Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceMW
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:28
Mijn vraag

Het bovenste deel van de 3.5 mm jack van mijn zoon's headset is "afgebroken", dus precies het metalen deel van het kunststofdeel. Is dit nog te maken middels zilverlijm of gewoon solderen?

Beste antwoord (via BruceMW op 10-09-2018 19:29)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het niet veiliger/effectiever om de draad 10cm te strippen en een hele nieuwe plug te monteren?

Nu ga je iets lijmen/solderen waardoor de "maat" mogelijk afwijkt en je andere apparatuur, zoals 3.5mm ingangen, beschadigt of, bij slechte reparatie, weer een breuk waarbij het kopje achterblijft in apparatuur.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:33
Solderen lijkt me veel beter.

Misschien wel lastig omdat het vaak verrekte dunne adertjes zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door MerijnB op 10-09-2018 18:39 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:54
Soms is het makkelijker om de hele kabel te vervangen, maar dat ligt aan de headset

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het niet veiliger/effectiever om de draad 10cm te strippen en een hele nieuwe plug te monteren?

Nu ga je iets lijmen/solderen waardoor de "maat" mogelijk afwijkt en je andere apparatuur, zoals 3.5mm ingangen, beschadigt of, bij slechte reparatie, weer een breuk waarbij het kopje achterblijft in apparatuur.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceMW
Okay, dank voor jullie reacties. Komt eigenlijk op neer de plug geheel te vervangen. Nu nog iemand vinden die dat kan doen. Schijnt geen sinecure te zijn, aangezien het om drie in/uitgangen gaat. Koptelefoon, links en rechts, en de microfoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 15:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Misschien als je aangeeft waar je huis is kan een tweaker wel misschien een aanbod doen.

Aan de andere kant, ik weet niet om wat voor een headset het haat want tegenwoordig kosten die dingen geen drol.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceMW
Het gaat om een HyperX Cloud2 van Kingston. Nog geen jaar oud, dus zonde om geen poging tot reparatie te ondernemen. Wellicht dat inderdaad iemand uit de omgeving van Venray een tip heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Laatst online: 15:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Overigens als er geen tweaker in de buurt is (voor mij veel te ver tenzij post) kan je ook bij een lokale radiozaak met reparatieafdeling of een elektronica onderdelenwinkel langslopen, voor hun is het ook maar een simpel klusje.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:11

rdejongjr

Gnome

Tip als hij toch open gaat: de trekontlasting waar het draad de schelp binnen gaat is een platgeknepen ring.

Bij alle 3 mijn headsets (ooit eens defecten opgekocht) sneed dit in de kabel, kan die meteen ook aangepakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:25
BruceMW schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:33:
Het gaat om een HyperX Cloud2 van Kingston. Nog geen jaar oud, dus zonde om geen poging tot reparatie te ondernemen. Wellicht dat inderdaad iemand uit de omgeving van Venray een tip heeft.
Ik heb wel eens een power connector op een laptop laten solderen bij Compuzone. Misschien kunnen zij je hiermee helpen. Ze zaten in Oostrum, nu in Venray.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceMW
Allen bedankt voor de.tips.

Ik zal eens bij Compuzone proberen.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 17:01
JurienW schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:41:
Soms is het makkelijker om de hele kabel te vervangen, maar dat ligt aan de headset
Klopt helemaal,aangezien ze tegenwoordig alleen nog maar enameled litze gebruiken is het voor de gewone hobbyist heel lastig om te solderen!

https://www.ifixit.com/An...ud+2+jack+diagram+problem

Soms weet ik het ook niet meer.........

Pagina: 1