Beste mede-tweakers,
Ik heb nu al enkele dagen hetzelfde probleem wat ik al meerdere malen heb proberen op te lossen.
Wat is mijn probleem?
Mijn PC crasht na enige tijd. Dit is als ik een spel opstart (R6s, Prison Architect). Soms laad hij de games helemaal niet en crasht hij al gelijk of later in het spel. Mijn PC crasht zelfs als ik naar 2 of meer YouTube video's kijk. Beeld slaat vast eerst of zelfs direct naar het Windows laad scherm
Wat heb ik al geprobeerd?
- Drivers geupdate.
- Windows opnieuw geïnstalleerd.
- Met een vorige versie drivers (GPU).
- Windows opnieuw geïnstalleerd en zonder enige drivers die ik nog moest installeren.
- GPU gecheckt
Hierboven een lijstje van wat ik o.a. al heb geprobeerd. Meerdere malen Windows opnieuw gedownload. Met of zonder drivers. Zonder de drivers gedownload heb ik nog 1 dag zonder problemen kunnen spelen maar sinds gisteren sloeg de PC weer toe. Met alle drivers nieuwe of vorige versie niks. Ook heb ik de kaart die er nu inzit in een ander systeem gedaan en draait daar op rolletjes (GPU werkt) dus. Ook heb ik nog een wat oudere kaart in mijn computer gehad (eentje uit de tijd van Ben Hur dat wel) en het werkte gewoon normaal.
Mijn temps zijn goed en komen niet boven de 70 graden. Wat me wel opvalt is dat mijn CPU snel aan de 80% zit met alleen al internetten wat ik best wel raar vind want vroeger was dat nooit zo hoog. Iemand enig idee wat ik nog kan doen?
Mijn PC specs via Speccy
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i3 2120 @ 3.30GHz 30 °C
Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. B75M-A (LGA1155) 27 °C
Graphics
G246HYL (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 750 Ti (MSI) 25 °C
Storage
465GB Samsung SSD 860 EVO 500GB (SATA (SSD)) 31 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt voor uw reactie,
Thijs
Ik heb nu al enkele dagen hetzelfde probleem wat ik al meerdere malen heb proberen op te lossen.
Wat is mijn probleem?
Mijn PC crasht na enige tijd. Dit is als ik een spel opstart (R6s, Prison Architect). Soms laad hij de games helemaal niet en crasht hij al gelijk of later in het spel. Mijn PC crasht zelfs als ik naar 2 of meer YouTube video's kijk. Beeld slaat vast eerst of zelfs direct naar het Windows laad scherm
Wat heb ik al geprobeerd?
- Drivers geupdate.
- Windows opnieuw geïnstalleerd.
- Met een vorige versie drivers (GPU).
- Windows opnieuw geïnstalleerd en zonder enige drivers die ik nog moest installeren.
- GPU gecheckt
Hierboven een lijstje van wat ik o.a. al heb geprobeerd. Meerdere malen Windows opnieuw gedownload. Met of zonder drivers. Zonder de drivers gedownload heb ik nog 1 dag zonder problemen kunnen spelen maar sinds gisteren sloeg de PC weer toe. Met alle drivers nieuwe of vorige versie niks. Ook heb ik de kaart die er nu inzit in een ander systeem gedaan en draait daar op rolletjes (GPU werkt) dus. Ook heb ik nog een wat oudere kaart in mijn computer gehad (eentje uit de tijd van Ben Hur dat wel) en het werkte gewoon normaal.
Mijn temps zijn goed en komen niet boven de 70 graden. Wat me wel opvalt is dat mijn CPU snel aan de 80% zit met alleen al internetten wat ik best wel raar vind want vroeger was dat nooit zo hoog. Iemand enig idee wat ik nog kan doen?
Mijn PC specs via Speccy
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i3 2120 @ 3.30GHz 30 °C
Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. B75M-A (LGA1155) 27 °C
Graphics
G246HYL (1920x1080@60Hz)
2047MB NVIDIA GeForce GTX 750 Ti (MSI) 25 °C
Storage
465GB Samsung SSD 860 EVO 500GB (SATA (SSD)) 31 °C
Optical Drives
No optical disk drives detected
Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Iemand die me kan helpen?
Alvast bedankt voor uw reactie,
Thijs