Vraag

• iOSofAndroid?
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-09-2018
Ik ben van plan om een nieuwe telefoon aan te schaffen. Gezien de enorme keuze van tegenwoordig kom ik er zelf niet helemaal uit. Ik gebruik de telefoon voor o.a. Social media Apps, nieuws Apps, foto's (zowel nemen als bewerken) en diverse pasjes van klantenkaarten. Tot op heden maak ik gebruik van een Samsung galaxy A5 2016.

Wat is je budget?
Telefoons tot 380 euro

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik de volgende 3 telefoons in gedachte:
Huawei P20 Lite
Huawei P smart +
Apple iPhone 6 32GB

Hopelijk kunnen jullie mij verder adviseren.

Alle reacties

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11 10:14
De nieuwe pocophone ofzo, van Xiaomi. Goed merk, en een zeer respectabele camera voor de prijs dacht ik.

Midrange telefoons hebben vaak matige camera's. Vandaar de pocophone

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:35
Gezien de dingen die je met je telefoon wil doen zal zowel de iPhone of Huawei alternatieven voldoen lijkt me. Het is dan vooral je eigen voorkeur of je je wil vastleggen aan Android/iOS, maar dat kunnen wij lastig voor je bepalen.
Hou er overigens rekening mee dat 32GB opslaggeheugen tegenwoordig niet zoveel meer is (gezien de grootte van apps/foto's) en dat op iPhones niet valt uit te breiden. Mocht dit bij de Huawei telefoons wel zo zijn, dan hebben die in dat geval een streepje voor.

n.a.

• iOSofAndroid?
Bedankt voor de reacties. De keuze blíjft moeilijk. Vooral tussen iOs en Android. Beide hebben hun voor- en nadelen. Kies ik voor iOS dan wordt het de iPhone 6. Gevolg daarvan is dat ik een telefoon van 4 jaar oud heb. Aan de andere kant zit je bij Apple wel weer goed qua updates.
Eigenlijk ben ik benieuwd naar ervaringen van mensen die iOs en Android recent gebruikt hebben.

• unreal0
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-11 12:52
Ik kan alleen maar een Huawei aanraden momenteel. Een iPhone 6 is inderdaad behoorlijk oud maar doordoor ook behoorlijk traag. (Ik heb lange tijd een 6 in bezit gehad en ken nu iemand met een P20 Lite en die is erg te spreken over gebruiksgemakt/snelheid. Apple zit natuurlijk wel goed kwa updates maar veel van de nieuwe iOS functies (tot in hoeverre die er nog zijn) zijn niet beschikbaar op oude toestellen en ik denk dat de ondersteuning voor de iPhone 6 na 2 jaar ook wel over is, en de Huawei zal ook nog wel 2 jaar van updates worden voorzien (minimaal, iig 1 Android versie). Camera van de Huawei's zijn ook beter en de gallery applicatie bied wat uitgebreidere bewerkingsmogelijkheden. (Alhoewel hier natuurlijk veel apps voor zijn). Houd er wel rekening mee dat de iPhone geen nfc heeft, zo kun je bijvoorbeeld niet contactloos betalen met je telefoon wat Huawei wel kan. De emui skin van Huawei is wel weer wat anders dan stock Android (veel functies) en dat zal ook wel even wennen zijn, ik denk dat iOS wat makkelijker te wennen is. Het blijft dus vooral een Android/iOS kwestie en ik denk dat je je keuze daarop moet gaan baseren.

Verwijderd

Waah schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:45:
De nieuwe pocophone ofzo, van Xiaomi. Goed merk, en een zeer respectabele camera voor de prijs dacht ik.

Midrange telefoons hebben vaak matige camera's. Vandaar de pocophone
Ga met je mee. Absoluut de Pocophone kopen. Beste prijs/kwaliteit op dit moment leverbaar.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11 20:52

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Denk dat je beide (xiaomi en huawei) zelf moet ervaren.
Heb zelf toendertijd een mi6 en een p10 gehad een week om over te stappen van een iphone6.
Op papier is de xiaomi (specs) vaak meest 'bang 4 bucks' maar voor mij werkt een huawei veel prettiger, eigenlijk precies zoals ios, met name de camera app van huawei werkt erg fijn, zoals die van ios.
edit:
en op huawei krijg je sinds android 8 gewoon elke maand de security updates van google, mijn laatste is van augustus

[ Voor 16% gewijzigd door CT op 15-09-2018 15:36 ]

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:02
Ben overgestapt van een iPhone 6s naar een p10 van huawei. Ik ben er zelf erg content mee. Goede camera, full HD scherm en prima batterij.

De p smart en lite zijn prima toestellen. Maar geen high end. Ik zou eerder voor de p10 gaan. Die kan je nu voor 390 halen..

Als je een iPhone wilt zou ik niet kiezen voor de iPhone 6. Deze is inmiddels erg traag. Dan minstens de iphone 7 of de se.

[ Voor 19% gewijzigd door NehcslowZ op 18-09-2018 23:16 ]

• iOSofAndroid?
Bedankt voor de reacties.
Blijft moeilijk kiezen.
Het design en de specs van de Huawei zijn wel mooier.
Echter ondervind ik nu op mijn huidige android toestel het probleem dat de auto upload functie van foto's niet werkt. Deze zou op de achtergrond actief moeten blijven, maar het lijkt wel alsof Android het proces killed voor betere prestaties. Ook werkt mijn synology DS-audio app niet op Android.
Van beide verwacht ik dat ze het op iOS wel zullen doen. Daarom vind ik de keuze des te moeilijker.

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11-11 20:50

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

iOSofAndroid? schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:31:
Blijft moeilijk kiezen.
Echter ondervind ik nu op mijn huidige android toestel het probleem dat de auto upload functie van foto's niet werkt. Deze zou op de achtergrond actief moeten blijven, maar het lijkt wel alsof Android het proces killed voor betere prestaties. Ook werkt mijn synology DS-audio app niet op Android.
Van beide verwacht ik dat ze het op iOS wel zullen doen. Daarom vind ik de keuze des te moeilijker.
bestaan er dan geen alternatieven voor syno DS audio? ik weet niet welke android je gebruikt maar een MI A2 is echt wel de beste keuze

• Toxic_Dreams
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-10 17:31
Welke Android versie en telefoon heb je nu? Ik gebruik nu de Mi A2, en foto's worden gewoon geüpload naar Google Photos. Hiervoor heb ik ook een Huawei gehad, en deze heeft nog al eens de neiging om achtergrondprocessen te stoppen, maar ik weet niet hoe dit met hun huidige software is. ( Wel kan je dit zelf uitzetten per app! )

Persoonlijk denk ik dat mocht je voor Android gaan, je het beste voor een Xiaomi Pocophone F1, Xiaomi Mi A2 of een Nokia 8 o.i.d. kan gaan. De Pocophone heeft dacht ik geen Android One? Als je genoegen neemt met iets mindere specs, zou ik voor de Xiaomi Mi A2 gaan.

• Waah
iOSofAndroid? schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:31:
Blijft moeilijk kiezen.
Op iOS mag niks op de achtergrond een backup uitvoeren.... Ik moet de Auto-Backup van Google altijd handmatig aanzetten op de telefoon van vriendin. Anders synchroniseert die niet. En dacht dat dat voor veel apps gold. Dus dat is geen garantie.... ICloud mag wel (natuurlijk) op de achtergrond open blijven.

Huawei is inderdaad agressief met het sluiten van apps. Maar ik dacht dat je uitzonderingen kon maken.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11 20:49
Waah schreef op donderdag 20 september 2018 @ 21:08:
[...]

Op iOS mag niks op de achtergrond een backup uitvoeren.... Ik moet de Auto-Backup van Google altijd handmatig aanzetten op de telefoon van vriendin. Anders synchroniseert die niet. En dacht dat dat voor veel apps gold. Dus dat is geen garantie.... ICloud mag wel (natuurlijk) op de achtergrond open blijven.
Ik stuur de foto’s op mijn iPhone 6s Plus altijd naar Flickr. Gaat prima op achtergrond.

• Waah
coenox schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:39:
[...]

Ik stuur de foto’s op mijn iPhone 6s Plus altijd naar Flickr. Gaat prima op achtergrond.
Is dat een automatische back-up, of stuur je ze en dan sluit je de app? Want daar zit verschil in....

Het versturen van een bestand mag op de achtergrond. Maar voor een automatische back-up moet de app altijd op de achtergrond een proces draaien. En continue bestanden indexeren. En dat mag niet op iOS. Zo heb ik het begrepen tenminste.

[ Voor 27% gewijzigd door Waah op 21-09-2018 09:44 ]

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11 20:49
Wat er op de achtergrond draait weet ik niet, maar ik heb de autoupload optie in de app aangezet en verder heb ik er geen omkijken naar. Zodra ik op de WiFi zit worden de foto‘s automatisch geüpload.

(Staat overigens los van het feit dat ik Android overweeg vawege de prijzen van de nieuwe iPhones, daarom zit ik dit topic even mee te lezen)

[ Voor 26% gewijzigd door coenox op 21-09-2018 09:51 ]

• Xanthine
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-10 12:26
Een Iphone 6 zou ik niet meer kopen, minimaal een 6S. Met de release van IOS12 zijn ze nog redelijk snel, maar op een Iphone 6 mis je de leuke functionaliteiten zoals live photos en volgens mij ook touch id?

Ik heb zelf al jaren een Iphone SE in gebruik (zelfde hardware als de 6S), en deze werkt nog super vlot.

• iOSofAndroid?
Toxic_Dreams schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:57:
Welke Android versie en telefoon heb je nu?
Ik gebruik nu de samsung A5 2016 met Android 7. Voor het uploaden van foto's gebruik ik stack. Dat is van transIP (https://www.transip.nl/stack/) Dit werkt dus helaas niet.

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-11 20:52

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Transip app is inderdaad ruk, je kan beter naar een alternatief zoeken (transip gebruikt een protocol dat ook met andere apps werkt zoals owncloud geloof ik). Apps die op mijn android wel normaal werken met auto-backup is onedrive of google zelf, verder werkt niks waar je op kan bouwen van wat ik heb geprobeert.

• iOSofAndroid?
Wat ik nog een nadeel van Android vind is dat je fotos, die je via Whatsapp toegestuurd krijgt, automatisch in je album terecht komen. Dit is volgens mij bij iOS niet het geval. Of weet iemand hoe je dit uit kunt zetten binnen Android?

• iOSofAndroid?
Na lang twijfelen heb ik toch een lichte voorkeur voor de Huawei. Nu alleen nog de keuze tussen de P Smart + of de P20 lite. Al zitten er niet zo veel verschillen tussen beide toestellen. De P smart + heeft geen NFC chip, en geen USB type C. Maar daar tegenover wel een snellere CPU. Heeft iemand onlangs nog 1 van beide toestellen aangeschaft en kan zijn ervaring delen?
Pagina: 1