Hoi StanKM,
Waar je op kunt letten is of je bijvoorbeeld een TN scherm wil of een IPS scherm.
TN heeft vaak een reactie tijd van 1ms, wat erg handig is voor gamen en IPS heeft vaak een reactietijd van 4 of 5ms. IPS heeft betere kijkhoeken en wat meer natuurlijke kleuren. TN heeft mindere kijkhoeken en minder natuurlijke kleuren als het aankomt op foto en video bewerking.
Zelf heb ik een ps4 pro met dit 4k scherm en het werkt perfect. De monitor kan ook draaien op 1080p maar dan is natuurlijk alles wel even net wat minder scherp.
pricewatch: LG 27UD69P Wit
Is in principe hetzelfde scherm als wat jij in je post laat zien, alleen is deze in hoogte verstelbaar.
Ik heb dit scherm omdat het voor mijn ps4 op 4k goed is en ik kan er mijn werk op doen (video editing)..
Als ik alleen voor gamen een monitor had moeten kiezen had ik waarschijnlijk voor TN gekozen.
Ik moet zeggen dat ik wat betreft TN betere ervaringen heb dan met IPS schermen. Ik zal deze monitor helaas moeten terugsturen wegens een defect wat zich pas na 6 maanden heeft vertoond. En dit is al de 2e keer dat ik het moet terugsturen, de eerste had last van veel backlight bleeding. Dus wat betreft IPS is het op dit moment vaak een loterij lijkt het wel. Kan best zijn dat je een paar keer moet omruilen dus, tenzij je geluk hebt.
Wat betreft zwart randen, heb ik dit nog niet meegemaakt, dus denk ook niet dat je je daar zorgen over hoeft te maken.
Hieronder een aantal opties:
TN:
pricewatch: Samsung U28E590DS Zilver, Zwart
pricewatch: AOC U2879VF Zwart
pricewatch: Acer KG281K Zwart
pricewatch: Samsung U28H750 Zwart
pricewatch: Asus MG28UQ Zwart
IPS: Met IPS kom je al vrij snel uit op LG op het moment. Met andere merken gaat de prijs fors omhoog.
pricewatch: LG 27UD58 Zwart
pricewatch: LG 27UD69-W Wit, Zwart
Hoop dat ik heb kunnen helpen. Succes met je keuze!