iPad reageert slecht na vervanging scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 21:26
Hallo, ik heb het scherm van een iPad 3 vervangen.
Dit is een low budget scherm geweest, zonder home knop en camera bracket.
Deze moest ik overzetten. Alles werkt, alleen de iPad reageert niet goed op aanraking.
Het lijkt dat swipen wel goed gaat, maar met name tappen (of tekst typen) erg wisselend gaat.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Beste antwoord (via tjerkpolle op 12-09-2018 14:38)

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

tjerkpolle schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:02:
[...]

Koperen rand heb ik niet. Van achteren gezien alleen aan de rechterkant de zwarte flatcabel

Kun je dat met die flexkabel nog wat toelichten? Icoontje slepen werkt dus niet over het hele scherm. Er zijn gedeelten waar ik het niet kan pakken/vasthouden.
De flatcable moet plat in de ipad liggen wanneer je het lcd terug monteerd, deze loopt dan aan de linkerkant onder het lcd scherm door. Als het goed is zit er een verdikking in de flatcable dat dient als "vouw punt"

Op een ander punt vouwen is bijna garantie voor problemen.

Maar wat ook heel goed kan bedenk ik mij net, is dat je de connector er niet ver genoeg hebt ingedrukt, beide stukjes moeten tot aan het witte streepje aangeduwd worden. Lekker vaag omschreven maar ik hoop dat je het snapt.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:46
Waarschijnlijk maakt de koperen rand (binnenkant glas) geen goed contact of met het monteren is er een flexibel breukje ontstaan.

Loshalen glas en opnieuw doen kan het verhelpen, maar goed je lijmlaag zal ook weer opnieuw moeten etc.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:01
Ik ben bang dat je te maken hebt met een scherm van slechte kwaliteit. De meeste imitatieschermen zijn van matige kwaliteit. Mijn advies zou zijn om de volgende keer te kiezen voor originele onderdelen en de reparatie door Apple of een geautoriseerde dealer te laten uitvoeren. Kost wat meer, maar je bent dan verzekerd van een probleemloze werking en dezelfde kwaliteit als hoe de iPad uit de doos kwam. Ik ben bang dat je er nu weinig meer aan kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
SpoekGTi schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:08:
Waarschijnlijk maakt de koperen rand (binnenkant glas) geen goed contact of met het monteren is er een flexibel breukje ontstaan.

Loshalen glas en opnieuw doen kan het verhelpen, maar goed je lijmlaag zal ook weer opnieuw moeten etc.
Wat bedoel jij met koperen rand maakt geen goed contact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:46
https://www.amazon.com/Om...t-Protector/dp/B074ZX7YQD

Op 1 van de plaatjes die bruine rand.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Die koperen rand moet juist geen contact maken, dan krijg je ghost touches. (plaatje die SpoekGTI stuurde is van een air 1, jij hebt een 3.)

Je kan het scherm heel simpel testen door even een icoontje te verslepen over het hele scherm.
Mocht die ergens " loslaten" dan is je scherm waarschijnlijk niet goed.

Maar wat ook vaak gebeurt bij een ipa2/3/4 is dat de flexkabel niet goed onder het lcd gevouwen is links onderin. Probeer het scherm dan voorzichtig weer los te halen en de kabel er goed invouwen zodat deze mooi onder het lcd doorloopt. Dat helpt vaak.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

tjerkpolle schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:03:
Hallo, ik heb het scherm van een iPad 3 vervangen.
Dit is een low budget scherm geweest, zonder home knop en camera bracket.
Deze moest ik overzetten. Alles werkt, alleen de iPad reageert niet goed op aanraking.
Het lijkt dat swipen wel goed gaat, maar met name tappen (of tekst typen) erg wisselend gaat.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Als je zelf wilt repareren, kun je het beste hier de info vandaan halen.
https://www.ifixit.com/Device/iPad_3

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerkpolle
bartijn2 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:05:
Die koperen rand moet juist geen contact maken, dan krijg je ghost touches. (plaatje die SpoekGTI stuurde is van een air 1, jij hebt een 3.)

Je kan het scherm heel simpel testen door even een icoontje te verslepen over het hele scherm.
Mocht die ergens " loslaten" dan is je scherm waarschijnlijk niet goed.

Maar wat ook vaak gebeurt bij een ipa2/3/4 is dat de flexkabel niet goed onder het lcd gevouwen is links onderin. Probeer het scherm dan voorzichtig weer los te halen en de kabel er goed invouwen zodat deze mooi onder het lcd doorloopt. Dat helpt vaak.
Koperen rand heb ik niet. Van achteren gezien alleen aan de rechterkant de zwarte flatcabel

Kun je dat met die flexkabel nog wat toelichten? Icoontje slepen werkt dus niet over het hele scherm. Er zijn gedeelten waar ik het niet kan pakken/vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
De kopere rand zit niet op een iPad 3,

De iPad mini 2 en vanaf air 1 hebben dit.

Waarschijnlijk gewoon een slecht (imitatie) digitizer,

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

tjerkpolle schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:02:
[...]

De flatcable moet plat in de ipad liggen wanneer je het lcd terug monteerd, deze loopt dan aan de linkerkant onder het lcd scherm door. Als het goed is zit er een verdikking in de flatcable dat dient als "vouw punt"

Maar wat ook heel goed kan bedenk ik mij net, is dat je de connector er niet ver genoeg hebt ingedrukt, beide stukjes moeten tot aan het witte streepje aangeduwd worden. Lekker vaag omschreven maar ik hoop dat je het snapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjerkpolle
bartijn2 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:49:
[...]

Zonder dat ik dit antwoord al gezien had, maar dit is de oplossing!
Het zat hem er inderdaad in dat de flatcable niet ver genoeg in de connector zat. Je moet hem echt door duwen tot je de witte lijntjes niet meer ziet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartijn2

bartijn2

Fixing the world

Top! mooi dat het werkt nu!

Pagina: 1