Goedkoop de NPO over DVB-T(2)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Hoi Tweakers,

Door het volgende artikel, over dat dat KPN de NPO over DVB-T2 begint uit te zenden, raakt ik geïnspireerd zelf daar ook klaar voor te gaan zijn: nieuws: 'NPO is begonnen met test van 1080p via dvb-t2'

Ik wil dus redelijk goedkoop de NPO kunnen ontvangen via de ether die ik over HDMI naar mijn oudere full-hd tv kan sturen. En voor ik een miskoop doe wou ik jullie advies over de volgende info die ik verzameld heb:

Benodigheden:
1. Receiver
2. Antenne
3. Stroomkabel/HDMI-kabel/Antenne-kabel

Voor de receiver dacht ik aan de volgende unit: pricewatch: Xoro HRT 7620
Ondanks dat de pricewatch het niet over HEVC decoding heeft direct, kan hij dat wel prima: https://www.xoro.de/produkte/details/xoro-hrt-7620/
Dus dat lijkt me een mooie betaalbare receiver, maar input is altijd gewenst. Nog de opmerking dat opnemen geen vereiste is, maar wel een leuke bonus uiteraard, het gaat vooral om af en toe live wat NL voetbal te kunnen kijken zonder vastlopende NPO stream..

Voor de antenne zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer, dus hier is advies over zeker welkom.

Over kabels maak ik me niet zo zorgen, maar zijn er misschien nog zaken om in acht te nemen bij antenne kabels?

Alvast bedankt allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-04 19:53
Opzich lijkt die decoder er inderdaad goed uit te zien, DVB-T2 met HEVC-encoding is wat je nodig hebt. Je kan hiermee dus alleen niet op een later moment alsnog de commerciële kanalen erbij nemen, want KPN gaat daarvoor alleen encoders met ingebouwde smartcard verhuren. Het zal dus beperkt blijven tot de publieke tv- en radiozenders.

De antenne is een lastiger punt, omdat dat afhankelijk is van de sterkte van het toekomstige DVB-T2 signaal op je locatie.Zit je vlakbij een mast, dan is een binnenantenne misschien genoeg. Zit je er echter een stuk verder vandaan, dan zal een buitenantenne mogelijk nodig zijn. Op sites als www.fmscan.org kan je uitzoeken waar die masten bij je in de buurt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 498327

Nog uitgekomen? Hier is HD net 2 weken live, op YT heb ik video geplaatst over hoe een DVBT server te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-04 19:27
Anoniem: 498327 schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 19:05:
Nog uitgekomen? Hier is HD net 2 weken live, op YT heb ik video geplaatst over hoe een DVBT server te maken.
Zou je een link kunnen plaatsen van die video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwuzomondo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-04 16:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Afgelopen week concludeerden wij dat wij eigenlijk nooit live naar een niet NPO zender kijken. Mijn wederhelft wil nog wel eens die dans/ zingprogrammas kijken via uitzending gemist maar daar blijft het ook bij. We hebben dus de keuze gemaakt om het televisie abonnement er uit te gooien. Om nog wel af en toe naar NPO te kunnen kijken overweeg ik wel om een DVB-T2 setup neer te zetten.

Enige waar ik over twijfel; hoe weet ik of mijn televisie hiervoor geschikt is? Of is elke televisie met HDMI (of scart indien de ontvanger dat ondersteund) compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:42
Mijn tv heeft een Dvb-T2 decoder ingebouwd. Daar heb ik een (10 jaar?) oude dvb-t antenne aan gehangen en dat werkt prima om af en toe zondag met lubach ofzo te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:28

Vrijdag

De Zwarte

Tehh schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 11:35:
Afgelopen week concludeerden wij dat wij eigenlijk nooit live naar een niet NPO zender kijken. Mijn wederhelft wil nog wel eens die dans/ zingprogrammas kijken via uitzending gemist maar daar blijft het ook bij. We hebben dus de keuze gemaakt om het televisie abonnement er uit te gooien. Om nog wel af en toe naar NPO te kunnen kijken overweeg ik wel om een DVB-T2 setup neer te zetten.

Enige waar ik over twijfel; hoe weet ik of mijn televisie hiervoor geschikt is? Of is elke televisie met HDMI (of scart indien de ontvanger dat ondersteund) compatible?
Ik heb ook die Xoro. Werkt prima voor NPO 1/3 en RTV West. De enige die hier wel eens tv kijkt is mijn moeder als ze komt oppassen.

Heb die Xoro gewoon via hdmi aan mijn tv gekoppeld omdat mijn tv geen interne dvb-t2 decoding heeft.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Pagina: 1