Aankoopadvies speakerset slaapkamer voor rond de 200 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-01-2024
Beste forumleden,

Ik ben opzoek naar een 2.0 of 2.1 speakerset voor op een slaapkamer(2,7m*3,5m). Deze speakerset zal worden gebruikt om muziek te luisteren en wordt geplaatst op een groot bureau langs een muur.

Budget:

Rond de 200 euro.

Voorkeuren:

-Muziekgenre:

Blues, klassieke rock. Dus artiesten zoals Dire Straits, Eagles, Pink Floyd, Joe Bonamassa, Eric Clapton, CCR. Mids zijn geloof ik erg belangrijk bij deze genres. Ik heb liever een warm geluid ipv flat, maar het moet wel accuraat blijven.

-Soort model:

2.0: Actief of passief boekenplank model. Ik heb nog geen versterker dus bij een passief model moet het wel binnen budget blijven (versterker inbegrepen). Front ported lijkt mij beter dan rear ivm plaatsing op bureau langs muur. Liever niet groter dan bv een B&W 685 s2.

2.1: Dit zal het denk ik niet worden omdat deze meestal zijn gemaakt voor te gamen en films te kijken, maar ik sta er wel voor open als er een goede set is.

-Aansluitingen:

Deze speakerset sluit ik aan op mijn zelfgebouwde pc, dus aux of optical. Conversie kabeltje kopen kan natuurlijk ook (tulpstekker ofzo).

Bekeken modellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Edifier R1850DB€ 164,95€ 164,95
1Behringer MS40 (Zwart)€ 173,-€ 173,-
1Edifier R2730DB (Zwart)€ 226,75€ 226,75
1Edifier Studio 6 Plus R2600 V2 (Zwart)€ 201,10€ 201,10
1Jamo S 801 Boekenplank Speakers (per paar) (Wit)€ 146,43€ 146,43
1Klipsch R-14M (Zwart)€ 114,-€ 114,-
1PreSonus Eris E4.5 (Zwart)€ 178,-€ 178,-
1Q Acoustics 2020i (Zwart)€ 124,50€ 124,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.328,73

Ik ben sowieso van plan om de speakers ergens in een winkel te beluisteren als dat mogelijk is.

Ik hoor graag wat jullie voor suggesties hebben, ondertussen zoek ik zelf ook verder.

Beste antwoord (via MitchGamer op 24-09-2018 17:44)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

JBL LSR305 komt veel voorbij als er gezocht wordt naar 2.x voor dit budget. Ze zijn iets meer dan honderd euro per stuk, maar gaan niet extreem ver over het budget heen.
Lumics schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:28:
Een aantal speakers die je in de lijst hebt staan (BV Klipsch, Qaccoustics zijn niet actief. Dat betekent dat je ook nog deticated versterker moet gebruiken. Het budget wordt dan wel erg krap aan.
Een T-Amp of een receiver van een x jaar/generaties geleden hoeft de hoofdprijs niet te kosten.

[ Voor 54% gewijzigd door FeaR op 10-09-2018 19:51 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Is die nieuwe Teufel radio niks? Is nu in de aanbieding voor 249 inclusief verzending, heeft een ingebouwde basspeaker en twee mid/high speakers.
Reviews zijn goed, en je kan zo'n apparaat natuurlijk ook stand-alone gebruiken, of als streaming device.

https://www.teufelaudio.n...Stereo.105437001&et-mc2=1

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
psy schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:18:
Is die nieuwe Teufel radio niks? Is nu in de aanbieding voor 249 inclusief verzending, heeft een ingebouwde basspeaker en twee mid/high speakers.
Reviews zijn goed, en je kan zo'n apparaat natuurlijk ook stand-alone gebruiken, of als streaming device.

https://www.teufelaudio.n...Stereo.105437001&et-mc2=1
Bedankt voor je reactie, maar dit is niet waar ik naar opzoek ben helaas... ;) Ik wil graag een set van 2 speakers die ik links en rechts naast mijn pc scherm kan zetten zoals een boekenplank model.

Dit is inderdaad wel een goede voor de prijs, maar helaas niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Dan zou ik gaan voor zo'n Edifier, veel goed geluid voor je geld. Ze moeten alleen wel passen qua formaat.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:52
Een aantal speakers die je in de lijst hebt staan (BV Klipsch, Qaccoustics zijn niet actief. Dat betekent dat je ook nog deticated versterker moet gebruiken. Het budget wordt dan wel erg krap aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Lumics op 10-09-2018 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik kan de Harman Kardon Soundsticks III van harte aanbevelen. Kun je het en der voor 100 euro vinden. Geven echt een goede soundstage.
Heb ze zelf ook, nadat ik ze bij schoonpa had gehoord. En da's echt een oude rocker die het zelfde luistert als jij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

JBL LSR305 komt veel voorbij als er gezocht wordt naar 2.x voor dit budget. Ze zijn iets meer dan honderd euro per stuk, maar gaan niet extreem ver over het budget heen.
Lumics schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:28:
Een T-Amp of een receiver van een x jaar/generaties geleden hoeft de hoofdprijs niet te kosten.

[ Voor 54% gewijzigd door FeaR op 10-09-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
De Harman Kardon Soundsticks III Heb ik al eens bekeken maar ik ben totaal geen fan van het ontwerp. Maar het is zeker een optie die ik onthoud.

Sommige speakers in mijn lijst zijn inderdaad passief. Zoals ik al beschreven heb is een externe versterker ook een optie, als het maar allemaal binnen het budget blijft. Ik heb zelf nog niet naar versterkers gezocht maar dat lijkt me ook nog niet nodig omdat elke speakers anders is. De versterker hoeft ook niet veel features te hebben. Als hij de speakers maar goed laat klinken en hij op mijn pc aangesloten kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
FeaR schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:41:
Deze heb ik ook langs zien komen maar ik dacht dat het lage van deze speakers erg tegen valt. Ik heb geen idee wat een versterker zou kosten voor deze speakers, maar als dat nogeens meer dan 80 euro is ofzo dan zit dat er helaas niet in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

MitchGamer schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:44:
[...]
Deze heb ik ook langs zien komen maar ik dacht dat het lage van deze speakers erg tegen valt. Ik heb geen idee wat een versterker zou kosten voor deze speakers, maar als dat nogeens meer dan 80 euro is ofzo dan zit dat er helaas niet in...
Zo rond de 50 Hz is zeker niet verkeerd voor een speaker met een 5" woofer. Ik heb zelf een paar Argon 7450a (ook 5") en daar zit best wel wat laag in. Voor het echte sublaag zal je een subwoofer nodig hebben, maar dat kan je voor dit budget vergeten. Ik zet zelf liever een goede 2.0 neer dan een mindere 2.0.

Versterker is niet nodig, de JBL is een actieve speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
FeaR schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:41:

[...]

Die JBL is wellicht wel de beste keus. Alleen zou ik dan ergens moeten luisteren of ik het laag genoeg vind. Het enige probleem is dat hij rear ported is, weet niet of dit nadelig is als hij op een bureau staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is tweedehands eigenlijk een optie?

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 10-09-2018 21:25 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchGamer
The Eagle schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:25:
Is tweedehands eigenlijk een optie?
Ik vind het vrij veel geld om aan 2e hands spul uit te geven, dus liever niet. Als het van een betrouwbare tweaker bijvoorbeeld is overweeg ik het wel.

Ik weet dat 200euro niet echt veel is voor speakers maar voor mij wel.

Nog even gezocht en toen kwam ik de Presonus Eris E5 tegen. Deze speaker zit in dezelfde prijsklasse als de JBL lsr305. Iemand ervaring met deze speakers?

[ Voor 17% gewijzigd door MitchGamer op 11-09-2018 00:14 ]

• MitchGamer
Gister even bij een familielid naar zijn B&W 685 S2's geluisterd, WAUW, wat een geluid! Eigenlijk precies waar ik naar opzoek ben alleen veel te duur. Nu heb ik in ieder geval een referentie en weet ik wat voor soort geluid ik aangenaam vind. Ook vond ik het laag indrukwekkend! De bass stond gewoon op standaard en het was perfect. Enig idee of de onderstaande speakers qua laag in de buurt komen?

Ik heb nog flink veel gezocht en reviews gelezen op het internet en daar is deze lijst van kandidaten uit gekomen:

- JBL LSR305 (zuiver, accuraat geluid)
- Presonus Eris E5 (wat warmer geluid dan de JBL LSR305)
- Fluid Audio F5 (niet veel over kunnen vinden, zou beter moeten zijn dan Presonus)
- Edifier R1700BT (goedkopere optie)

Deze speakers komen allemaal vrij laag, behalve de Edifier. De reden dat ik de R1700BT in de lijst heb gezet is omdat dit schijnbaar de beste keuze is binnen deze prijsklasse (< R2000DB). Ook schijnt de R1700BT een warmer, gebalanceerder geluid te hebben dan de andere Edifier modellen. Natuurlijk is de driver wat kleiner maar ik houd hem als goedkopere optie.

De JBL LSR305 zal denk ik de beste keuze zijn uit deze lijst maar dat moet zich uitwijzen als ik ze in een winkel beluister.

De andere twee modellen in de lijst zijn geloof ik wat minder bekend maar vallen ook in deze prijsklasse en ben benieuwd wat deze kunnen leveren. Heeft iemand ervaring met een van deze speakers? Ik hoor het graag. Natuurlijk zijn andere tips ook welkom!

Natuurlijk zijn de reviews wat ik lees allemaal subjectief, maar ik wil graag een kleinere lijst hebben ivm testen in een winkel.

[ Voor 14% gewijzigd door MitchGamer op 12-09-2018 10:24 ]

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-10 15:40
Je krijgt over het algemeen het beste geluid tegen het laagste bedrag als je ouderwetse losse speakers koopt met een aparte versterker. Als je die versterker alleen maar voor gebruik bij je PC hebt, dan zijn er verder geen eisen als digitale ingangen of processing, je kunt dan eigenlijk elke versterker gebruiken van de afgelopen 50 jaar, mits die nog goed werkt.

Speakers is altijd heel subjectief, maar de verschillen zijn subtiel. B&W staat goed bekend, maar bijna alle merken zoals KEF, Monitor Audio, Tannoy, JBL hebben prima speakers voor elk budget. Je kunt zelfs nog tweedehands kijken, een speaker veroudert eigenlijk niet afgezien van (soms) wat degradatie van schuimringen, maar dat kun je altijd wel zien. Als je tweedehands speakers koopt van iemand die zuinig op z'n spullen is, dan heb je het beste geluid voor je geld.

• MitchGamer
PhilipsFan schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:54:
Je krijgt over het algemeen het beste geluid tegen het laagste bedrag als je ouderwetse losse speakers koopt met een aparte versterker. Als je die versterker alleen maar voor gebruik bij je PC hebt, dan zijn er verder geen eisen als digitale ingangen of processing, je kunt dan eigenlijk elke versterker gebruiken van de afgelopen 50 jaar, mits die nog goed werkt.

Speakers is altijd heel subjectief, maar de verschillen zijn subtiel. B&W staat goed bekend, maar bijna alle merken zoals KEF, Monitor Audio, Tannoy, JBL hebben prima speakers voor elk budget. Je kunt zelfs nog tweedehands kijken, een speaker veroudert eigenlijk niet afgezien van (soms) wat degradatie van schuimringen, maar dat kun je altijd wel zien. Als je tweedehands speakers koopt van iemand die zuinig op z'n spullen is, dan heb je het beste geluid voor je geld.
Ja dat is inderdaad wel waar dat 2e hand betere bang for buck is, maar ik heb liever iets nieuws. Dus ik ga eerst de uitgezochte speakers eens beluisteren in een zaak en als ik die voldoende vind koop ik ze gewoon. Als het mij tegen valt ga ik eens voor 2e hands spul kijken.

• MitchGamer
Als ik de JBL lsr305 speakers haal, hoe kan ik deze het beste aansluiten op mijn computer?

Mijn computer heeft een MSI z170i gaming pro ac itx moederbord met Realtek ALC1150 geluidskaart. Deze geluidskaart heeft 5 analoge aansluitingen, 1 optical en 1 audio usb aansluiting (zie foto hieronder).

De jbl heeft een XLR en TRS aansluiting, beide gebalanceerd. Ik geloof dat het ook per speaker is.

Audio aansluitingen

Voor gewoon stereo analoog stop ik de 3.5mm jack altijd in de rode aansluiting. De andere heb ik nog nooit geprobeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door MitchGamer op 15-09-2018 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

MitchGamer schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 20:18:

Voor gewoon stereo analoog stop ik de 3.5mm jack altijd in de rode aansluiting. De andere heb ik nog nooit geprobeerd.
Die kan je weer gebruiken. Er zijn kabels te koop die van 3,5 mm stereo jack (stereo, dus twee ringen op de connector) naar twee 6.3 mm mono-jack gaan (mono, dus één ring per connector). Hoeft de hoofdprijs niet te kosten. Ik zie dat BAX Shop ze voor €5,95 heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchGamer
Ik kon in de buurt geen winkel vinden die de speakers had die ik wilde beluisteren, dus heb ik de JBL lsr305's besteld. Voor die prijs zouden het hele goede speakers moeten zijn.

Een paar dagen terug heb ik ze binnen gekregen en heb ze nu goed kunnen beluisteren. Ik verwachtte dat ik het "platte" geluid niet mooi zou vinden, maar wat een mooi geluid geven deze speakers, ook genoeg laag voor mij! Ben er heel blij mee.

Iedereen bedankt voor de reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:59

Jag

Leuk dat je er tevreden mee bent. Het zijn fantastische speakers voor heel erg weinig. Veel plezier ermee
Pagina: 1