Toon posts:

niet werkend kanaal op de phono aansluiting versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
1 kanaal van de phono aansluiting van mijn versterker werkt niet. Hoe test ik of dit aan de versterker of aan de draaitafel ligt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kabeljes heb ik al getest, daar ligt het niet aan. Boxen zijn beide ook ok.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 18:24

TheBorg

Resistance is futile.

Links en rechts omdraaien. Als dan het andere kanaal niet werkt dan ligt het aan de draaitafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb links en rechts aan de draaitafel omgedraaid en nu werkt de andere box inderdaad niet.
Dus is het de draaitafel. Is dit een redelijk verhelp baar probleem? Of is dit einde oefening voor de draaitafel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:50
Kan heel veel zijn. Van een kapotte naald tot een kabelbreukje. Is niet echt wat over te zeggen met deze informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naald is in elk geval nieuw, dus die zal het wel niet zijn. Bedoel je een kabelbreukje in de kabel tussen versterker en draaitafel? Heb ik met een andere kabel al geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:26

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Kabeltjes tussen element en externe aansluiting, breukje in het draaipunt van de arm, slechte solderingen in de draaitafel zelf, de mogelijkheden zijn velerlei. De hoeveelheid mogelijke reparaties ook.
Haal het element er eens uit en piep met een multimeter de aansluitingen in de shell eens door naar de externe aansluiting, heb je het defect snel te pakken.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Heb je een multimeter, dan weet je wat.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1