Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een nieuwe Android telefoon van rond de €200,- (dus grofweg €170 - €230) die een tijdje meekan.

Ik speel geen (zware) spelletjes, dus een rekenbeest is niet nodig.
Een batterij die een dag mee kan is wel zo prettig.
Eentje die over ~3 jaar nog goed genoeg is om de meeste apps te kunnen installeren.
Af en toe een fotootje maken, filmpje kijken, wat browsen, etc.

Ik ben erg gecharmeerd van de Mi A2. Zeker het Android One aspect speelt daar mee, want dan zal hij nog wel even goed blijven (mits het programma niet vroegtijdig de nek om gedraaid wordt).

Echter, als ik in de pricewatch zoek, dan zie ik daar ook de Redmi Note 5 staan, blijkbaar in de rest van de wereld de Redmi Note 5 Pro genoemd. Deze lijkt qua specs nagenoeg identiek.
De Mi A2 heeft zover ik kan vinden dit t.o.v. de Redmi Note 5:
  • SD660 i.p.v. SD636
  • betere camera's
  • USB-C i.p.v. micro USB+3.5mm
  • geen SD card slot
  • wel LTE-a (wa's da?)
  • stuk mindere accu
  • wel Android One
De Mi A2 is een stukje duurder en heeft zover ik kan vinden als enige voordeel (voor mij) dat het in het Android One programma valt. Is dit het extra geld (en die iets mindere features) waard? Iemand ervaring met de Redmi Note 5? Iemand een hele andere telefoon in gedachte die beter zou passen?

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
De Mi A2 heeft een energie zuiniger processor met de SD660, alles is aan het overgaan op USB-C (en je kan de stekker er niet meer verkeerd om in doen). LTE-A betekend sneller netwerk en minder kans op verbindingsproblemen. Android One is kale software.

De Redmi heeft de Xiaomi schil (overhead) en moet vaak geflashed worden voor taal ondersteuning met EU rom wat soms problemen kan geven als er software van het werk op zou moeten.

Ik zou de Mi A2 nemen, tenzij je de 3.5 mm aansluiting echt nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
swhnld schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:57:
De Mi A2 heeft een energie zuiniger processor met de SD660
[...]
De Redmi heeft de Xiaomi schil (overhead) en moet vaak geflashed worden voor taal ondersteuning met EU rom wat soms problemen kan geven als er software van het werk op zou moeten.
Is de SD660 echt significant zuiniger? De Redmi Note 5 heeft namelijk wel 4000mAh i.p.v. 3000mAh, wint de Mi A2 dat dan nog steeds?
Is de MIUI schil erg zwaar? Ik heb mijn telefoon/computer altijd gewoon op engels staan, ik gok dat dat de standaard taal is toch? In ieder geval voor degene van Europese resellers...

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Voor de schil kun je het beste in de winkel gaan kijken wat je er van vindt.

Voor het verschil, de 636 is wat trager in alle opzichten, wat betekend dat die meer en langer moet werken voor hetzelfde resultaat als de 660. Of dat samen met de zwaardere skin het verschil qua inhoud tussen de accu's goed maakt durf ik niet te zeggen.
Heb je al gezocht op vergelijkende tests tussen beide toestellen, of benchmarks die beide doorlopen hebben?

• jaxel70
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-11 11:01
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de Note5. Heb het toestel (global version) nu een kleine 2 maanden in bezit en ben er zeer tevreden over.
Taal is standaard Nederlands, helemaal geen gedoe met flashen o.i.d.
Ik heb wel getwijfeld over de MiA2. Na het lezen en zien van reviews voor de Note5 gegaan. Voordelen: uitbreidbaar geheugen, scherm komt er in tests vaak beter af, groter contrast en helderheid. Headphone uitgang vind ik een pluspunt. Camera vind ik goed, kwam van de Note3. Een stuk beter. In reviews is het verschil m.b.t camera niet spectaculair t.o.v de MiA2.
MIUI ervaar ik niet als bezwaar, lijkt wel op iOS, maar dan met veel instelmogelijkheden, zeer regelmatig updates, met o.a. beveiligingspatches.
In de dagelijkse praktijk is het toestel snel, speel geen "zware games".
Batterij is perfect, gaat minimaal 2 dagen mee...
Micro USB is voor mij geen item. In huis slingeren talloze micro USB laders ronden op het stekkertje staat aangegeven wat de bovenkant is.. Kortom ben zeer tevreden met mijn keuze.

[ Voor 10% gewijzigd door jaxel70 op 11-09-2018 23:40 ]

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 16:43

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

swhnld schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:57:

Dit is allang niet meer zo. De Redmi Note 5 heeft gewoon Nederlandse taal in de global rom.
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. De Redmi Note 5, de A2 of de A2 lite. En heb uiteindelijk voor de Redmi Note 5 gekozen.

Van de A2 vond ik de belangrijkste nadelen:
- kleinere accu
- geen 3.5mm
- geen SD slot
- USB-C (ik heb alleen maar micro usb apparaten in huis)

De A2 lite heeft dan wel weer een grotere accu, maar weer:
- minder snelle processor (625)
- mindere camera

De Redmi Note 5 zit er qua processor (636) tussenin, maar gaat meer richting de 660, dan richting de 625. De camera van de RMN5 zal een heel iets minder zijn dan die in de A2, maar een stuk beter dan die in de A2 lite. Accu van de RMN5 is net zo groot als de A2 lite.

En dan het verschil tussen Android One of MIUI.... Android One wil nog steeds niet zeggen dat je probleemloos updates en upgrades krijgt. De A1 had bijvoorbeeld ook Android One en aardig wat issues met de upgrade naar Android 8. Het is nog steeds afhankelijk van de fabrikant zelf. Daarbij vind ik een kale Android ook wel erg kaal. Je mist soms ook nog wel eens handigheidjes die in een extra schil (zoals MIUI) dan weer wel zitten.

De aanbiedingsprijs van 164 euro bij Gearbest heeft uiteindelijk wel in de keus meegeholpen.

Verwijderd

Hallo,

Ik zit me ook helemaal suf te googlen om een andere telefoon.
De race is bij mij gaande tussen:
- Xiaomi Redmi 5 Plus
- Xiaomi Redmi Note 5
- Xiaomi Mi A2 Lite
- Xiaomi Mi A2

Een deel van de keuze wordt bepaald door de 4G ondersteuning. Ik lees allemaal verschillende gegevens.
Zowel op Tweakers als GSMArena of Belsimpel. Ze geven niet allemaal hetzelfde aan.
Ik zit momenteel bij Tele2 en moet dan Band 20 en Band 7 hebben.

Is dit ook iets waar jullie naar gekeken hebben of heeft iemand hier iets slims over te zeggen?

Alvast bedankt

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:52:
Een deel van de keuze wordt bepaald door de 4G ondersteuning. Ik lees allemaal verschillende gegevens.
Zowel op Tweakers als GSMArena of Belsimpel. Ze geven niet allemaal hetzelfde aan.
Ik zit momenteel bij Tele2 en moet dan Band 20 en Band 7 hebben.
Zolang je de global version hebt van een Xiaomi, dan heb je die banden er gewoon opzitten. Soms is het geen 'global version', maar een 'global rom'. Dan is de kans aanwezig dat je die banden mist.

De A2 en A2 lite zijn er niet anders dan in global version.

De keus tussen de Xiaomi Redmi 5 Plus en Redmi Note 5 zou ik niet eens proberen te maken als ik jou was. De Note 5 is in alle opzichten beter, maar vrijwel niet duurder.

Mocht je hem nog niet kennen, Kimovil is een mooie vergelijkingssite, waar je ook een goed verschil ziet tussen de global en niet-global versies en de banden.

Alvast een hulpje: https://www.kimovil.com/e...-redmi-note-5-global-64gb
;)

[ Voor 30% gewijzigd door hars73 op 13-09-2018 14:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:52:
Een deel van de keuze wordt bepaald door de 4G ondersteuning.
Ik had begrepen dat zowel de Redmi Note 5 als de Mi A2 4G ondersteunen, wel zo handig omdat ik zelf ook bij Tele2 zit.
Volgens deze site heeft de Redmi Note 5 Dual band WiFi, maar de Mi A2 niet. Dat lijkt me sterk, gezien de Mi A2 hoger in het segment zit. Daarnaast zou de Redmi Note 5 wel Bluetooth 5.0 LE hebben, De Mi A2 alleen BT 5.0.

Verwijderd

Dank je wel hars73.
Blijf ik het desondanks wel vreemd vinden dat de Redmi 5 plus qua 4G banden op tweakers anders vermeld staat.

Verwijderd

Blijft inderdaad jammer dat niet alle sites dezelfde informatie geven. Ze spreken elkaar zelfs tegen.
Blijft wat mij betreft de gebruikers van de telefoons over.

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:35:
Blijft inderdaad jammer dat niet alle sites dezelfde informatie geven. Ze spreken elkaar zelfs tegen.
Blijft wat mij betreft de gebruikers van de telefoons over.
Je moet niet van de generieke sites (Kimovil/Tweakers) uitgaan als je daadwerkelijk gaat aanschaffen. Je moet bij de specifieke shop waar je bestelt kijken welke banden ondersteund worden. Pas dan weet je het (vrijwel) zeker en kun je erop terugvallen als het niet zo is. En anders even contact opnemen met de shop voordat je bestelt.

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 13-09-2018 15:38 ]

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-11 10:45
Ik heb een Mi A2 via Amazon.de /A Mountain (oid) en die ondersteunt 4g tele2 volledig

Verwijderd

Het nut van dit forum heeft zich alweer bewezen. Dank voor de reacties.
Pagina: 1