Geen bestanden ontvangen/verzenden via oa WhatsApp iphone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumgebruiker,

Ik heb een probleem en kom niet verder dus misschien kan iemand mij helpen

Mijn kinderen hebben een iphone 5 en 6. Hiermee zitten ze oa op whatsapp. Ze kunnen wel berchten ontvangen en versturen maar geen fotos of films verzenden dan wel ontvangen. Als er bijvoorbeeld een foto is ontvangen dan zie je dat er een foto is ontvangen maar kan je niet binnenhalen

Ook kan Magister(heeft ze nodig voor school) niet worden geupdate.

Browser doet het wel en 4g is ook geen probleem.

Mijn vriendin en ik hebben beide een iphone 7 en wij hebben dit probleem niet.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Dank voor de hulp _/-\o_

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-09-2018 18:12)

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tja, raar. Dan misschien eens de router resetten naar fabrieksinstellingen en/of (anders) contact opnemen met Apple.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Waarom kunnen ze die niet binnenhalen?
Wat gebeurt er precies of wat is de foutmelding?
Details bitte.

Stap 1: herstart het toestel. :+
Dat vergeten mensen nog al eens.

Welke iOS versie? Wat voor restricties heb je aan staan? Je zegt “oa WhatsApp” - wat nog meer dan? Hoeveel vrije ruimte is er beschikbaar?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er komt een melding dat er een foto is gestuurd door iemand maar kan deze niet aanvinken en downloaden. Zelfde met upload.

Net getest op ander wifi netwerk en doet het daar wel op! Moet dus aan mn router liggen. Maar het gekke is dat ik wel alles kan met mn iphone

Kan er ergens een blokkade opzitten?.

Nb: tel helemaal gereset en opnieuw geinstalleerd maar geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 17:57
Haal je router eens 30 seconden van het stroom af.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de router al aan en uit gezet. Meerdere malen maar geen verbetering

Er moet ergens een blokkade zitten op mn router maar waarom bij de ene iphone wel en de andere niet??

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de blokkade vanuit de router komt, moet jij ook de problemen hebben, terwijl je aangeeft die problemen niet te hebben, dus de router kan het niet zijn.
Nu ken ik verder de inrichting van het netwerk niet, maar zijn er dingen als een quotum ingesteld? Hoeveel iemand dus kan verstoken op het (wifi) netwerk? Of een proxy die een en ander tegenhoudt?

[ Voor 52% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2018 12:07 ]

• Klevertje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-04 16:37
Wat je kunt proberen is je apparaat opnieuw verbinden met je WiFi.

Ga naar Instellingen > Wifi > Druk op i'tje wat achter je verbonden netwerk staat en druk op "vergeet dit netwerk".
Vervolgens kun je opnieuw je verbinding instellen met je router.

Mocht dit niet lukken kun je nog de volgende methode proberen.
Ga naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in. Hier staat een optie "Herstel netwerkinstellingen".
Deze zou je ook kunnen proberen, mocht oplossing 1 het niet verhelpen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ook beide bovenstaande opties werken niet

Ik denk dat het in de router zit maar het gekke is dat whatsapp het bij mij en mijn vrouw wel doen maar niet bij de kinderen

Suggesties?

Verwijderd

In het verleden niet lopen "kloten" in de router met restricties (al dan niet op Mac adres) voor de telefoon van de kinderen?

• WhatsappHack
  • Niet online
@Verwijderd Wacht ff. Lees je post nog eens, wil je nou zeggen dat het op 4G wel werkt maar op WiFi niet?

Verwijderd

Topicstarter
Heb niet lopen klooien met mac adressen. Weet niet eens hoe dat moet

Yup op 4g doet alles het, via wifi niet alles. Tekst zenden via whatsapp kan, foto’s en vid’s niet ontvangen noch verzenden

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:46

JB

Cédric roelt!

“Automatisch downloaden” settings al gechecked bij WhatsApp op desbetreffende iPhone?

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2018/09/13/25C8E485-6263-4B9A-A256-A5E6833C8550.png

[ Voor 31% gewijzigd door JB op 13-09-2018 19:57 ]

Mijn boefje is liev!

• WhatsappHack
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:51:
Heb niet lopen klooien met mac adressen. Weet niet eens hoe dat moet

Yup op 4g doet alles het, via wifi niet alles. Tekst zenden via whatsapp kan, foto’s en vid’s niet ontvangen noch verzenden
Humour me.

Zorg dat WiFi verbonden is.
Instellingen - WiFi - Tik op i achter t wifi netwerk.
Tik op “Configureer DNS”, zet op Handmatig.
Verwijder evt IP’s die er staan en zet enkel 8.8.4.4 erin. Opslaan.

En dan kijken of dat het oplost.
Als wifi niet uit zichzelf opnieuw verbond ff uit en weer aanzetten for good measure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft even geduurd maar heb het geprobeerd. Helaas nog steeds geen resultaat......

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Tja, raar. Dan misschien eens de router resetten naar fabrieksinstellingen en/of (anders) contact opnemen met Apple.

Pagina: 1