Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Is deze laptop voldoende voor ict opleiding ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• A. Ben
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:18
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Gebruiken voor mijn ICT opleding volgend schooljaar maar heb nu alvast een laptop nodig.
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Gamen niet ik ga een pc builden. Moet wel vrm’s draaien op de hbo, en videoetten volgens mij ook dus dat is wel handig.

Wat is je budget?
Mijn budget is 1000-1100 euro

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Zie budget

[b]Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?[b]
Elke dag van school-huis

Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

15,6 inch redelijk accu onder 2,5kg is wel goed.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Alles mag behalve acer.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Voorkeuren:
15’6 inch full hd mat
1256gb ssd of 512gb ssd
16gb ram
I5- ryzen 5 of hoger

Ik heb al 1 gevonden. pricewatch: HP 15-db0955nd

Die kost 650 euro flink onder mij budget maar wel een beest geloof ik. Wil graag meningen overhoren. ( bijv of de processor goed genoeg is)

En ja ik weet dat sommige zeggen van wrm kies je hbo ict als je niet eens een laptop kan uitkiezen. ( heb al 4 laptops teruggebracht.) Momenteel moe van de zoektocht.

[ Voor 3% gewijzigd door A. Ben op 10-09-2018 15:25 ]

Alle reacties

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:41
Ik zou voor een Lenovo gaan:

pricewatch: Lenovo ThinkPad L580 20LW000VMH (Ik zou wel maxict skippen als leverancier.

• mbpc
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 26-05 09:27
Beste ben de laptop die je hebt uitgekozen zal prima voldoen voor jouw gekozen opleiding. Eventueel zou je een laptop kunnen kiezen met een i5 in plaats van de ryzen. Een grote ssd zou ook handig zijn aangezien je snel je applicaties wilt laden.

• A. Ben
Rolfie schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:10:
Ik zou voor een Lenovo gaan:

pricewatch: Lenovo ThinkPad L580 20LW000VMH (Ik zou wel maxict skippen als leverancier.
Had vergeten te zeggen dat ik minimaal
16gb ram wil heb het even aangepast :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

A. Ben schreef op maandag 10 september 2018 @ 15:05:
..( heb al 4 laptops teruggebracht.) Momenteel moe van de zoektocht.
:? En dan vertel je niet in de startpost waarom je ze hebt teruggebracht, wat de specs waren van die laptops, waarom ze niet voldeden etc? Het siert je dat je al meerdere dingen zelf geprobeerd hebt en blijkbaar machines hebt teruggestuurd maar dan is voor jou toch duidelijk(er) wat er wel/niet met een machine moet kunnen?

Met enig zoekwerk trouwens, maar mogelijk wist je dit al, kan je je budget oprekken tot ongeveer 1400 Euro en via HP, Dell of bepaalde andere leveranciers alsnog een laptop voor 1100 krijgen maar met de specificaties ter waarde van 1400 Euro (of meer); je zou even kunnen kijken of ze studentenkorting geven en zo ja, op welke modellen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Waarom wil je nu al een laptop, als je die volgend jaar pas nodig écht nodig hebt? :? Je kunt nu dus nog dik een jaar sparen voor een laptop en in een jaar tijd kan er een hoop veranderen en zijn de laptops dan dus beter dan nu. Ik begrijp dus even niet helemaal waarom je nu al wilt investeren in een laptop, als je die volgend jaar pas écht nodig gaat zijn.

Ook kun je dan eventueel profiteren van programma's die sommige scholen hebben, waarbij je voor een prikkie een dikke laptop kan scoren, maar dat is afhankelijk van de school waar je heen gaat. :)

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 10-09-2018 17:06 ]

• A. Ben
CH4OS schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:51:
Waarom wil je nu al een laptop, als je die volgend jaar pas nodig écht nodig hebt? :? Je kunt nu dus nog dik een jaar sparen voor een laptop en in een jaar tijd kan er een hoop veranderen en zijn de laptops dan dus beter dan nu. Ik begrijp dus even niet helemaal waarom je nu al wilt investeren in een laptop, als je die volgend jaar pas écht nodig gaat zijn.

Ook kun je dan eventueel profiteren van programma's die sommige scholen hebben, waarbij je voor een prikkie een dikke laptop kan scoren, maar dat is afhankelijk van de school waar je heen gaat. :)
Omdat ik nu een laptop nodig heb voor school misschien niet zo intensief als volgend jaar maar heb wel een laptop nodig.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ah op die manier. Dan misschien nu een goedkopere kopen, zodat je kan doorsparen en volgend jaar een sterkere laptop kan kopen, die aan al jouw eisen voldoet? Nu 1000-1100 uitgeven om de huidige school af te maken en die voldoet aan de volgende opleiding lijkt me best lastig te vinden.

• A. Ben
CH4OS schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:38:
Ah op die manier. Dan misschien nu een goedkopere kopen, zodat je kan doorsparen en volgend jaar een sterkere laptop kan kopen, die aan al jouw eisen voldoet? Nu 1000-1100 uitgeven om de huidige school af te maken en die voldoet aan de volgende opleiding lijkt me best lastig te vinden.
ik denk dat die 650 euro laptop wel red, dit jaar zal ik hem niet meenemen naar school maar aankomende 4-5 jaar wel. Het is een stevige laptop 2kg. Wat je voor de prijs krijgt is een steal maar als ik andere betere opties krijg hoor ik het graag (15’6-16gb ram-1128gb ssd+, minimaal ryzen 5- of i5+)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Tja, met die eisen zo'n beetje in de filters van de pricewatch, komen er een hoop naar boven.

Een mooie optie, met i5 CPU is pricewatch: Lenovo Legion Y530-15ICH (81FV00GEMH), wellicht was deze al genoemd zelfs, net geen 1000 euro.

Wel iets boven budget (om en nabij de €1200,-), daar heb ik dan niet op gefilterd, maar dan is pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb091nd wellicht ook een goede optie voor je en heb je zelfs een i7 CPU.

[ Voor 72% gewijzigd door CH4OS op 10-09-2018 22:45 ]

• A. Ben
CH4OS schreef op maandag 10 september 2018 @ 22:40:
Tja, met die eisen zo'n beetje in de filters van de pricewatch, komen er een hoop naar boven.

Een mooie optie, met i5 CPU is pricewatch: Lenovo Legion Y530-15ICH (81FV00GEMH), wellicht was deze al genoemd zelfs, net geen 1000 euro.

Wel iets boven budget, daar heb ik dan niet op gefilterd, maar dan is pricewatch: HP Pavilion Power 15-cb091nd wellicht ook een goede optie voor je en heb je zelfs een i7 CPU.
Verschil met laptop van 650 euro en die jij hebt aangegeven. Is voor gpu power wat toch mij niet interesseert want naast een laptop ga ik een pc builden. Het wel een wat betere processor dus dat is dan geloof ik het enige verschil.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van AMD CPU's in laptops, maar heb AMD op dat vlak al lang niet meer gevolgd, dus geen idee hoe het nu is, maar zelf vind ik de mobile performance tov Intel wat minder tov een wat hoger verbruik.

Kijk ook even naar het Pricewatch linkje in mijn vorige post, daar staan een boel laptops, genoeg keuze, lijkt mij zo. Ik zou dan dus ook even goed de pricewatch: HP Pavilion Gaming 15-cx0953nd overwegen. An sich weinig anders, behalve dan dat je een Intel CPU hebt ipv AMD en een GTX 1050 ipv een RX Vega, maar volgens mij zit dat bij elke laptop binnen jouw pricerange met Intel CPU.

[ Voor 59% gewijzigd door CH4OS op 10-09-2018 22:57 ]

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:33

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Denk er eens aan om een deel van het budget te gebruiken voor een goede verzekering. Repareren is een dure hobby...... zeker bij laptops.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Pagina: 1