad een paar posts gemaakt over deze site (de laatste meer dan jaar geleden?) en de overige van mijn 185 posts gaan over programmeren.

Ik heb even voor je geteld: ik heb 3 linkjes naar de oude versie van de site, en de jongste is april 2017. Een beetje een overdreven reactie om dan te zeggen "at je zelfs bijna alleen maar spamt voor die website"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
g0tanks schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 02:51:
Kabels met USB-C aan beide kanten zijn nog niet zo populair bij telefoons en vergelijkbare accessoires. Ik kan me daarom goed voorstellen dat er relatief weinig vraag is naar laders met een of meerdere USB-C poorten.
Hmm, misschien. Maar de Google lader komt uit 2015, al een redelijk oudje dus. En USB-A -> C doet geen USB-C PD (misschien QuickCharge?), dus je bent beperkt in je wattage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:17
Je kan toch gewoon elke willekeurige USB lader gebruiken met meerdere uithangen? Dan kun je er elke USB kabel aan vastmaken.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:26

Theo

moederbord

Volgens mij mag usb-c volgens de standaard iets van 60 watt leveren. Wil je twee usb poorten hebben moet de lader dus 120 kunnen leveren, en dat is best veel. Dat levert ook groot gevormde usb laders op die twee maal zo groot zijn als een enkele lader.

Qua electronica is een dubbele usb-c lader dus tweemaal zo groot en tweemaal zo duur als een enkele usb-c lader. Het heeft dan ook niet echt voordeel om een lader te hebben met meer dan 1 usb-c poort.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-06 14:17
Theo schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:56:
Volgens mij mag usb-c volgens de standaard iets van 60 watt leveren. Wil je twee usb poorten hebben moet de lader dus 120 kunnen leveren, en dat is best veel. Dat levert ook groot gevormde usb laders op die twee maal zo groot zijn als een enkele lader.

Qua electronica is een dubbele usb-c lader dus tweemaal zo groot en tweemaal zo duur als een enkele usb-c lader. Het heeft dan ook niet echt voordeel om een lader te hebben met meer dan 1 usb-c poort.
Je haalt mag en moet door elkaar. De USB aansluiting van nu kunnen soms ook tot 3A leveren, maar sommige leveren maar 1A. Geldt niet gewoon hetzelfde voor USB C? Hij mag 60W leveren maar mag ook gewoon 10W leveren, net wat de consument fabrikant wil. De vraag is alleen wat net nut is van USB-C als je toch maar 10W levert, behalve dat je dubbele USB-C kabel dan past zonder verloopstukjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
Arjan90 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 06:17:
Je kan toch gewoon elke willekeurige USB lader gebruiken met meerdere uithangen? Dan kun je er elke USB kabel aan vastmaken.
Ja, daar heb ik gelijk in, maar dat levert in het beste geval maar 5 watt, of met iets als adaptive fast charging, 10 watt op. Dat is net iets anders dan de 100 watt van USB-C PD, waar ik eigenlijk naar op zoek ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiam
Theo schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:56:

Wel iets meer, maar het ligt een beetje complex. USB-C alleen doet 5 volt / 3 amp = 15 watt. USB-C PD doet tot wel 100 watt (20 volt met 5 ampere).

Maar de meeste apparaten hebben dat niet nodig, dus voor een telefoon en een laptop, of misschien zelfs 2 laptops, lijkt me dus prima om eventueel de 100 watt te splitsen over 2 poorten. Het schijnt alleen wat complexer / duurder te zijn, wat wellicht een antwoord op mijn vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Commentaar op moderatie doe je via DM of email, niet in een topic. En nota bene vlak nadat je aangesproken bent op spammen herhaaldelijk je topic omhoogschoppen door meerdere keren achter elkaar te posten is vragen om een slotje.

GoT Beleid - Andere zaken die we ook duidelijk niet op prijs stellen

Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.