2x 12m ledstrip (analoog 2pin & digitaal 4pin) slim bedienen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
We hebben voor zolder het idee gevat om zolder een smart verlichting in te bouwen.
12meter 12V warm wit (2 pin + en -)
12meter + (x meter) digitaal RGBW (4 pin, Vcc,Data,gnd,gnd)

RGBw is een sfeer licht / ambilight / spielerij
Warm Wit word de normale verlichting
De strips worden in een dual alu strip aangesloten

Beide per 5m een 12V/2A voeding bijgesloten, deze word vervangen door een dinrail 12v 10A voeding
per 1m 4.8w vertaald naar 12m = 57.6W * 2 = 115.2W net genoeg voor de dinrailvoeding. Zit ik goed ???

ik ga de strips onderverdelen in stukken van 4x 100cm 4x 150cm (2 van elk per "zone" 1 zone = 50% van de kamer) zodat ik later nog een wand kan plaatsen tussen zone 1 en zone 2 indien gewenst.

Om de "voeding" constant te houden trek ik stroom kabels vanaf de voeding rond de zolderkamer en verbind deze met de start van elke strip.

dus ik heb de voeding, verdeling al in mijn "plan" zitten, en na wat research zie ik ook nog wel de digitale aansturing v.d kleuren gebeuren (arduino/RPI/NodeMCU op basis van fastled scetch.. maar hoe kan ik beste het dimmen van de leds verzorgen ?
Ik ga ervan uit dat ik een PWM schakeling nodig heb.

Ik dim en digitaal signaal zou graag iets op basis van "off the shelf" (sonoff ofzo) doen en ze zijn hack/modable maar ik zie nog niet hoe ik dit slim en simpel kan aansluiten ? hebben jullie tips/tricks die mij de juiste richting induwen ?

Tja vanalles