bestanden 1malig delen dmv persoonlijke link

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlockvrij
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06 22:22
Mijn vraag:

Ik ben opzoek naar een partij waar ik kortstondig een stuk of 5 gb op kan slaan. De bestanden wil ik delen met een persoonlijke link die eenmalig moet werken.
Eisen:
  • 1 malige link
  • tijdelijk online
  • de bestanden mogen dus niet door iedereen oproepbaar zijn.
  • geen lange of dure abonnementen.
Reden hiervoor:
Ik ben vrijwilliger voor een kinderkamp, hier maak ik een foto en video rapportage voor. De rapportage gaan we tegen een kleine "vergoeding" verkopen. Vroeger deden we dit met cd's/ dvd's of USb-sticks. Dit was erg omslachtig en tijdrovend.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een stack en jottacloud abonnement, maar deze bieden niet de mogelijkheden die ik zoek.
Ik heb geen NAS.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al een aantal clouddiensten bekeken, maar niemand bied wat ik zoek.

Wie kan mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

simlockvrij schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:53:
Ik heb al een aantal clouddiensten bekeken, maar niemand bied wat ik zoek.
Welke geprobeerd en wat beviel niet? Erg relevant :P

Iets als WeTransfer zou al prima kunnen voldoen.

Maar: iedereen met de link kan het natuurlijk downloaden. Let ook op de voorwaarden etc van de diensten. Je zult sowieso een verwerkersovereenkomst dienen af te sluiten met de provider die je gaat gebruiken, omdat je bedrijfsmatig persoonsgegevens gaat laten verwerken (namelijk: hun foto/videobeelden).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:00
Dus zoiets als Wetransfer? Die gaat maar tot 2 GB, maar bijv Filemail gaat tot 50 GB (ook gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
simlockvrij schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:53:
een persoonlijke link die eenmalig moet werken.
Eenmalig moet je niet aan beginnen.
Te veel problemen en het belemmert mensen niet om de data te delen met anderen.

Je moet je verkoopvoorwaarden even onder de loep nemen met een professional.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlockvrij
bedankt voor de reacties. zulke dingen zijn natuurlijk altijd deelbaar, je kunt een persoonlijke link natuurlijk ook delen na het downloaden, , dat snap ik ook wel. alleen had ik graag voor iedereen een persoonlijke link gehad, gewoon voor het idee.

de clouddiensten die ik heb bevallen wel, vooral jotta, alleen bieden in dit geval niet de mogelijkheden.

wat het niet makkelijker maakt is het feit dat we het over redelijk wat data hebben, een fotoreportage van een week, en videomateriaal. dus dan ga ik al snel richting de 5 gb. ik schiet met een dslr eos 70d en een iphone 7+ camera, dan vind ik het ook zonde om bestanden weer te gaan verkleinen.

@F_J_K wat bedoel je precies? de beelden zijn mijn eigendom, en ik deel ze 1 malig met een man of 50, ik snap de verwerkersovereenkomst niet zo goed.

@FoxLenny heb ik ook naar gekeken, maar die bieden geen voordeel tov mijn eigen clouddiensten.

@DJMaze wat bedoel je met onder de loep nemen? er is van te voren toestemming gevraagd aan alle ouders om foto/ video materiaal te maken, en deze te delen, dit stond allemaal omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@simlockvrij het gaat niet over de ouders, het gaat over de manier van distributie.

Een professional zal bijvoorbeeld een optie aanbieden als: maak een foto/media gallerij website waar ouders op kunnen inloggen om het beeldmateriaal te kunnen inzien en te downloaden.
Dan heb je:
- geen persoonlijke links
- geen gedoe met downloads
- ieder zijn eigen inlog
- etc. etc.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:38
huur een vps met wat opslag en installeer nextcloud. maak voor elke ouder een gebruiker aan met eigen map/directory met de foto’s en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlockvrij
@DJMaze
ik kan in mijn clouddienst jottacloud ook een gedeelde map aanmaken, dan kan ik de map waar alle bestanden van die week instaan in parkeren, mensen krijgen dan een gallerij te zien waar ze ook uit kunnen downloaden, dus dat is een optie.
dan ga ik dus alleen iedereen dezelfde link verstrekken.

@vj_slof dat zou een serieuze optie zijn wanneer we er vaker gebruik van gaan maken, eigenlijk zoek ik iets simpels, voor 2 weken per jaar, en het liefst budgetvriendelijk, of gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:38
hoppa 2 weken gratis:
https://www.transip.nl/ni...ransip-vps-geheel-gratis/

[ Voor 4% gewijzigd door vj_slof op 11-09-2018 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

simlockvrij schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:02:
@F_J_K wat bedoel je precies? de beelden zijn mijn eigendom, en ik deel ze 1 malig met een man of 50, ik snap de verwerkersovereenkomst niet zo goed.
Je mag het delen met de mensen op de video, maar niet zomaar met een ander bedrijf zoals de hoster van de files.
Je bent wettelijk verplicht (Algemene verordening gegevensbescherming - GDPR / AVG / https://autoriteitpersoon...g/algemene-informatie-avg) om een verwerkersovereenkomst te hebben met iedere partij waar je persoonsgegevens laat verwerken. Up/downloaden is een verwerking. In dit geval wil je het delen van video met (dat is een aanname) herkenbare mensen door een andere partij laten doen. Dat mag niet zonder verwerkersovereenkomst.

Bij een eigen server die je zelf op kantoor beheert hoeft dat niet. Is ook m.u.v. de hardware, netwerkverbinding en beheer-uren het goedkoopste.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Artikel uit 2012 en staat Actie verlopen
F_J_K schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:27:
[...]

Je mag het delen met de mensen op de video, maar niet zomaar met een ander bedrijf zoals de hoster van de files.
Je bent wettelijk verplicht (Algemene verordening gegevensbescherming - GDPR / AVG / https://autoriteitpersoon...g/algemene-informatie-avg) om een verwerkersovereenkomst te hebben met iedere partij waar je persoonsgegevens laat verwerken. Up/downloaden is een verwerking. In dit geval wil je het delen van video met (dat is een aanname) herkenbare mensen door een andere partij laten doen. Dat mag niet zonder verwerkersovereenkomst.

Bij een eigen server die je zelf op kantoor beheert hoeft dat niet. Is ook m.u.v. de hardware, netwerkverbinding en beheer-uren het goedkoopste.
Ik zou inderdaad ook eerst goed informeren ivm GDPR.

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simlockvrij
@Ronker en @F_J_K

De deelnemers hebben al toestemming gegeven om media te publiceren in krant, op facebook, de eigen website en plaatsing op een gegevensdrager om later te verstrekken. de content staat al voor een groot deel op Facebook.
Het gaat hier ook niet om een commerciële instelling. de partij waar ik de bestanden ga stallen zit in Europa en heeft geen inzage in mijn bestanden.

[ Voor 11% gewijzigd door simlockvrij op 11-09-2018 23:52 ]

Pagina: 1